Wie herinnert zich dit nog

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janpa
    • Mar 2004
    • 70

Ja WTT dat klopt en er schijnen bij het op ruimen ook nog een paar containers met SA verdwenen te zijn.
    problemen zijn er niet. Dit zijn uitdagingen.

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

je gaat me toch niet vertellen dat 1 concert het einde van SA is begonnen he, dan moet het wel ernstig slecht zijn geweest, of was dit concert een soort opwarmer voor de performersets die je in den lande nog regelmatig tegenkomt met het sa-net logo?

Comment

• R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

zie ook de volgende link, bij de bezoekersverhalen komt toch naar voren dat het geluid zachter ging dan wat mogelijk is geweest...hoe zit dat nu allemaal?

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

a was een europees subsiedieproject tbv technologie en ontwikkeling, dus er was BUDGET
          b was in de waalhaven tussen de boompjes en noordereiland, tussen de willemsbrug en de (*latergebouwde ) zwaan.
          c multi lag idd over de bodem, en is snachts gekapt. ( zal er nog wel liggen)
          d ik stond daar een half jaartje eerder, met een speedboat-race, en 250.000 man op een 100V-ring, met een defecte mengtafel.
          e schijnt dat Prince later die SA-set grotendeels meegenomen heeft naar amerika, voor de stadion-tour
          f Geluid over water laten beamen beteked enorm goed koppelen, en dat ging nou net niet met die ribbons, daar moet je compressie-drivers voor hebben.
          g feestje is mede de oorzaak geweest van oa de line-array-opkomst, en de ontwikkeling van de SB-1-schotel.
          h er was naderhand een hele discussie over 3 dB minder spl, en de mogelijke bezuiniging op het hout.

Maar die Vangelis-show heb ik ook maar op de buis gezien. ( wel heel veel over gelezen, indertijd)

Comment

• Jurrie
            • Nov 2002
            • 402

Mac, was dat de regatta? (komen ineens allemaal herrinneringen boven... stond daar altijd als klein ventje naar die retesnelle jankende bootjes te kijken

Comment

• JoopS
              • Apr 2004
              • 1

Ik kan het mij nog goed herinneren.
              Ik heb zelf aan het evenement gewerkt.

Ik heb er ook nog foto's van.

Het geluid was inderdaad bagger....de helft van de SA kasten waren leeg !!!!

Joop Syaranamual

Comment

• Contour
                • Feb 2001
                • 1018

Wat bezielt je als je kasten zonder drivers erin gaat neerzetten? Dan lijkt het dus 2x zoveel materiaal maar het gaat echter even hard! Dan maak je toch meer indruk met een halve stack lijkt me.

Dat van die W-bins vind ik wel humor. Maar hadden ze eerst dan gewoon frontloaded bassen neergezet? Daarvoor zouden die lui van SA toch voldoende ervaring voor moeten hebben om te weten dat dat niet goed werkt voor zo'n enorme klus.

Waarschijnlijk hadden ze indertijd beter een stuk of 40 EAW KF-940 laten overkomen, ze blauw geverft en gezegt dat dit hun nieuwste kasten waren. Dan was het laag tenminste in orde geweest.

Ribbons voor het hoog op 200 meter afstand... ook dubieus!

MVG Contour

Comment

• berth
                  • Apr 2004
                  • 52

Hallo Heren ,
                  Heb zelf de "eer" gehad om aan dit project mee te werken in opdracht van SA.
                  Wil er wel nu vast bijzeggen dat ik geen SA fan ben!!
                  Wil effe een paar dingen verhelderen.

Multi ging niet door het water want het audio signaal werdt op de buhne door een techneut van Vangelis gemixt.
                  Wel de kabels voor televisie ,camera kabels dus liepen door het water en zijn vanwege de grote stroming aldaar afgezonken met stenen eraan en na de show inderdaad afgeknipt.

De monitoring van Vangelis bestond uit 24 SA bleu boxen en zijn op verzoek van Vangelis aangevuld met als ik me goed herriner 16 SA W-bins.

De opmerking dat er lege Performer kasten tussen de PAstacks stonden is helaas niet waar alle kasten waren vol en deden volledig mee in het systeem.
                  (Nee ik ben geen SA fan)

De manier waarop het gestackt was kon inderdaad nooit een bevredigend resultaat geven,erg veel fase problemen.
                  Het audiosignaal wat op de buhne gemixt werd ging via een zender naar de overkant van het water en daar was de eindcontrolle.
                  Wil iemand nog meer tech.details weten hoor ik het wel.
                  Vindt m'n verhaal nu lang genoeg!

Comment

• berth
                    • Apr 2004
                    • 52

Dat van die W-bins vind ik wel humor. Maar hadden ze eerst dan gewoon frontloaded bassen neergezet? Daarvoor zouden die lui van SA toch voldoende ervaring voor moeten hebben om te weten dat dat niet goed werkt voor zo'n enorme klus.

Waren dus alleen voor Vangelis monitoring!!!

Comment

• berth
                      • Apr 2004
                      • 52

c multi lag idd over de bodem, en is snachts gekapt. ( zal er nog wel liggen)
                      Multi was er niet omdat het geluid op de buhne gemixt werd en dan via zenders naar de desbetreffende plek ging.

f Geluid over water laten beamen beteked enorm goed koppelen, en dat ging nou net niet met die ribbons, daar moet je compressie-drivers voor hebben.
                      Ribbons klinken mooi maar gaan inderdaad niet hard genoeg!!

Comment

• berth
                        • Apr 2004
                        • 52

citaat:Geplaatst door sompi

was dit niet gedaan door een Belgische Firma
                        zie site www.globeshowcenter.com
                        klopt!!!

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

citaat:Geplaatst door Jurrie

Mac, was dat de regatta? (komen ineens allemaal herrinneringen boven... stond daar altijd als klein ventje naar die retesnelle jankende bootjes te kijken
                          Yep, dus

Comment

• Knakkerz
                            • Feb 2004
                            • 47

kheb ffe op die site gekeken.... en pfuuh wat hebben die lui wel niet gekocht aan parre... moet je dit zien
                            Professional...nee / Beginnertje... ja

Comment

• William
                              • Oct 2002
                              • 233

citaat:Geplaatst door Knakkerz

kheb ffe op die site gekeken.... en pfuuh wat hebben die lui wel niet gekocht aan parre... moet je dit zien
                              Stroomvoorzieningen? uuuuh is een groepje van 16 amp voldoenden?
                              V*L...........punt

Comment

• Olaf Duffhuës
                                • Oct 2000
                                • 2477

Ik heb dat op VHS video... als ik mezelf niet vergis de making of en de uitvoering...
                                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...