Dance Valley 2k4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Doc, we gaan redelijk off-topic ja, ook veel meer dan het geluid op DV verdiend.

Volgens mij hebben miljoenen mensen een mening over de zonnebloemen van van Gogh, maar was er slechts 1 schilder. Mogen die mensen nu geen mening hebben over het schilderij omdat ze het zelf niet gemaakt hebben?
    Bovenstaande om aan te geven dat alles relatief is, heb ik ook al eerder aangegeven.
    Maar als regelmatig gebruiker van grotere PA systemen en als frequent liefhebber van goeie sound op dance evenementen vond ik dit dus niet zoals het moest zijn.
    En nee...ik heb niet alleen maar achteraan op de wei gestaan, en loop ook heus niet te zeiken over kleine dingetjes.

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

okee
      knoppen en waarden :)

Comment

• Kav
        • Oct 2002
        • 80

Geluid van Mainstage, HQ, Concept, Loveland, Eurogrooves, Magic Circle en Entree was door StagePro gedaan met externe inhuur bij AED, VP, NightForce en Focus.
        Ik weet niet meer exact uit m'n hoofd wat er overal hing en stond (kmoet toch eens beter opletten of de schema's beter bewaren).

Mainstage:
        32x vDosc
        12x SB-112 sub
        16x dv-dosc (delay)

HQ:
        30x vDosc
        12x Aura sub

Voor de rest heel veel dV-Doscen en dvsubs (en fm'en voor de monitoring uiteraard) en een MTD setje op de entree..
        Extra draaitafels en CDJ-1000's en mixertjes kwamen van AED (nl & be) en Cyberdance (die aan alle verschillende soorten kisten, dozen en tassen te zien het volgens mij ook weer van allerlei vriendjes heeft gehuurd).

If it ain't broke, fix it 'till it is!

Comment

• CyberNBD
          • Aug 2000
          • 1318

Totaal kwam van nog een 3tal andere bedrijven. Dat die belgen er een sport van maken zoveel mogelijk verschillende kleuren kisten te verzamelen voor hun technicsen kan ik niks aan doen [:I]. CDJ1000's in doos zijn kisten voor in de maak die zijn van mezelf.
          CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• Martin Hoogeind
            • Sep 2003
            • 60

Even terug naar licht

Mainstage : Hog II
            HQ : HOG III
            Concept : Pearl 2004
            Techhouse : Pearl 2004

In de de andere tenten: 1 x Diamond IV Elite, 1 x HOG III en veel pearls (weet niet welke waar, kan niet al die tentnamen onthouden)

Ikzelf met een andere operator heb het setje van HQ getemd met de HOG III, vooral het programmeren was het tofste, in de regietoren zagen we geen F##k dus hebben we een W-LAN verbinding tussen de Console en de DP gemaakt, Console achter op de auto en midden op het veld......SUPERDECADENT! Maar wel cool!

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

citaat:Geplaatst door Martin Hoogeind

Ikzelf met een andere operator heb het setje van HQ getemd met de HOG III, vooral het programmeren was het tofste, in de regietoren zagen we geen F##k dus hebben we een W-LAN verbinding tussen de Console en de DP gemaakt, Console achter op de auto en midden op het veld......SUPERDECADENT! Maar wel cool!
              Hoe doe je dat tijdens de show dan? Lijkt me erg lastig werken... kunnen jullie dat niet aangeven van tevoren, dat je toch graag nogwel een beetje zicht wil hebben op wat je doet?
              By the way; die VU-meters; kickass! simpel maar erg gaaf, al zag ik dat idee in de Armada tent wel terugkomen (hoop 6-barren verticaal onder elkaar)

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Armada tent werd gedaan door LJ Ron D-Lite, op de Diamond 4 Elite. In totaal had hij een 36 tal macjes (250 en 300), zootje parren, 8 atomics.... Zoiets in elk geval...
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

citaat:Geplaatst door AJB

Armada tent werd gedaan door LJ Ron D-Lite, op de Diamond 4 Elite. In totaal had hij een 36 tal macjes (250 en 300), zootje parren, 8 atomics.... Zoiets in elk geval...
                  En 2x bellenblaas . Ben er door de warmte niet erg lang binnengeweest, Ron zal ook wel een aantal keren t-shirt gewisseld hebben denk ik zo . Heeft hij zo'n voorkeur voor blauw/paars tinten, of kwam het plan van iemand anders af? Vond daar de 2-lights ook wel lief, weer eens wat anders dan die bakbeesten met 4/8 spots.

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Ron heeft ontwerpen ingediend, die van Woudenberg & Co. daarna liefdevol hebben verkracht... Bellenblaas was 4x als ik het goed onthouden heb... Paar/Blauw combinaties doen het altijd goed; ban 82% van de mensen is blauw de lievelingskleur
                    Arvid Buit

Comment

• bulldog
                      • Nov 2003
                      • 6

Er is zeker ook veel stroom nodig bij zo'n groot evenement?
                      Welk bedrijf heeft dat allemaal geleverd?

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

citaat:Geplaatst door bulldog

Er is zeker ook veel stroom nodig bij zo'n groot evenement?
                        Neehoor, alles wordt gevoed door kleine kaboutertjes die op een hometrainer+dynamo zich helemaal wilt trappen...[B)]
                        Arvid Buit

Comment

• djroyS
                          • Aug 2004
                          • 132

Dance Vally is gewoon het evenment van het jaar! alleen voor Carl Cox zou je al gaan. Ennuuhh als er iemand naar misteryland gaat kendie dan ook wat fototjes plaatse. dank je
                          Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

citaat:Geplaatst door dokter dB

Een gegund bedrijf doet erg zijn best om zon grote produktie voor elkaar te krijgen, waar heel erg veel dingen bij komen kijken, denk niet dat iemand hier echt een idee heeft....

Als het goed is heeft paul v.b. het V-dosc daar ingeregeld/ontworpen, het zou leuk zijn als zo iemand eens op dit forum kwam, daar kan iedereen hier heel veel van leren. Dat is een van de bekendste systecs van nederland.
                            valt allemaal reuze mee, als je kennis van zaken hebt.
                            produktie scheioden op hoofdgroepen, zoals stage/energie, licht, geluid, security en horeca.
                            Vervolgens allemaal losse deelgroepen maken, en niet weer door elkaar halen.
                            Anders krijg je het welbekende effect dat de geluidsmensen zich tegen licht aan gaan lopen bemoeien (in de offertes etc..)

Ik ken situaties waar gekoppeld werd gewerkt, en de geluids-hoek werd weggegeven door de leverancier, om op het licht vervolgens te verdienen. Resultaat : zag er prachtig uit, maar klonk voor geen meter.

enne, vroeger deden we niks anders dan de produktie-mutsen opvoeden. Herinnert U zich FREMA nog???

Comment

• Martin Hoogeind
                              • Sep 2003
                              • 60

citaat:Geplaatst door (iCe)

citaat:Geplaatst door Martin Hoogeind

Hoe doe je dat tijdens de show dan? Lijkt me erg lastig werken... kunnen jullie dat niet aangeven van tevoren, dat je toch graag nogwel een beetje zicht wil hebben op wat je doet?
                              By the way; die VU-meters; kickass! simpel maar erg gaaf, al zag ik dat idee in de Armada tent wel terugkomen (hoop 6-barren verticaal onder elkaar)

Comment

• Martin Hoogeind
                                • Sep 2003
                                • 60

Goh dat ging niet helemaal goed zie ik,

Maar goed, je hebt er (bijna) niets op te brengen waar je staat! Tijdens de show weet je al wat je gemaakt hebt dus dat scheelt, maar het blijft lastig! Tijdens DV hebben we trouwens een Wysiwyg PC mee laten draaien!

De VU-meter is door mijn collega operator bedacht! De parren waren al ingetekend maar de kleuren hebben we zelf ingedeeld:
                                Groen = 088
                                Oranje = 135
                                Rood = 019
                                Paste perfect bij elkaar! Heb van de bouwploeg niet meegekregen dat er op een ander podia het gekopieerd is, ken die jongens vrij goed dus dan hadden ze het wel verteld!

Comment

Working...