Inspired

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Joop_
    • Dec 2002
    • 137

Inspired

Afgelopen zaterdag weer een optreden gehad met een lokale band, genaamd inspired (http://www.inspiredtheband.nl).
    Dit was eigenljk meer een optreden om wat meer naamsbekendheid te krijgen, en vandaar dat er behoorlijk wat licht en geluid ingehuurd was om toch wel wat moois neer te zetten...

En de eerste casejes kwamen de zaal binnen rollen.

De linkerstack

Natuurlijk moesten onze buikjes ook onderhouden worden.. mm heerlijk !

En opeens staat/hangt alles, en werken deed ook alles vrij snel

En de ACL hing ook mooi

De Megas 40kanaals meen ik, ben lichtman

En de monitortafel, Soundcraft 400B

Helaas heb ik wat weinig foto's van de show zelf maar hier toch iets...

Wat er hing/stond..

Geluid
    - Dubbele Kwint Beyma set, 4 laag en 2 top per kant
    - 2x QSC Amprack
    - Megas FOH tafel
    - Soundcraft 400B mon.tafel
    - 8 monitorgroepen, waaronder 1 Kwintaudio drumfill, 4x ev s200 (2groepen), en voro de rest Kwint floortjes
    - Een hele bult xlrren en mics

Licht
    - 4x Robe Spot 250 XT
    - 6x fourbar
    - 1x MA 12ch dimmer
    - 1x ACLset
    - 1x Strobo
    - 4x losse fresnells
    - 2x twobar met pc's
    - 1x Puffer Six Silver dmxrookdoos

Joost
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Als je truss toch al zo laag hangt, zet de heads dan aan de voorkant... Op deze manier heb je er geen bal aan !... ACL ziet er leuk uit, maar is tevens zo'n beetje de hele lichtshow...[:I]

Zet evt bij kleine podia gewoon 2 robe spotjes op de vloer... Dan heb je in ieder geval een beetje effect en afwisseling

greetz AJB
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• movergaauw
      • Jul 2003
      • 58

Mooi gedaan hoor, in zon kut ruimte (weinig hoogte). Wel zag het met de opbouw er een beetje rommelig uit, neem aan dat dat weg was? En wat is er met die speakers gebeurd? In de lift blijven haken?[] Wat voor light controller staat er of lees ik ergens overheen. Jij zegt QSC maar onder de monitor tafel staat toch een rackie Carver?. Zo heb je je portie vragen weer gehad En die robes hebben nu ik er naar kijk idd weinig impact. Wat ik altijd leuk vind is washes of mhs op de grond tussen de monitors.
      Dat was al.

Comment

• jo vaes
        • Jul 2002
        • 221

Was je aan de linkerkant van je truss de bekabeling nog aan het afwerken? Er hangen nogal veel lossen kabels... Bedoel dit niet als kritiek, is gewoon een vraag.
        Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• _Joop_
          • Dec 2002
          • 137

citaat:
          ACL ziet er leuk uit, maar is tevens zo'n beetje de hele lichtshow...[:I]
          ACL de hele lichtshow... er hingen nog 4 fourbarren in het tegenlicht hoor, alleen op de foto's misschien wat minder goed te zien

citaat:
          Wel zag het met de opbouw er een beetje rommelig uit, neem aan dat dat weg was?
          Ziet er inderdaad wat rommelig uit ja, maar dat is allemaal weg gegaan jah.

citaat:
          En wat is er met die speakers gebeurd?
          Hm, ja, wat is daarmee gebeurd, ze doorstaan al vrijlang ruige rock'n'roll zeg maar, maar je hebt gelijk, ze mogen wel een nieuw stuk schuim hebben.

citaat:
          Wat voor light controller staat er of lees ik ergens overheen.
          Sorry, ben ik inderdaar vergeten, het was de SGM 24/48ch scan control

citaat:
          Jij zegt QSC maar onder de monitor tafel staat toch een rackie Carver?.
          Klopt, maar dat was het monitorrack.

Comment

• musicjohn
            • Aug 2001
            • 1102

Ziet er erg indrukwekkend uit. Ik denk zelf alleen dat het geluid een beetje "overkill" was als ik de afmetingen van de zaal zo bekijk.

Ik zou de heads inderdaad ook aan de voorkant hebben gehouden. Hebben de bandleden niet geklaagd over brandplekken in hun rug? [)]
            Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• _Joop_
              • Dec 2002
              • 137

citaat:Geplaatst door musicjohn

Ziet er erg indrukwekkend uit. Ik denk zelf alleen dat het geluid een beetje "overkill" was als ik de afmetingen van de zaal zo bekijk.
              Het geluid was best wel een overkill jah, maar omdat het in de breedte van de zaal was, hadden we 2 toppen per kant wel nodig om een goeie spreiding te krijgen...

Ennuh, echt brandplekken niet... wel warm, en dan krabben en dan zweten...[B)]

Comment

• dj_lucv
                • Aug 2001
                • 616

Ik vroeg me eigenlijk af wat voor grijs blok er aan het zweven is op de laatste foto. Is dat een koppelblokje voor multi's o.i.d.?

Jammer dat je niet wat meer foto's van de show zelf hebt! Maar het ziet er wel netjes uit, misschien de volgende keer de kabels door de truss? Dan ziet het er wat professioneler uit.

Comment

• Contour
                  • Feb 2001
                  • 1018

Moesten die topkasten echt zo hoog staan? Zo niet, dan is het toch netter om de bovenste subs op een zelfde manier neer te zetten als de onderste? Nu heb je echt zo'n ouderwetse pyramide! Bovendien zullen de subs beter koppelen (nauwelijs hoorbaar waarschijnlijk maar toch)

MVG Contour

Comment

• Klaaske
                    • Jun 2003
                    • 571

citaat:Ik vroeg me eigenlijk af wat voor grijs blok er aan het zweven is op de laatste foto. Is dat een koppelblokje voor multi's o.i.d.?
                    Lijken gewoon 2 Hartings die aan elkaar zitten
                    <font size=\"1\">
                    Groeten,
                    Jaap
                    <b>
                    -[GSXke :)]-
                    </font id=\"size1\"></b>

Comment

• snoei
                      • Apr 2003
                      • 168

citaat:Geplaatst door dj_lucv

Ik vroeg me eigenlijk af wat voor grijs blok er aan het zweven is op de laatste foto. Is dat een koppelblokje voor multi's o.i.d.?

Jammer dat je niet wat meer foto's van de show zelf hebt! Maar het ziet er wel netjes uit, misschien de volgende keer de kabels door de truss? Dan ziet het er wat professioneler uit.
                      zijn inderdaad 2 hartings aan elkaar zoals ik kan zien. Maar, kabels door de truss?? dat dus nooit... dat is wel niet zo ontzettend veel werk... dat is ook de rede dat wij de truss andersom hebben hangen, zodat we de kabels erop kunnen leggen. kabels over de truss is op zich niets mis mee, gewoon vastzetten met wat tape/kabelbandjes.

Comment

• _Joop_
                        • Dec 2002
                        • 137

dat zijn inderdaar twee hartings ja.

UHm, kabels door de truss... das iets wat ik gelukkig heel erg snel heb afgeleerd, is echt zwaar vervelend met het afbreken.

De toppen dienden wel op deze hoogte te staan ja. Die twee bassen ook plat zou inderdaad mooier staan, en ook nog eens een extra W-bin effect geven, maar we hadden de hoogt nodig...

Wat betreft over de foto's van de show, ik heb ze zelf niet, maar ze zijn wel gemaakt. Zodra ik deze in mijn bezit heb zal ik ze met jullie delen.

Comment

• fredjuhh
                          • Sep 2002
                          • 215

aan licht/geluid hangt er IDD genoeg, alleen jammer dus van de truss hoogte.
                          ---hier staat nix---&gt;

Comment

• dj_lucv
                            • Aug 2001
                            • 616

Dat van die kabels door die truss was vooral bedoeld naar aanleiding van de 4e foto. Daar ziet de truss er namelijk vrij rommelig uit, net ofdat het allemaal net niet netjes af is gewerkt. Misschien dat je dat later nog gedaan hebt, dan is het natuurlijk hartstikke oke.

Overigens vind ik kabels door de truss nog niet eens zo irritant. Alleen soms willen de wat grotere multi's nog weleens blijven hangen, maar meestal komen de kabels er gemakkelijk uit, zeker als je de truss al helemaal leeg hebt.

Comment

• DidierB
                              • May 2003
                              • 337

Ga maar eens op de baan met een trailertje truss, je zal snel leren van de kabels erop te leggen. Of S-haken voor de kabels in te hangen als ie apex up hangt. Op een podium wel je kabeltjes aan de achterkant van de truss hangen...

Groeten,

Beghin Didier
                              Ampli bvba

Comment

Working...