heeft er iemand nog beeld opnames liggen??
Wie herinnert zich dit nog
Collapse
X
-
Goh,
dat concert, dat kan ik me nog heel goed herinneren, je kon vanuit de Metro die er langs reed, meekijken met de repetities...
Mijn vader moet dat waarschijnlijk nog ergens op VHS hebben, ik kan me herinneren dat hij dat heeft opgenomen... ben alleen bang dat dat goed speuren wordt in zijn archief...cheers,
DeeJ
zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel grootComment
-
Goh,
dat concert, dat kan ik me nog heel goed herinneren, je kon vanuit de Metro die er langs reed, meekijken met de repetities...
Mijn vader moet dat waarschijnlijk nog ergens op VHS hebben, ik kan me herinneren dat hij dat heeft opgenomen... ben alleen bang dat dat goed speuren wordt in zijn archief...<laat het maar draaien>Comment
-
Originally posted by Mobile Light Sound VisionVolgens mij komt er heeeeeeel veel bij kijken qua veiligheid, Planning zal wel ruim van tevoren gedaan zijn, ook de opbouw zal sowieso wel een dag hebben geduurd.
Maar over veiligheid hierover bedacht ik het volgende :
- Welke Technici lopen er op je '' bouwveld'' rond + ARBO
- Stroomberekeningen
- Vooral het riggen, Het zal maar gebeuren dat je Constructie naar beneden valt, En toch zie je het af en toe gebeuren
- als het regent......wat dan.....
- Alles Ge-aard......
- Overal een safety aan het lampje.....
- Het Totaal aantal kilo's en of de hijskraan / Takel het wel houd
@ Olafje: Kun je het niet van VSH Naar Dvd Doen?dan zal ik wel voor de eventuele host proberen te zorgen
Comment
-
video
ik heb de live uitzending dat ze toen gaven op de nederlandse tv nog op vcr ... Mijn man William Verleye (zonder 'n' ) werkte er voor de belichting. ik hou de video als een zéér mooie herinnering aan die regenachtige dagen ... William overleed in 1996.Comment
-
Hello
Ik ben Bertrand Bois d'Enghien en mijn firma "Globe Show Center" heeft voor dit project gewerkt.
(Ik ben een franstalig Belg , dus "sorry" voor mijn "arme Nederlands"
Ik was betrokken bij dit project als TV lichtman en onder anderen, ook de 5 takels bedienen voor het zakken van de Sigma Σ op het einde.
Yves de Schrijver is in 1992 in een auto ongeluk overleden, en Hans Schelfout is in Februari 2008 overleden. (Zie Credits)
Regenen, en wind, alles op een ponton die "gelast" was op een tweede ponton, allemaal gesteund door 2 mega kraan van Smit tak.
het tweede ponton was voor de 2 kranen van 60m voor het hijsen van het lichtstruktuur op het einde van de show
62 aggregaten in bijna alle "hoeken" van Rotterdam.
Alleen op hep hoofdpodium waren 2 x 500KVA gelinked (1.400 Amps) voor de TV , Scans, en ParCans !
c multi lag idd over de bodem, en is snachts gekapt. ( zal er nog wel liggen)
Multi was er niet omdat het geluid op de buhne gemixt werd en dan via zenders naar de desbetreffende plek ging.Geluid over water laten beamen beteked enorm goed koppelen, en dat ging nou net niet met die ribbons, daar moet je compressie-drivers voor hebben.
Ribbons klinken mooi maar gaan inderdaad niet hard genoeg!!
Dat van die W-bins vind ik wel humor. Maar hadden ze eerst dan gewoon frontloaded bassen neergezet? Daarvoor zouden die lui van SA toch voldoende ervaring voor moeten hebben om te weten dat dat niet goed werkt voor zo'n enorme klus.
Waren dus alleen voor Vangelis monitoring!!!
De dag daarna, heeft S.A. 12 W-Bins en één Cross Over geplaats (en 18 nieuwe Blue-Box)
Hallo Heren ,
Heb zelf de "eer" gehad om aan dit project mee te werken in opdracht van SA.
Wil er wel nu vast bijzeggen dat ik geen SA fan ben!!
Wil effe een paar dingen verhelderen.
Multi ging niet door het water want het audio signaal werdt op de buhne door een techneut van Vangelis gemixt.
Wel de kabels voor televisie ,camera kabels dus liepen door het water en zijn vanwege de grote stroming aldaar afgezonken met stenen eraan en na de show inderdaad afgeknipt.
De monitoring van Vangelis bestond uit 24 SA bleu boxen en zijn op verzoek van Vangelis aangevuld met als ik me goed herriner 16 SA W-bins.
De opmerking dat er lege Performer kasten tussen de PAstacks stonden is helaas niet waar alle kasten waren vol en deden volledig mee in het systeem.
(Nee ik ben geen SA fan)
De manier waarop het gestackt was kon inderdaad nooit een bevredigend resultaat geven,erg veel fase problemen.
Het audiosignaal wat op de buhne gemixt werd ging via een zender naar de overkant van het water en daar was de eindcontrolle.
Wil iemand nog meer tech.details weten hoor ik het wel.
Er waren 36 BB en 12 W-Bins
Alle kasten waren "vol"
a was een europees subsiedieproject tbv technologie en ontwikkeling, dus er was BUDGET
b was in de waalhaven tussen de boompjes en noordereiland, tussen de willemsbrug en de (*latergebouwde ) zwaan.
c multi lag idd over de bodem, en is snachts gekapt. ( zal er nog wel liggen)
d ik stond daar een half jaartje eerder, met een speedboat-race, en 250.000 man op een 100V-ring, met een defecte mengtafel.
e schijnt dat Prince later die SA-set grotendeels meegenomen heeft naar amerika, voor de stadion-tour
f Geluid over water laten beamen beteked enorm goed koppelen, en dat ging nou net niet met die ribbons, daar moet je compressie-drivers voor hebben.
g feestje is mede de oorzaak geweest van oa de line-array-opkomst, en de ontwikkeling van de SB-1-schotel.
h er was naderhand een hele discussie over 3 dB minder spl, en de mogelijke bezuiniging op het hout.
Maar die Vangelis-show heb ik ook maar op de buis gezien. ( wel heel veel over gelezen, indertijd)
Na de show, hebben wij geprobeerd om ze te recupereren, maar het was onmogelijk dus hebben wij de kabels geknipt.
ze moeten daar nog zijn ![FONT="Verdana"]"Les enfants illuminent un foyer, c'est indiscutable. Avez-vous déjà vu un enfant de douze ans éteindre la lumière ?"[/FONT]Comment
-
Ik heb hier de 'Credits' teruggevonden op het internet, misschien staan er wel bekenden of forumleden tussen.
Het is wel een hele waslijst
Production Supervisors: Arno Geul, Friedwart Barfod
Production Team: Mireille Berg,Ruud Koornstra sr.,Geert-Jan Verwiel,Marion Versluys,Annemieke Wapperom,Dankert Westbroek
Commercial Production: Ruud Koornstra jr.
Show Director: Rene van de Water
Assistants Show Direction: Ria de Vrankrijker,Rob Valkenburg
Assistance Production: John Brussel, Serge Lubbe, Dick Vos
Lasers: Frequence, Manuel Michiels
Sound Supervisor: Ed Wijnker
Accoustic Design: Ben Kok
Technical Sound Production: Andries Roosien
Stage Manager Sound: Ben Haaksman
Marketing Sound: Jos Peeters
Electricians : Willem Meijering,Steffen Vink,Joop Heijnraets
Rigging & Trussing: Mike Crisp
T.V. Light: Bertrand Bois d'Enghien, Show Light, Hans Schelfhout overleden in 2008 (hij was 49Jaar
Super Scans: Yves de Schrijver overleden in 1992,(hij was 23)
Technical Feasibility &Structural Design: Mike Crisp
Technical Light Team: Tony Winter, Mike Crisp,Bertrand Bois d'Enghien , Hans Schelfhout, Yves de Schrijver, Marc van Gorp, Jeroen Padberg, Philip de Martin, Jean van Braeckel, Steven Moonens, Erwin de Bisschop
Laser Team: Manuel Michiels, Serge Robert, Frits Raeymaekers, Louis van Waversveld, Johan Gheeraert, Pascal Morys, Alan Collyns, Tim Fothergill, Paul Green, Chris Forbes
Arena Yision Team: Jeroen van Beek, Didier Streel, Charles Schuremans, Laurent Dumon
Follow Spots Team: Filip Toemaes, Dietrich Lerooy, Isabel Daeninck, Veerle Mortele, William Verleyen, Luc Peters, Dirk Cocquyt, Ronny Sanders, Christof van Hoorick, Franky Steets, Pascal Vandriessche, Filip Dewin, Marc Vercoutere, Guiseppe Etz, Adviesburo Winkelman
Decor Realisation & Artistic Drawings : Hans Backaert, Henrik de Witte, Piet de Koninck, Kurt Heerman
Follow Spots: Robert Juliat and Super Trooper (USA)
Rotterdam Skyline Light: Area Vision ( Philips Netherland)
AII Sky-Lights: Space Cannon Engineering (Italy)
Computer Light Controls: G.S.C. Colipro (computer light programming)
Dimmerpacks: G.S.C. Silicon Controls and Celco
Show Engineer: Cees Lether
Rode Kruis Rotterdam
Communication Fadlities: Arend-Jan Steenhuizen, Frits v. Leeuwen, Rob Ringoir, Joop Syaranamual, Ger Brouwer, Rens Vuyk
Show Partidpants: Ton v/d Knaap, Henk Bakker, Korporaal der Mariniers
Algemeen: Andre Menning, Korporaal der Mariniers, Verbindingsdienst Rob Nels, Marinier 1 : Robert Pool, Marinier 1 : Franklin Pieternella, Cor Mast, Daaf de Geus, Frans Kleinjan, Jack Verschogr
SPONSOR NAMES
PTT Telecom,Philip Morris,Interstevedoring,Oranjeboom,Trans World,Morcon B.V.,Gunco B.V.,Pepe Jeanswear,KLM,Stage Accompany B.V.,Gemeente Rotterdam
PRODUCTION CREDITS & ACKNOWLEDGEMENTS
Idea & Concept Development: K&B Media B.V.
Production: K&B Niehe Evenementen v.o.f.
Communication & Public Relations: Adviesburo Winkelman & van Hessen B. V.
Light: Globe Show Center N.V.
Sound: Stage RenVStageAccompany B.V.
Decor: New Graphics/Globe Show Center N.V.
Spedal Constructions: Cees Lether Decorbouw B. V.
Generators: Laning Europe Rental B.V.
Special Effects: JNS Pyrotechniek B.V.,Special Effects B.V.,Broekhoff Vuurwerk B.V.was dit niet gedaan door een Belgische Firma
zie site Globe Show Center
Nog 6 TV studio's voor de Kurdische T.V.
Voor meer inlichtingen kijk ook hier eens .. met de history op R&D international
Er zal voor de meesten wel een lichtje (par-tje ?) gaan branden ...
www.caseconsole.com
Als er gesproken wordt over "A few Computer wizards and engineers " dan bedoelt men mijn vader (en zijn studenten)
Ben jij de zoon van Henri of van Ferdinand ?
Hij is ermee gestopt in 1992 .. Een van zijn student doet nog steeds mee in het hele gebeuren .. (Zit nu ook achter de MAXXYZ)Exact, Mark Colemont
(moest eigenlijk 'onder contract' stoppen voor minstens 10jaar , maar dat heeft mijn vader door de vingers gezien)
Intussen heb ik geen lampje meer gezien (enkel geluid).. tot vorig jaar, terug stillekes begonnen met belichting .. heb al wat lampjes bij elkaar gesprokkeld... Ammaaai , en da's nog steeeeeds DUUR
Mvg.
Peter
Er draaien nog 12 in een van de studio's van de Koerdische T.V.
Nog steeds perfect in orde ! zelfs na 20 jaar !
(16 x 24 ACL 250w in Kaders van 6x4)
( 12 x 24 Raylites 500w in kaders van 6x4)
( 2 x 16 CP60 1Kw in kaders van 4x4)
( 4 x 6 CP60 1 Kw in driehoeken van 3+2+1 )
Kleurfilter was 60cm X 60cm
Groetjes / Salutations
ЗĂŁΘŎ[FONT="Verdana"]"Les enfants illuminent un foyer, c'est indiscutable. Avez-vous déjà vu un enfant de douze ans éteindre la lumière ?"[/FONT]Comment
-
Maar de helft was dus al voor de show door Vangelis naar de maan gespeeld, waardoor ze die 12 W-bins nog bij moesten zetten. De helft van de originele kasten was dus niet functioneel, ik kan me niet voorstellen dat ze de moeite hebben genomen om die in de tussentijd even uit de stack te tillen.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Maar de helft was dus al voor de show door Vangelis naar de maan gespeeld, waardoor ze die 12 W-bins nog bij moesten zetten. De helft van de originele kasten was dus niet functioneel, ik kan me niet voorstellen dat ze de moeite hebben genomen om die in de tussentijd even uit de stack te tillen.
Vangelis heeft 18 "Blue Boxes" in minder dan één minuut kapot gespeeld.
Het was zoiets van :
-" En, alles werkt James ?
-" Yes sir !
Volume pedal induwen en "TTCHHHHOOOOOOiiiiiinnnnggggggggggg !
(een geluid met veel harmonisch gehalte)
- Not Bad !
Dan "Tchiiiiinnng, tchaaaaang , tchooooonnnnng, TCHOOOOOOOOOOOOONNNNGGGGG, TCHOOOOOOOOOOOOPLPLPLPLPLPLPLLLLPLLPPPLLLPPLLLLL (zeeeerrrrrr deeeeeep !)
FLOP FLOP FLOP FLOP FLOOOOOOOPPPPPPPP (precies geluid van een lekke band)
Resultaat: 18 Blue Box met onplofte speakers !
Iedereen on stage was met een gevoel van "Holy Shit" !!!
Ed Wijnker (CEO Stage.Accompany.) was een beetje boos !
De "Performers Series" waren (van mij weten) volledige kasten
Groetjes Salutations
ЗĂŁΘŎ[FONT="Verdana"]"Les enfants illuminent un foyer, c'est indiscutable. Avez-vous déjà vu un enfant de douze ans éteindre la lumière ?"[/FONT]Comment
-
Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
-
Amaï ! Voor mij, lijkt het zoals gisteren !
Mooi !
E
r zijn nog "related" video's op You tube te vinden !
Bedankt om dit video te posten !
Vangelis concert in Rotterdam, Netherlands
Deze vidéo heeft nog "the Sound Check" wanneer hij 18 Stage Accompany "Blue Box" totall loss speelt !
Klik Klik Klik
Avec Macromedia Flash Player 10
Durée: 00:07:09
Salutations
ЗĂŁΘŎLast edited by Baloo Aus Denderloo; 29-10-10, 00:04.[FONT="Verdana"]"Les enfants illuminent un foyer, c'est indiscutable. Avez-vous déjà vu un enfant de douze ans éteindre la lumière ?"[/FONT]Comment
Comment