het hoeft niet zo groot. ;-)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

het hoeft niet zo groot. ;-)

weer és wat foto's van een optree. Afgelopen zaterdag in Utrecht. Itt de grote jongens op de site zitten wij met een beperkte set op kleinere podia.

wat er hing:
    front
    2x 4bar PAR64
    achter
    2x 4bar PAR56
    2x twobar PAR64 wit (gesplitste 4bar)
    4x Martin CX2 (waarvan helaas een lampje tijdens de set doorbrandde)
    700W rokertje
    6m truss op windups. (wegens schuin dak niet meer ruimte)
    Sterrendoek van de zaal.

we worden steeds handiger in het front licht te houden, zie mijn oudere posts. Ondanks de beperkte set gaat het langzamerhand lijken op wat we willen.
    lekker belangrijk!
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

goeie longen , die zangeressen..

Comment

• BENjpt
      • May 2002
      • 381

citaat:Geplaatst door **************

goeie longen , die zangeressen..

On topic:
      Ziet er niet onaardig uit, zeker niet voor wat er staat.
      Wat dat betreft is zoiets een leuke uitdaging om met weinig een vullend effect te krijgen, dat lijkt me hier dus wel gelukt!

FF een vraagje heb je die 2x 2 Par64 wit als frontlicht gebruikt?
      Zonder kleurenfilter?

gr.
      Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

citaat:Geplaatst door BENjpt

Zonder kleurenfilter?

citaat:Geplaatst door Showband
        achter
        Lijkt me dus wel achteraan te hangen
        En op foto 5 zie je ze dan ook nog eens hangen
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• BENjpt
          • May 2002
          • 381

citaat:Geplaatst door axs

Zonder kleurenfilter?

citaat:Geplaatst door Showband
          achter
          Lijkt me dus wel achteraan te hangen
          En op foto 5 zie je ze dan ook nog eens hangen
          Ik dacht dat 'achter' van toepassing was op de 2x par56 bar..[)]
          Dat met die foto's had ik moeten zien [)]
          fuut fuut het is duidelijk weer een maandag [8D]

Comment

• fredjuhh
            • Sep 2002
            • 215

ziet er IIG gezellig uit, zoals foto 3, ondanks dat het niet helemaal tot de nok toe vol hing toch een mooi resultaat
            ---hier staat nix--->

Comment

• Daan Hoffmans
              • Aug 2000
              • 1225

Zo zie je maar weer:
              Het hoeft allemaal niet zo gek om een mooi plaatje te maken. Mijn complimenten aan de lichttech.
              <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• DeMennooos
                • Aug 2000
                • 1416

Licht is nu niet interessant... de zangeressen wel [:P]

Note: Leuke plaatjes van het licht, het is niet zo moeilijk om met veel iets leuks te maken, maar met weinig is de uitdaging.
                Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• Niek...
                  • Nov 2001
                  • 1094

'k Vind persoonlijk dat die backdrop 60% van het sfeerbeeld voor z'n rekening neemt!
                  <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• NiTRO
                    • Sep 2002
                    • 677

Leuk backdropje en het ziet er allemaal af uit, ook de foto's komen er goed uit!

ps wel lekkertjes die zangeresjes

ciao
                    ERC

Comment

• BENjpt
                      • May 2002
                      • 381

Toch ff nieuwsgierig wat je dan als front hebt gebruikt. Ik begrijp dus 2x 4bar par64.. heb je de volle 8 als front gebruikt met dezelfde filters (LEE nummers), en welk nummer heb je gebruikt? Op de foto's wordt de huidskleur namelijk niet dramatisch "vervormd", wat dus goed is[8D]..

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

Toch ff nieuwsgierig wat je dan als front hebt gebruikt. Ik begrijp dus 2x 4bar par64.. heb je de volle 8 als front gebruikt met dezelfde filters (LEE nummers), en welk nummer heb je gebruikt? Op de foto's wordt de huidskleur namelijk niet dramatisch "vervormd", wat dus goed is[8D]..
                        We hebben na lang prutsen en testen gekozen om op elke hoek een 4 bar PAR 64. Waar tot +/- 6 a 8 meter brede podia de binnenste lee 151 of geheel open is. (afhankelijk van hoe donker het overkomt. In dit geval was het zonder filter) Verder gewoon conventioneel rood, geel en blauw erin. van de standaardrol. Het heeft even geduurd voor we doorhadden dat PAR56 gewoon niet genoeg licht geeft als je met zo weinig licht op het toneel staat. Zelfs bij kleine toneeltjes. Achterin is PAR 56 wel genoeg en "overschreeuwd" het de martins tenminste niet. De witte twobars doen ook dienst als "nep blinders" vandaar dat deze ook par 64 zijn.

De front paaltjes duwen we zo hoog mogelijk zodat je zo veel mogelijk spreiding hebt. Het tekort aan licht achter compenseren we waar nodig met de twobars.
                        Als het toneel breder wordt maken we ook de buitenste par van de vier wit. We hebben voor diepe podia nog een par56 short fourbar met twee keer wit en een kleurtje. Dan zetten de de truss niet helemaal achterin en laten die naar achter vullen. We hebben normaal gesproken een donkerblauwe glitterbackdrop. Helaas niet zo een mooi sterrendoek. Als het nodig is kunnen we die wel vrijstaand ophangen.
                        lekker belangrijk!

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

ik merk trouwens dat er een zekere meerwaarde aan de combinatie "licht-dat-op-een-zangeres-schijnt" hangt.

Je kan niet alles vervangen door een DJ zullen we maar zeggen!

(heb ik al verteld dat er zelden gescheiden kleedruimtes zijn in dit landje? [8D])
                          lekker belangrijk!

Comment

• Niek...
                            • Nov 2001
                            • 1094

Beter!

Je kunt natuurlijk op de achtergrond ook 3 fourbarren met kleuren gebruiken (3x4 of 4x3 kleuren), gewoon horizontaal opgehangen. De andere fourbar gebruik je dan nog steeds als "blinder", maar hang je dan aan de bovenkant van de truss, ook deels als aircraft.
                            <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Gerrit Hurkens
                              • Dec 2000
                              • 252

jammer dat je de foto niet ff iets hoger had kunnen nemen, maar aan de andere kant vind ik zie zangeressen ook wel erg okee. Trouwens, het maakt niet uit hoe goed de longen zijn van die zangeressen (ben ik van overtuigd dat ze wel goed zijn) maar wat er voor die longen hangt (voorgevel) is het meest interessant........[]

Verder, errug netjes hoor. Het is altijd wel erg imposant wat die grote jongens doen. Maar ook respect voor de kleineren onder ons!
                              \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

Working...