Iofestival 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FristB
    • Jul 2004
    • 18

Iofestival 2004

Hallo allemaal,
    Ik volg dit forum al een tijdje en wil graag aan jullie even wat foto's laten zien van ons studentenfestival in Delft, het IO-Festival. Het was op 11 juni, dus alweer een tijdje terug, maar ik had geen kans gehad e.e.a eerder te posten. Dit festival is elk jaar, maar pas sinds twee jaar doen we ook zelf de rigging en het licht en geluid. Omdat we dit festival dus maar 1x per jaar doen zijn we wel een tijdje bezig geweest met de voorbereidingen, maar uiteindelijk hebben we deze zaal met 8 man er in een dag ingemikt. Ik hoop dat jullie het een beetje mooie foto's vinden.

Dit was rond een uur of een. Op het podium staat The Sheer. Er zijn ongeveer 1400 man in de zaal.

Jaja. Foto van de bouw. In de trussen (X30D) hangen bij elkaar 8xmac550, 16 fourbarren 500W Raylight, 4 ACL-setjes, 4 atomics en 4 blinders. Onder de onderste trussen hebben we later nog 2x4m X30D gehangen met de laatste twee ACL's erin.

Foto van de rigging. We hebben 10 stuks SM10 ingehangen. Waarvan 4 stuks voor het geluid overigens (off-topic: per kant 5x SP-4 SUB, 4x SP-4D waarvan drie stuks gevlogen aan het -wat overgedimensioneerde- grid)
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

en wat voor licht tafel stond er?
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• jo vaes
      • Jul 2002
      • 221

Wat hing er dan nog allemaal voor licht?
      Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• jo vaes
        • Jul 2002
        • 221

sorry, het stond er al. Was een beetje te vlug. [:I]
        Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• Rudy Vorstenbosch
          • Jun 2001
          • 1429

Ziet er netjes uit, heb je nog wat meer "Show" foto's?

AED als leverancier?!

Comment

• FristB
            • Jul 2004
            • 18

Goedemorgen,
            Voor deze zaal hadden we (van aed, inderdaad) de volgende spulletjes:
            8x mac550
            20x fourbar p64
            4x atomic
            4x blinder
            4x acl-set
            diverse fresnellen en decomeuk
            En dat hing aan een adb-memorack 36/2 met een hog1000

De lampen hingen aan bij elkaar:
            108m X30D
            25m H30V
            en wel 4 delen S52F

Ik probeer nog wat foto's te vinden van het buitenterrein. Daar stonden nog drie tenten. Hier hing/stond bij elkaar ook e.e.a. Vooral de 100 bouwlampen waren nogal arbeidsintensief....

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Het ziet er keurig uit FristB ! Leuk ontwerpje, netjes afgewerkt...Keep going !
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Dropsen
                • Jan 2004
                • 375

Woei! Mooi truss-ontwerp! Met decomeuk bedoel je waarschijnlijk die lichtgevende gevallen aan de zijkanten: wat zijn dat precies voor lampen?
                Veder: wat hebben die 550's een mooie lichtopbrengst. Zo mooi wit helder licht. Tevreden over die beestjes?

Ennum ten slotte: op de onderste foto zie ik een rookdoosje blazen, die mis ik in je materiaallijstje. Wat voor beestje is dat?

Mijn complimenten!
                Rob
                Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• erik_gj
                  • Jan 2004
                  • 129

in 1 woord MACHTIG MOOI (oke dat zijn er 2). wat een ontwerp echt prachtig om zien. Ook de foto;s zijn lekker scherp wat voor cam heb je?
                  zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• Den Berte
                    • Apr 2003
                    • 147

zeer sjiek gedaan.

Comment

• FristB
                      • Jul 2004
                      • 18

"Veder: wat hebben die 550's een mooie lichtopbrengst. Zo mooi wit helder licht. Tevreden over die beestjes?
                      Ennum ten slotte: op de onderste foto zie ik een rookdoosje blazen, die mis ik in je materiaallijstje. Wat voor beestje is dat?"

Die 550's zijn idd niet verkeerd. Wanneer je ze vergelijkt met de 500's: meer licht, mooie gobo's, animatiewiel en zoom zijn erg ok. Beetje jammer dat het display af en toe onzin weergeeft, wellicht te wijten aan een te vroege versie firmware. Rook was trouwens gewoon een DF50 van realefx, prima ding.

En dan de 'decomeuk'... dat bestaat uit 12 par56's als uplight rondom de catwalk, open wit. daarnaast 46m t.l. balk in alle onderste trussen, 343 gefiltert. Ook de overmaatse jackpluggen stonden op een kanaal, 6 peertjes waarvan 3 met een 202. Als front nog 4x CCT minuette en voor de catwalk 2x SF junior zoom. De doeken aan de zijkanten hadden nog een budget fresnell van dts (4x1kW). Ik geloof dat ik nu echt alles heb opgenoemd.

Deze wil ik graag ook nog even aan jullie kwijt. Deze komt uit de voorbereiding. Zodat de trussen ook echt passen op de bouwdag . Het scheelde 10cm in de hoogte tussen cadwerk en bouw. Dit was te wijten aan het verkeerd inschatten van de lengte van de baskets rondom de binten (we hadden de topring vergeten). Hierdoor kwamen de takels net iets lager te hangen.

@eric_gj: die camera was een nikon, de zaalfoto's zijn gemaakt door Anton, onze rigger.

Comment

• Dropsen
                        • Jan 2004
                        • 375

Jackpluggen? [8D] Waarom valt me dat nu pas op... erg origineel vind ik!
                        Jullie hebben je trouwens niet helemaal aan die cad-tekening gehouden he, of was deze nog niet helemaal definitief?
                        Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

Vet setje en mooi licht.
                          Jammer dat je geen 3D tekening hebt vanuit het standpunt van de truss- en/of showfotos, dus vanuit publieks- of FoH-oogpunt.
                          Dat vind ik zelf altijd de mooiste resultaten geven.

In CAD-welk pakket heb je tekening gemaakt.
                          Zitten daar ook een funktie in voor weergave van de bridle-steels... die - en de vorm en positie van de spanten - lijken er in de werkelijkheid heel anders uit te zien.
                          In welk pand (van de TH?) is het?
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• FristB
                            • Jul 2004
                            • 18

"Jammer dat je geen 3D tekening hebt vanuit het standpunt van de truss- en/of showfotos, dus vanuit publieks- of FoH-oogpunt."

bij deze dan:

Is een rendering gemaakt op basis van de cad-tekening. Het gebouw is de oude centrale werkplaats van de tudelft. Groot gebouw, helaas maar nooduitgangen voor 1400 man... vandaar de vele trussen en doeken.

De spanten zitten om de 7,2m. Dit komt terug in de overdwarse witte lijnen in de cad-schets. In voorgaande jaren hebben we (ong. 4x minder gewicht) direct met beamclamps aan de balken gehangen die op de spanten vastzitten. De b.k. ingenieur was er dit jaar minder blij mee vanwege het grotere gewicht. Vandaar het bridlewerk.

In ontwerpschetsen zijn de onderste prolyte's bedacht. Hieromheen hebben Anton en ik een semi-mastergridje bedacht. De bridles zijn daaruit ontstaan in cad en die hebben we 1:1 vertaald naar steels. Cad en daadwerkelijke trussen+steels zijn gelijk. Het preciese spant heb ik niet ik cad zitten, ik moet uitgaan van de tekeningen (op papier...) van de architect en een disto.

Voor de volgende keer maken we dit wel in cad, aangezien we nu toch wat obstakels tegen kwamen. ('t p.a. paste niet op de gewenste plek vanwege een verwarmingsbuis... ). Bridles daarna wel doorgerekend op belasting, maar gewoon met de hand en excel.

Cad pakket is Cobalt van Ashlar-Vellum, het is niet echt een pakket voor lichtontwerp, maar meer voor industrieel ontwerpers... Beetje overkill misschien. De bovenstaande rendering is gemaakt in cinema4D, vanuit dezelfde cad file. De personen zijn hier ook in geplaatst.

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

And again; well done... Vind de photometrische kwaliteiten niet superrealistisch, maar effect is gaaf... Vooral het verzorgde van de deze klus valt op...
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...