Wie herinnert zich dit nog

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sompi
    • Mar 2003
    • 200

was dit niet gedaan door een Belgische Firma
    zie site www.globeshowcenter.com

Comment

• Carl
      • Nov 2000
      • 907

Het is inderdaad in Rotterdam, de straat achter het podium heet de Boompjes, is het verlengde van de Maasboulevard.
      Dat van die W-bins is inderdaad ook waar, door een bekende Rotterdamse firma.
      Ook dat verhaal van de kabels heb ik destijds ook gehoord, het was toe te koud voor een zwembroek
      Het is inderdaad de hoofdletter Sigma.
      SA vertelde toentertijd dat dit het grootste geluidsysteem ooit ter wereld gebruikt was. Het zou 500 MW geweest zijn.
      De geluidskwaliteit was inderdaad om te janken, daar kreeg Vangelis de schuld van, hij zou hebben bepaald hoe hard het mocht???
      Aan de overkant van het water was het gewoon slecht (Maaskade op het Noordereiland), achter het podium, op de Boompjes ging het wel, al was het niet echt goed.

Comment

• olvaar_be
        • Mar 2004
        • 64

Ik heb hier de 'Credits' teruggevonden op het internet, misschien staan er wel bekenden of forumleden tussen.

Het is wel een hele waslijst

Production Supervisors: Arno Geul, Friedwart Barfod

Production Team: Mireille Berg,Ruud Koornstra sr.,Geert-Jan Verwiel,Marion Versluys,Annemieke Wapperom,Dankert Westbroek

Commercial Production: Ruud Koornstra jr.

Show Director: Rene van de Water

Assistants Show Direction: Ria de Vrankrijker,Rob Valkenburg

Assistance Production: John Brussel, Serge Lubbe, Dick Vos

Lasers: Frequence, Manuel Michiels

Sound Supervisor: Ed Wijnker

Accoustic Design: Ben Kok

Technical Sound Production: Andries Roosien

Stage Manager Sound: Ben Haaksman

Marketing Sound: Jos Peeters

Electricians : Willem Meijering,Steffen Vink,Joop Heijnraets

Rigging & Trussing: Mike Crisp

T.V. Light: Bertrand Bois D'Enghien,Show Light, Hans Schelfhout

Super Scans: Yves de Schrijver

Technical Feasibility &Structural Design: Mike Crisp

Technical Light Team: Tony Winter, Mike Crisp, Bertrand Bois D'Enghien, Hans Schelfhout, Yves de Schrijver, Marc van Gorp, Jeroen Padberg, Philip de Martin, Jean van Braeckel, Steven Moonens, Erwin de Bisschop

Laser Team: Manuel Michiels, Serge Robert, Frits Raeymaekers, Louis van Waversveld, Johan Gheeraert, Pascal Morys, Alan Collyns, Tim Fothergill, Paul Green, Chris Forbes

Arena Yision Team: Jeroen van Beek, Didier Streel, Charles Schuremans, Laurent Dumon

Follow Spots Team: Filip Toemaes, Dietrich Lerooy, Isabel Daeninck, Veerle Mortele, William Verleyen, Luc Peters, Dirk Cocquyt, Ronny Sanders, Christof van Hoorick, Franky Steets, Pascal Vandriessche, Filip Dewin, Marc Vercoutere, Guiseppe Etz, Adviesburo Winkelman

Decor Realisation & Artistic Drawings : Hans Backaert, Henrik de Witte, Piet de Koninck, Kurt Heerman

Follow Spots: Robert Juliat and Super Trooper (USA)

Rotterdam Skyline Light: Area Vision ( Philips Netherland)

AII Sky-Lights: Space Cannon Engineering (Italy)

Computer Light Controls: G.S.C. Colipro (computer light programming)

Dimmerpacks: G.S.C. Silicon Controls and Celco

Show Engineer: Cees Lether

Rode Kruis Rotterdam

Communication Fadlities: Arend-Jan Steenhuizen, Frits v. Leeuwen, Rob Ringoir, Joop Syaranamual, Ger Brouwer, Rens Vuyk

Show Partidpants: Ton v/d Knaap, Henk Bakker, Korporaal der Mariniers
        Algemeen: Andre Menning, Korporaal der Mariniers, Verbindingsdienst Rob Nels, Marinier 1 : Robert Pool, Marinier 1 : Franklin Pieternella, Cor Mast, Daaf de Geus, Frans Kleinjan, Jack Verschogr
        SPONSOR NAMES
        PTT Telecom,Philip Morris,Interstevedoring,Oranjeboom,Trans World,Morcon B.V.,Gunco B.V.,Pepe Jeanswear,KLM,Stage Accompany B.V.,Gemeente Rotterdam

PRODUCTION CREDITS & ACKNOWLEDGEMENTS

Idea & Concept Development: K&B Media B.V.

Production: K&B Niehe Evenementen v.o.f.

Communication & Public Relations: Adviesburo Winkelman & van Hessen B. V.

Light: Globe Show Center N.V.

Sound: Stage RenVStageAccompany B.V.

Decor: New Graphics/Globe Show Center N.V.

Spedal Constructions: Cees Lether Decorbouw B. V.

Generators: Laning Europe Rental B.V.

Special Effects: JNS Pyrotechniek B.V.,Special Effects B.V.,Broekhoff Vuurwerk B.V.
        Surf eens naar mijne website.

Comment

• MatthiasB
          • May 2003
          • 674

he olvaar heb je soms pic's waar je de goldenscan's goed op ziet hangen voor mij en Jurrie
          NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• olvaar_be
            • Mar 2004
            • 64

@Matthias : nope ... ik heb zelf geen foto's meer .. heb wel nog de orginele podium-plannen ergens liggen thuis .. heeey da's lang geleden zunne

Comment

• dawizze
              • Oct 2002
              • 58

citaat:SA vertelde toentertijd dat dit het grootste geluidsysteem ooit ter wereld gebruikt was. Het zou 500 MW geweest zijn.
              1000watt= 1kilowatt, 1000 kilowatt= 1megawatt, 500megawatt=
              500 000 000 watt???

Mvg

Comment

• Jurrie
                • Nov 2002
                • 402

Waar zijn die krengen gebleven... toch niet ook in de maas [)] dan ga ik morgenochtend toch echt nog ff dreggen

Comment

• jakobjan
                  • Jul 2002
                  • 599

Jurrie, als het over die blauwe jongens hebt, die staan her en der bij SA rent partners in Nederland en andere landen. De meeste zullen al wel verkocht zijn.

Ik heb ooit nog met zo'n set gedraait, stond een mooi metalen plaatje achterop, met het nummer dat de kast kreeg in de stack
                  Jakob-Jan
                  Lightjockey Beta tester
                  Freelance Licht tekkie

Comment

• Jurrie
                    • Nov 2002
                    • 402

Ik heb het eigenlijk over de clay paky's

Comment

• olvaar_be
                      • Mar 2004
                      • 64

Allemaal Versleten .. Rot gedraaid ..

Vooral die gobo- en kleurwielen .. waren in die tijd nog GROOOOT .. dus ook zwaarder... Wat niet goed is voor de lagertjes van de motortjes (koper busjes) .. Een scan hangt steeds in dezelfde riching.. dus die asjes 'zakken'/frezen als het ware door het stappenmotortje ..
                      Als je er nog ziet, ze hebben allen hetzelfde probleem ...
                      Als de shutter nog werkt dan zijn ze nog goed voor kleine discotheken ... maar niet meer voor het preciezere werk ... stappen overslaan ... of zelfs niet meer starten met stappen ... En als er tijdens een grote en vooral dure productie zo eentje blijft openstaan tijden black-out .. ik kan je verzekeren dat iedereen dat gezien heeft

Groeten
                      Peter

Comment

• MatthiasB
                        • May 2003
                        • 674

ow bij de mijne nog niks van gemert al moet ik zeggen dat ze enkel maar in test modus gelopen hebben
                        NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Carl
                          • Nov 2000
                          • 907

citaat:1000watt= 1kilowatt, 1000 kilowatt= 1megawatt, 500megawatt=
                          500 000 000 watt???
                          Ja, je hebt gelijk, ik bedoelde 500 kW, ofwel een half miljoen Watt.
                          Zeker niet 500 miljoen Watt.

Toch nog wel een heel beetje! (ook als het niet helemaal waar was)

1k x Sorry!

Comment

• movinghead
                            • Aug 2001
                            • 559

@ Jurrie
                            Er hangen twee in een dixo waar ik vroeger gewerkt heb. Heb ze toen open gehad en ze helemaal uit elkaar gehaald. Das een jaar of 6 terug denk ik. Alles schoon gemaakt, nieuw lampie erin en hoppaaa. Was voor het eerst dat ik aan een scan had zitten werken, en was dan ook erg blij dat ik hem weer in elkaar kreeg, en vooral, dat hij het weer deed. En ik sta versteld van de oer degelijkheid van die dingen. Ze doen het namelijk nog steeds. Ze waren tot op 2 jaar terug ook nog erg precies met hun positionering. Ben er al een tijd niet geweest dus ik kan niet echt zeggen of dat op dit moment nog steeds zo is. En wat je zegt over die kleuren en gobowielen is inderdaad waar. Alles is groot.
                            Hoe oud zullen die dingen nu zijn. Jaartje of 17 - 18?
                            [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• MatthiasB
                              • May 2003
                              • 674

de mijne die ik kocht hebben 2 jaar in een vochtige stoffige kelder gelegen. ik stak ze in de stekker op test mode en alles deed het perfect wel ja hier en daar wat smeermiddel veranderd maar goed alles deed het nog
                              NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• WTT
                                • Feb 2002
                                • 158

Wat grappig dat ik niemand hoor over waarom het geluid zo slecht was. Dat is toch niet zo'n groot geheim S.A. heeft met pijn en moeite toendertijd de kastjes klaar gekregen voor het OOG !!!!!!
                                Niet voor de oortjes zo ongeveer de helft van de toen gebruikte kasten waren leeg empty. Tja niemand in nederland had nog ervaring met zoveel geluid dus wat the fuck een goede promo stunt. (als het had gewerkt) nuy luide dit min of meer het failisiment van SA in.
                                WTT rentals

Comment

Working...