klein feesttentje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Merijndj
    • Mar 2001
    • 660

sorry hoor, maar dit spanbanden en hijsbanden zijn 2 heel verschillende onderdelen en voor iemand dan eens WEL gaat hijsen met spanbanden....

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

en een spanset is gewoon een merk hijsband, ff lezen Merijn.

Blijft eigenlijk het geval dat het hijsen met deze oneindige roundslings, want dat zijn het, niet geschikt is voor truss met warmte bronnen derin (heej hij bedoeld lampen!)

Die hang je op aan steels (staalkabels) heeft alles te maken met warmte ontwikkeling, ook in de roundsling...

Enige waar roundslings geschikt voor zijn is het ophangen van een doekentrussje.

Eigenlijk kan ik alleen maar de hoop uitspreken dat steeds meer mensen zich een beetje laten scholen...
      Hedt ophangen van deze kiloos in feesttenten geeft me steeds vaker rillingen over mn rug...

Willem: cursusje hijstechniek kan geen kwaad, hoewel de plaatjes er wel erg netjes uitzien!
      ff je kennis aanscherpen lijkt mij een strak plan...

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Ik heb mij idd versproken, bedoelde uiteraard spanbanden. Ralph heeft idd gelijk, maar toch wordt er veel opgehangen aan spanbanden. Mijns inziens heeft dat te maken met het feit, dat een spanband strakker tegen je plafond aan kan dan een steel (scheelt misschien 20/30cm). Er is mij altijd verteld dat je een dergelijke constructie goede dient te safen met een steel, maar dat dat ook alles OK was.. Maar goed in november cursus bij Rinus...ben benieuwd

Greetz AJB
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Merijndj
          • Mar 2001
          • 660

ok ok ok, sorry, ik probeer (ook) alleen maar na te denken en zonodig bij te springen..

Comment

• DjJeroen
            • Oct 2000
            • 288

citaat:Geplaatst door AJB

DjJeroen; volgens een eerdere reactie is het een 408...
            Dat had ik al gezien ja!

De 416 en 408 verschillen niet zoveel van elkaar dus daarom mijn vraag!

Groeten Jeroen

Comment

• Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

Tja, wat ga je eraan hangen?
              Heb zelf ch1 t/m 24 voor de parretjes gehouden, maar is zo verandert als ik er meer nodig heb.

Movingheadjes zijn gepatcht vanaf ch100, zodat ik evt. snel nog een bult parren o.i.d. erbij kan proppen.

Verder de Pattern knoppen, Pagina 1, de standaard kleuren en effecten, pagina2 voornamelijk kleurcombinaties ed.

Verder zet ik m'n chasers en memories die ik het meeste ga gebruiken weg op de onderste rij schuiven van de tafel, en de rest (leuke effecten, moves, ed.) gaan onder de Assign faders.

Dat is het wel zo'n beetje denk ik.
              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• DjJeroen
                • Oct 2000
                • 288

Het is verschillend wat wij eraan hangen maar waar ik eigenlijk benieuwd naar was is hoe je het bewegende licht gebruikt op de tafel.

Je kleuren + beams kies je dus gewoon allemaal uit je patterns?

Wat zet je nou pcies onder je assign faders?
                Kan je ook onder je onderste rij preset faders dingen programmeren?[:I]

Alvast bedankt!

Groeten Jeroen

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

citaat:Geplaatst door Ws Soundexpresse
                  ...maar gezien er hier mensen rondlopen die meteen beginnen van, maar dit en dat, en dat gaat smelten, of weet ik veel wat ze verzinnen, had ik zoiets van, laat ik het er maar vast bij zeggen. Is ook totaal niet tegen iemand bedoeld ofzo
                  hoe bedoel je [?] [^]
                  jammer hoor die vreemde eigenwijze afwerende houding,
                  en vooral dat je dan niet eens weet wat er aan zo'n band mag hangen en wat er qua temperaturen aan gegarandeerd wordt...
                  en dat heeft echt geen f**k met afstanden te maken.
                  kortom dat was "van dit en dat"
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Ws Soundexpresse
                    • Jun 2001
                    • 1007

Owkay, wel mee eens, maar, lijkt me ook niet goed om ze pal langs de parren te hangen.

Enne, als ik jullie dus goed begrijp, mag wat ik hier gedaan heb dus niet???

Zou dan dus ook graag willen horen, waarom niet, is wel net zo fijn dan hé
                    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

Een spanset is gemaakt van een polyester kern van oneindig gevlochten draden.
                      Als je die gat belasten (lees: je hangt er gewicht aan) dan geeft dat warmte ontwikkeling.
                      Is een heel natuurlijk fenomeen.
                      Het grote nadeel schuit hierin; door de goretex buitenmantel zie je niet wat er in de spanset gebeurt;
                      of de strengen te heet worden, of ze versmolten zijn geraakt bij een eerdere overbelasting.

Ze zijn dus erg gevoelig voor warmte opbouw, als je daar nu een dikke spot onder hangt, dan voeg je nog een warmte bron toe, kortom, je draagvermogen van je spanset neemt drastisch af.

Vandaar: spenasets handig voor een doekentrussje
                      verder gebruik je steels.

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5430

Hoi Ralph,
                        Goretex?
                        D[8]utniethoor! Gweoon een geweven jasje dat ook (verplicht!) van polyester is gemaakt!
                        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• JBL-QSC-DBX
                          • Apr 2003
                          • 381

Denk idd ook niet dat een spanset veel aan zo'n waterdichte-maar-vocht-doorlatende jas heeft... Meer voor je ski-jack bedoelt.
                          Afgelopen zaterdag naar Antwerp is burning geweest (nee, geen grote brand, maar een festival in Antwerpen)

Daar had men in een van de tenten een achthoek op poten staan van vierkante truss (denk 40), merk en dergelijke weet ik niet, helemaal geen probleem verder. Maar: daaronder hing een kruis van truss, opgehangen aan zijn 4 uiteinden met een (denk) spanset of strop o.i.d. Geknoopt. Hing niet veel licht in, 8 Atomic strobes en 4 MH's maar het kruis zelf was 26 meter breed. (1*4meter + 3*3 meter).

Dit leek mij gevoelsmatig minder verstandiger maar ik heb er uiteraard niet aan gerekend en neem aan dat dat wel gebeurd is...

Groeten, Joris
                          Timescape.nl

Comment

Working...