Showtec Viper

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

Showtec Viper

Hier dus wat foto's van de scans die ik nu ff thuis heb staan, omdat ik ze voor ze de verhuur in gaan ff wil checken enz. op gebreken.
    Scanes hebben alleen in 'n theater in Frankrijk gehangen, en ik kon ze voor 'n mooi prijsje kopen.

Angezien er op 'n eerder topic, in het licht forum, geen reacties kwamen, denk ik dat er maar weinig zijn die deze scans kennen. Had ze voor ik ze kocht zelf nog nooit gezien. Wat erin zit:
    -Bewegende Gobo's
    -3weg Prisma
    -Frost Filter
    -Kleurenwiel met UV filter en Splitcollor (bij deze wel mooi recht afgesneden)
    -Spiegelkop kan gedraait worden!
    -575HMI Lamp

Vind het zelf een leuk scannertje voor erbij. Gaan volgende week eens kijken wat hij doet tussen 6x Movitec SL-250, zal dan ook ff foto's maken.

Indien iemand nu denkt van heys, die scan ken ik, en heb ik eens mee gewerkt, graag je mening/ervaring ff posten.

2 van de 4, ff in de woonkamer

onder=shutter+dimmer, boven met rode kit=frost filter, en dat andere circkeltje is het prisma

op de operatie (keuken) tafel

lamp+lens en onder nog 'n gedeelte van het gobowiel

Onder 'n gedeelte van de ballast, en boven het kleurenwiel

de achter kant, zat eerst 5polig xlr op, heb er nu 3polig ingezet, lekker alles hetzelfde houden

en de verstelbare, en zelf afneembare spiegelkop.

De dingetjes wegen 25kg, ga ze dus lekker met 2 haken ophangen.
    Verder is het maar afwachtten wat ze gaan doen met het vervoer ed. Kistje voor 4stuks op wielen is al onderweg
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • gerard
    • Aug 2003
    • 21

netjus spul maar wat is de kwaliteit van die dingen. hoe gaat het met de dmx is het vloeiend of...
    Wie wil nou geen rock 'n roll leven?? kunnen alleen mensen zijn in de muziek... en ik als lichttekkie :D

Comment

• Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

kan ik je vanavond vertellen, ga ze zo ff aan de Jands Event 408 hangen, zal dan ook wat foto's maken, smaen met 2 sl250, om ff de kleuren te programeren en de figuurtjes enz.

Comment

• NiTRO
        • Sep 2002
        • 677

Suc 6 ermee, en krijg er maar nooit wat aan, deze scans dient men echt met fluwele handjes te gebruiken, anders geven ze niet lang plezier.

Ook vinden ze het niet prettig om wekelijks in een vliegkistje op en neer gereden te worden.

ps. onderdelen zijn zo goed als niet meer verkrijgbaar.
        en ja ik spreek uit ervaring.

mvg
        ERC

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

Aha, en wat waren de problemen dan?
          En heb je ze zelf gehad?

Comment

• NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

Problemen:

Kabelbomen (echt hele bossen) moeten vervangen, breuken of verbrand
            Gobowiel vastgelopen
            Gobowiel verbrandt
            Diversen stappen motoren verbrand
            motor drivers vervangen
            ventilatoren die kapot gingen (controleer dit als eerste of die dingen goed blijven draaien!!)

Dit waren toch we de meest voorkomende trubbles.....

Dus ze hebben me veel ergernis gekost,

daarnaast moet ik wel zeggen, als ze eenmaal werken geven ze een bak licht en zijn het leuke scans, dus als die van jou op dit moment goed werken ga er dan goed en voorzichtig mee om.

Dit zijn mijn ervaringen (6 stuks) wat de rest voor ervaringen met deze scans heeft weet ik niet....

mvg
            ERC.

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

citaat:Geplaatst door NiTRO

Problemen:

Kabelbomen (echt hele bossen) moeten vervangen, breuken of verbrand
              Gobowiel vastgelopen
              Gobowiel verbrandt
              Diversen stappen motoren verbrand
              motor drivers vervangen
              ventilatoren die kapot gingen (controleer dit als eerste of die dingen goed blijven draaien!!)
              Dit waren toch we de meest voorkomende trubbles.....
              Tjaaa.... lijkt me dat jij je fans niet controleerde en je toestellen dus niet tot slecht onderhield!
              Al die probs lijken me duidelijk voor te komen uit het feit dat de fans niet draaidden!
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Ws Soundexpresse
                • Jun 2001
                • 1007

Heb ze net getest (en ff fotootjes gemaakt, die ik morgen wel ff plaats) en heb ze gister dus al open gehad (zie boven) en heb nog geen gekke dingen ondekt. Ze hebben alleen in 'n theater gehangen, en ze zijn nog gewoon nieuw van binnen.

Moet ook zeggen dat ze erg weinig lawaai maken (en ja alle ventilators draaien). Heb ook gekeken waar evt. kabelboomen kunnen verbranden, maar deze zijn allemaal in 'n soort kous gedaan, kan ook geen punten vinden waar die al zwart worden ofzo.

Verder zijn er 4types van gemaakt, dus misschien dat daar ook nog verschil in zit.

Achja, voor € 250 p/s (dat heb ik ervoor betaald), verwacht ik echt geen wonderen. Maar kon ze voor het geld moeilijk laten staan.

Comment

• Klaaske
                  • Jun 2003
                  • 571

Kun je ook foto's maken van de scannetjes in werking ?
                  <font size=\"1\">
                  Groeten,
                  Jaap
                  <b>
                  -[GSXke :)]-
                  </font id=\"size1\"></b>

Comment

• NiTRO
                    • Sep 2002
                    • 677

AXS: Die dingen zijn altijd goed onderhouden, en dat is dus het probleem, niet betrouwbaar,
                    kabelboom verbrandt ook als alles goed in elkaar zit en de fans goed werken, ja ik heb echt alles geprobeerd, heb ze 2 weken op test gezet en continu andere problemen......

maar dan moet ik wel erbij zeggen als je de scans voor dat bedrag kopen kunt, moet je dat zeker doen want 575HMI voor dat geld......tja dan was mijn keuze ook wel gemaakt!

mvg
                    ERC

Comment

• Gerrit Hurkens
                      • Dec 2000
                      • 252

Ws, dat zijn voor het geld erg leuke scannetjes hoor!

Dat verbrandingsprobleem kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat je ze op een bepaalde locatie hangt. Als die dingen warme lucht aanzuigen omdat ze tussen 2 parren hangen (moet kunnen jah, maar okee showtec he) kan dat denk ik nog wel eens gebeuren ja.

Maar houd wel de wijze raad in gedachten. Ik neem aan dat nitro zijn zaakjes goed gecontroleerd heeft. "t zijn dan wel 575hmi, maar dankzij het budgetele ontwerp kan de interne warmtegeleiding nogal tegenvallen (misschien waterkoeling ? []
                      \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• Ws Soundexpresse
                        • Jun 2001
                        • 1007

Owkay, hmz, tja, we kijken wel wat ze gaan doen hé.......
                        Zal er dan maar een emmer water onder zetten voor de koeling []

Heb nog wat fotootjes gemaakt:

FF voor het idee hoe lomp de bakken zijn: links 'n simpel JB scannertje, midden de Viper en rechts 'n movitec SL-250

Ook niet onbelangrijk, 'n lichtafel: Jands Event408

Op verzoek: scans in werking, moet eerlijk zeggen dat er mooie kleur compbinaties in zitten, zijn hier geen ronde glaasjes maar rechthoekige.

Nog 1tje

Nogmaals Movitec SL en Viper naast elkaar.

Heb volgendeweek 'n klusje waar ik ze allemaal ga gebruiken, zowel movitec sl-250 (6x) en de Viper (denk 3x anders 4x, afhangkelijk van de ruimpte) en zal dan ff wat foto's maken.

Comment

• Klaaske
                          • Jun 2003
                          • 571

Ziet er wel mooi uit voor zo'n Showpech scannetje
                          Bevallen die Movitech Sl250's?
                          <font size=\"1\">
                          Groeten,
                          Jaap
                          <b>
                          -[GSXke :)]-
                          </font id=\"size1\"></b>

Comment

• NiTRO
                            • Sep 2002
                            • 677

En dat vond ik nou een zeer leuke foto, de jands event! Erg feestelijk tafelje!

Comment

• Ws Soundexpresse
                              • Jun 2001
                              • 1007

Die movitecs bevallen zeer goed. We werken er nu bijna 'n jaar mee, en heb nog geen errors ofzo gehad, gewoon goed.

En tja, wat moet ik over de Jands zeggen? Gewoon n fijn tafeltje, heb ook hier zeker geen spijt van, dat ik die tafel heb aangeschaft.

Enne, wat betreft die scans, als ik ze niet goedkoop kon kopen, had ik ze niet gepakt hoor, maar tja, voor dat bedrag............

Heb dan meteen ook 'n vraagje wat betreft combie jands/viper, de viper heeft 'n gecombineert strobo en dimmer kanaal. Hoe kan ik die in de jands zo wegschrijven dat als ik al m'n fixtures dim, hij de strobo niet gebruikt?
                              De eerste helft van het kanaal is de dim functie, daarna gaat hij stroben.

Comment

Working...