Tot zover het gelul!
Ten eerste moet ten minste M16 gebruikt worden, mijn oog kan mij bedriegen, maar dat ziet er niet het geval uit. Dit systeem werd inderdaad uitgevonden door Thomas, Tomcat-UK, LSD/Total Fabrications...
Ten tweede, zelfbouw bij zo een toepassingen is zever. Misschien een klein voorbeeldje: een van de duurste olieplatformen ter wereld, een of andere lasser wil aan één van de steunen een laddertje lassen om van het bootje gemakkelijk op het platform te komen, 2 jaar later ligt het boorplatform op de bodem van de oceaan, reden: de paal met het gelaste trapje is ingestort door krimp/uitzetting en uiteindelijk breuk bij de las.
Je moet niet lullen dat Amerikanen de beste zijn...Dat kan misschien wel, maar het gaat hier over zelfbouw en dat is in niets te vergelijken met Tomcat of zoiets.
Door het lassen van de verschillende diktes Al zullen warmtegeleidingen overal anders zijn en er zal krimp in verschillende mate op verschillende plaats optreden, en dat zal niet zo goed berekent zijn zoals bij merken als Tomcat; tot zover de vergelijking met deftige merken dus.
Ten derde. 2 moeren worden op trek belast (vereenvoudigd). En je kan zomaar niet zeggen 'dit zal wel stevig genoeg zijn'. Als je het deftig wil doen moeten de bouten met een bepaalde voorspankracht aangedraaid worden, maar welke rigger gaat zoiets doen? inderdaad, niemand.
Ten vierde. Er is geen goede overbrenging van krachten op het vakwerk. Er zullen teveel buigspanningen zijn die extra moeten opgenomen worden. Inderdaad, bij Tomcat zullen ingenieurs daarover nagedacht hebben, maar bij DWR? I don't think so...
Ten vijfde. Een bout-moer verbinding met plaat is de slechtste mogelijke verbinding die je je maar kan indenken, dus niet beginnen vergelijken met conische verbindingen...
Dan; als je het goedkeurt Showtechniek, vraag je je dan niet af:
-kwaliteit Al?
-vakwerkberekeningen?
-berekende krachten?
-veiligheidsfactoren?
-TUV keuring?
-ontwerpfactoren?
Daar gaat het me echt niet om...Die Amerikanen zullen wel goed zijn, alhoewel deze boutverbindingen uiteindelijk toch zullen verdwijnen, omdat ze theoretisch gezien heel slecht ontworpen zijn. Het gaat me erom dat bij het gevaarlijkste koppelsysteem zelfbouw is toegepast, en ik vroeg daar reactie op, en blijkbaar keur jij, Showtechniek, dit zonder vragen stellen goed?
Tiemen
Ten eerste moet ten minste M16 gebruikt worden, mijn oog kan mij bedriegen, maar dat ziet er niet het geval uit. Dit systeem werd inderdaad uitgevonden door Thomas, Tomcat-UK, LSD/Total Fabrications...
Ten tweede, zelfbouw bij zo een toepassingen is zever. Misschien een klein voorbeeldje: een van de duurste olieplatformen ter wereld, een of andere lasser wil aan één van de steunen een laddertje lassen om van het bootje gemakkelijk op het platform te komen, 2 jaar later ligt het boorplatform op de bodem van de oceaan, reden: de paal met het gelaste trapje is ingestort door krimp/uitzetting en uiteindelijk breuk bij de las.
Je moet niet lullen dat Amerikanen de beste zijn...Dat kan misschien wel, maar het gaat hier over zelfbouw en dat is in niets te vergelijken met Tomcat of zoiets.
Door het lassen van de verschillende diktes Al zullen warmtegeleidingen overal anders zijn en er zal krimp in verschillende mate op verschillende plaats optreden, en dat zal niet zo goed berekent zijn zoals bij merken als Tomcat; tot zover de vergelijking met deftige merken dus.
Ten derde. 2 moeren worden op trek belast (vereenvoudigd). En je kan zomaar niet zeggen 'dit zal wel stevig genoeg zijn'. Als je het deftig wil doen moeten de bouten met een bepaalde voorspankracht aangedraaid worden, maar welke rigger gaat zoiets doen? inderdaad, niemand.
Ten vierde. Er is geen goede overbrenging van krachten op het vakwerk. Er zullen teveel buigspanningen zijn die extra moeten opgenomen worden. Inderdaad, bij Tomcat zullen ingenieurs daarover nagedacht hebben, maar bij DWR? I don't think so...
Ten vijfde. Een bout-moer verbinding met plaat is de slechtste mogelijke verbinding die je je maar kan indenken, dus niet beginnen vergelijken met conische verbindingen...
Dan; als je het goedkeurt Showtechniek, vraag je je dan niet af:
-kwaliteit Al?
-vakwerkberekeningen?
-berekende krachten?
-veiligheidsfactoren?
-TUV keuring?
-ontwerpfactoren?
citaat:
Dit heb ik nog NOOIT meegemaakt met de trussing van amerikaans fabrikaat.
Dit heb ik nog NOOIT meegemaakt met de trussing van amerikaans fabrikaat.
Tiemen
Comment