Iofestival 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Orbis
    • Feb 2004
    • 217

erg knap, proficiat!
    sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

Die 4 "Downriggers" met een 4-bar en Atomic er aan, hoe heb je dat gedaan!?

Comment

• Iko
        • Feb 2002
        • 766

Leuk showtje, maar is het niet beetje erg veel geluid? 5 dubbele subjes per kant voor 1400 man? Zou zegge dat je met 3 subjes en 3 topjes per kant toch ruim voldoende zou hebben..?

Greetzz Iko

Comment

• FristB
          • Jul 2004
          • 18

De drop-armen/downriggers hebben we zelf een keer gelast in onze werkplaats (de keuze tussen huren of lassen voor 5euro p.s. materiaalkosten was vlot gemaakt). Onderaan zit een 48mm buis van een halve meter. Hier hangt dan de fourbar aan, Atomic er bovenop.

En qua geluid... Tja, ik denk dat je absoluut gelijk hebt. Onze overwegingen waren als volgt: We gebruiken SP4 vanwege de prima klank en prijs. We wilden het top graag vliegen omdat we vorig jaar problemen hadden met het geluid achterin de zaal (25m verderop) Dan is twee kastjes vliegen ook weer wat weinig. Dat worden er dan drie, hierbij moet ik zeggen dat het grid en de takels flink bijdragen in de kosten. Dan heb je nog een infill nodig voor de voorste rijen, weer twee kasten. We mogen graag wat laag horen, dus hadden we 4 subs per kant ingeplanned. We kunnen met deze opstelling niet verder gaan dan 3 kasten naast elkaar (1,80m) aangezien we anders in de problemen komen met de nooduitgang stage-left. De vierde sub moet er dus gestacked worden, evenals de infillkast. De vijfde sub diende eigenlijk enkel om het geheel visueel mooi af te maken (2 rijen van 3, het oog wil ook wat).

Overigens, het geluid was erg ok dit jaar. Het vliegende top is absoluut erg goed. En dan: beter teveel dan te weinig.
          Als overigens iemand een goed idee heeft hoe hij/zij het beter zou doen, ik sta absoluut open voor suggesties...

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1067

eh een paar wind upjes met wat t-bars....mischien hebben ze nog wel wat tipjes voor je bij de djgear

zoals ik ken zien denk ik dat het er gelikt uit zag..en ook met name de voorbereiding....ik ken een hoop bedrijven die niet zo werken

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

citaat:Geplaatst door FristB

Overigens, het geluid was erg ok dit jaar. Het vliegende top is absoluut erg goed. En dan: beter teveel dan te weinig.
              Als overigens iemand een goed idee heeft hoe hij/zij het beter zou doen, ik sta absoluut open voor suggesties...
              je kan SP4 ook verticaal stacken, met omgekeerd op de subs neergelegd frame, en dan vaststrappen. Er zijn ook lichtere frames (om tot 6 diep te vliegen), die heeft AED geloof ik niet, maar die zijn van alu.
              Ik zou dan wel 2 PA podiumpjes bouwen van steigermateriaal (geen wankele prakken)
              3 toppen op elkaar word dan wel wat hoog qua stabiliteit, want je moet eerst met subs de hoogte in....
              3x verticaal stacken heb ik zelf alleen direkt op podia gedaan, met subs op de grond. Maar je kan ook een steigertje laten bouwen door gigant: 1 vloertje op 1m70 oid met 4 poten. subs eronder zetten...

Verder had ik zelf een paar subs in het midden gelegd, zonder delay, gewoon dezelfde tijd...

Ziet er goed uit trouwens!
              knoppen en waarden :)

Comment

• djcenter
                • Aug 2003
                • 78

Gewoon prachtig ,
                duidelijk iemand die serieuze voorbereiding heeft gedaan ,
                Ronduit niks op aan te merken !!

Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

Comment

• daantje
                  • Aug 2004
                  • 265

zo is voor de eerste keer dat ik dit onderwerp zag maar erg mooi gedaan.
                  SUPER

(hier mag ik voorlopig alleen nog maar van dromen :-) )

great!!!
                  can you feel the light [:)]

Comment

• kelsson
                    • Sep 2003
                    • 40

Ziet er erg goed uit ! Ik doe zelf licht in Speakers dus ik kom de volgende keer zeker even kijken. Spul gehuurd bij Improve ?
                    Bijna klaar. Nog 5 minuutjes ...

Comment

• FristB
                      • Jul 2004
                      • 18

"Ziet er erg goed uit ! Ik doe zelf licht in Speakers dus ik kom de volgende keer zeker even kijken. Spul gehuurd bij Improve ?" Mooizo, je bent zeker welkom. Het duurt nog wel even trouwens voordat het weer is... Een aantal specifieke onderdelen kwamen inderdaad bij improve vandaan...

@Dr. dB: bedankt voor de reactie. We gaan zeker een van je gegeven opties uitproberen de volgende keer dat we weer eens een uitgebreidere set SP-4 hebben. SP-4 huren wij weliswaar vrij regelmatig, maar meestal hebben we aan een enkele stack per kant voldoende. Het zal dus even duren voordat ik de uitkomst kan vermelden...

Comment

• FristB
                        • Jul 2004
                        • 18

Ik vond zowaar nog enkele foto's. Deze zijn van zowel het binnenpodium, het buitenterrein en de tenten. De foto's zijn genomen door zowel onze rigger als de fotocommissie van de studievereniging.

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

Ik denk dat die rigger de meest informatieve foto's neemt (#3),
                          maar de foto-cie neemt ongetwijfeld de leukste (#1)
                          Maar ...... wie heeft #6 en #7 genomen?? Die zijn errug mooi!

Gemaakt door toch die rigger weer zeker? Riggers weten wel wat mooi is hoor!
                          Maar ja, ze zijn te weinig op de vloer om leuke foto's als #1 te kunnen nemen.

Overigens ....
                          Waarom zit de [steat-track] vliegstrip van die onderste speakerkast anders dan bij die twee erboven?

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• One Ton
                            • Sep 2004
                            • 3

Rinus:
                            Je hebt bijna helemaal gelijk. Foto 3 & 6 heb ik (de rigger) genomen, ik weet niet van wie de andere zijn. Ook de eerste set foto's komt van mijn hand. Voor degene die het wilde weten, ze zijn genomen met een Nikon Coolpix 4500.

Hoe dat met die vliegstrip zit zou ik niet weten, hoewel ik het ingehangen hout wel heb gecontroleerd op rigging is me dat niet opgevallen.

Comment

Working...