fuif

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Allereerst: Bert, mijn complimenten. Je hebt met je collega's een hele strakke lichtshow neer kunnen zetten. Die back-drop is trouwens geen overbodige luxe, als je ziet wat er anders te zien is...

ff Off-topic:
    citaat:Geplaatst door LSD

citaat:Geplaatst door de kawaman

Hm.... das niet duur dan.
    Als ik zie wat tegenwoordig een drive-in van zo'n 500 euro meebrengt.
    (alleen een setje parren ;() dan is dat zeker niet duur!

Ik dacht zelf aan een veelvoud van dat bedrag nl!
    Hmmm, In wat voor regio zit jij dan??? daar wil ik ook wel een graantje komen meepikken. Als je bij ons in de buurt alleen wat parren meebrengt voor 500 € is binnen de kortste keren je agenda leeg.
    Hier in de randstad (voor mij: regio Den Haag) heb je voor 500 euro één van de grootste drive-in shows van de regio.
    Bij mij op school komt voor een prijs in die riching altijd Aquarius met heel veel meer dan een T-bar'tje parretjes. Zeg maar 4 T-bars en heel wat effecten. (Geen reclame, slechts een voorbeeld [])

Ik zelf zit al ver over de 'slechts 1 t-bar' heen, met diverse effecten en k hanteer nog steeds een minimum-tarief. Maarja, zonder al die premies en belastingen, etc.[:I]

Comment

• neeltje
      • Apr 2003
      • 295

ljanton, ik weet wat je bedoelt, ik vraag mij ook af waar de tijd is dat je fuiven deed met scan's en discobollen (werkt trouwens perfect)
      "En Go"

Comment

• Ghost_NMS
        • Feb 2002
        • 29

citaat:Geplaatst door ljanton

...altijd dezelfde dj's zijn en altijd dezelfde soort fuiven /zalen/inrichting altijd ongeveer dezelfde opstellingen anltijd dezelfde licht show , ik kan je bijna precies vertellen wat de movingheads doen op de klj zomerfuif om 11:00 s'avonds he , daar zit nix niet meer in begot, en daarbij het zijn altijd maar multipars en MH's , wat op den duur SAAAAAAI wordt

greet's ljanton

altijd dezelfde DJ's: hangt er vanaf waar je heen gaat. In het algemeen heb je in de Kempen inderdaad grote kans dat je veel dezelfde DJ's tegenkomt. Maar als je iets verder gaat kijken, dan zal je wel fuiven vinden die wel een gevarieerd aanbad proberen te geven.

Hetzelfde geldt voor de lichtshows in de Kempen. Jij beweert dat het toch "overal hetzelfde" is. In bepaalde gevallen is dit inderdaad ook zo. Dikwijls hangt dit ook af van het bedrijf dat de installatie levert. Bepaalde bedrijven doen namelijk weinig of geen moeite om iets origineels neer te planten. Maar als je weer wat verder kijkt, dan zal je zeker fuiven vinden (groot EN kleiner), die wel eisen stellen van de installaties, en waar dan ook niet de alledaagse dingen te zien zijn.

Dus aub, spreek niet zo vlug met uw 'ervaring van 4 jaar' dat je het allemaal wel gezien hebt... Als je hier toch aan twijfelt, mail me dan maar eens, dan stuur ik wel een aantal fuiven door die niet de "alledaagse" dingen laten zien (of horen).

Comment

• ljanton
          • Sep 2003
          • 373

hey neeltje

ja tis waar , trouwens een scan is sneller en dat kan niemand ontkennen want als een scan van punt A naar B moet gaan beweegt hij gewoon een spiegeltje maar eeen MH moet heel dat kopke bewegen en si altijd trager en ja ik zal het dan maar meteen zeggen voor er andere weer beginnen te zagen => het hangt af waarvoor je die scan/MH gebruikt , voor een fuif zal in somminge gevallen een MH beter zijn omdat dat 360 graden of minder kan draaien en dat kan een scan dan weer niet maar ja ik doe licht voor een live groepke en dan heb je geen MH's nodig in principe want als we een artiest in licht moetten zete gebruiken we snel volgspot of we richten er een par op en de scans zijn als effectje tijdens drumsolo en dergelijk of andere en daarbij een MH is te duur voor mij => niet iedereen heeft de financiele middellen om dan al dan niet "professioneel" equipment aan te kopen => by the way ik vind een scan even professioneel dan een MH zenne [}]

Comment

• delighted
            • Jul 2003
            • 420

citaat:Geplaatst door ljanton

hey neeltje
            by the way ik vind een scan even professioneel dan een MH zenne [}]
            Ik denk dat de discussie over het wel of niet professioneel zijn van een type lamp echt helemaal nergens over gaat. Volgens mij gaat het niet om de hoeveelheid en de soorten spots die er hangen, maar om de manier van omgang met die apparatuur.

Heb al vele shows gezien waar echt enorm veel bewegende fixtures hingen, maar waar de kwaliteit van de show echt ruk was. Terwijl er ook voldoende shows zijn waar bijna niets hangt maar die wel "helemaal kloppen". Wat is er dan professioneler?

citaat:maar ja ik doe licht voor een live groepke en dan heb je geen MH's nodig in principe want als we een artiest in licht moetten zete gebruiken we snel volgspot of we richten er een par op en de scans zijn als effectje tijdens drumsolo en dergelijk of andere
            Iedere show en ieder effect heeft z'n eigen wensen en mogelijkheden. Van daaaruit bepaal je of je kiest voor het ophangen (of neerzetten) van een bepaald merk en type spot. Het is dus zeker niet zo dat bij bands de scan altijd beter is, omdat ie sneller is.
            (Zie er sowieso het nut niet van in, want waarom denken mensen altijd dat bewegende units altijd en zoveel mogelijk moeten bewegen?? [xx(] )

Ik denk toch dat ik bij de gemiddelde show meer bewegende koppen heb hangen dan scans. Al is het alleen maar omdat ik die washes al nodig heb, en dat effect niet met een scan voor elkaar kan krijgen.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Reacties graag over het onderwerp...ben je een beetje de weg kwijt aangaande: waar ging deze discussie ook alweer over....lees even wat het onderwerp is!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

Hallo Mod,
                op zo'n erg ruime aanduiding van het onderwerp kun je ook erg ruime / breedlopende reacties verwachten...
                heeft niet 90% van wat-er-hier-door-de-foto-forums-gaat op een of ander manier betrokken bij een fuif, feest of party....?
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• ljanton
                  • Sep 2003
                  • 373

citaat:Het is dus zeker niet zo dat bij bands de scan altijd beter is, omdat ie sneller is.
                  (Zie er sowieso het nut niet van in, want waarom denken mensen altijd dat bewegende units altijd en zoveel mogelijk moeten bewegen?? )
                  ik heb nooit beweerd dat bij bands scans beter zijn , 1) ik zie gewoon wat een scan is ten opzichte van een MH en je hebt ook scans van 24 DMX kanalen zoals een MH dus even prof. => hat hangt er van af waar je het gaat gebruiken en dan kan je verder gaan wat voor typpe spot en het merk ? daar kijk ik niet naar zenne oke , ik vind sagitter cool maar als er een showtec staat ga ik er zeker niet om zeiken , en het nut er niet van inzien van dat het moet bewegen => daar antwoord ik niet op , => kijk dan naar wat optredens van slipknot/ramstein etc => worden ook alleen maar MH's gebruikt maaar het beweegt en veel

greet's ljanton

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2139

wat er ook ophangt tis nog altijd de lj die de show ermee moet maken. en op sommige plaatsen hangt veel op maar is de show niet om aan te zien. liever wat minder dan , maar een goeie lj met een geweldige lichtshow.
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• ljanton
                      • Sep 2003
                      • 373

hey ronny

ja, je hebt gelijk ,ik steek met 7 parretjes en een giga strobe en 3 kleine lichteffectjes en een blacklite en een f80z en 1 halogeen straler een redelijk goede lichtshow ineen voor 200 man => je moet gewoon de pars goed richten en de kleine effectjes ook

greet's ljanton

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Klein puntje Anton; een MH (afhankelijk van het merk en type) kan tot wel 560 graden ronddraaien... Mac500 = 440, mac2000 Perf. = 540 enz. 360graden is in elk geval niet geheel correct.
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• ljanton
                          • Sep 2003
                          • 373

ja okee sorry maar met MH werken is neit dagelijkse kost voor mij

greet's ljanton

Comment

• cornedure
                            • Jul 2002
                            • 230

Even off-topic, maar ik vind het nodig.

ljanton, je teksten zouden veel beter leesbaar zijn mocht je punten en alinea's gebruiken.

Het wordt anders nogal onduidelijk. Schrijf niet hoe je spreekt. En lees eerst eens wat je geschreven hebt vooraleer je het post. Het zal niet aankomen op dat ene minuutje herlezen.

Het is maar een tip .

Comment

• ljanton
                              • Sep 2003
                              • 373

beste cornedure ,

men heeft mij er in het verleden ook al op gewezen (kawaman onder andere) en ik heb sinds heden dan ook de moeite genomen om alles in het zo keurig mogelijk AN te typpen

greet's ljanton

Comment

Working...