Nieuwe strobo buis

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ahmed1988
    • Sep 2004
    • 3

Nieuwe strobo buis

hallo

Mijn Geni FL-1800 Golden Strobe

doet het niet omdat me buis is gebroken

iemand enig idee waar ik een nieuwe kan kopen?

alvast bedankt
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Misschien eens kijken op www.shop.licht-geluid.nl? Ze hebben daar een contact functie waar je ook een vraag kunt stellen.
    Hij is ook leverbaar door elke JB Systems verdeler
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• daantje
      • Aug 2004
      • 265

ga is ff langs bij de plaatselijke discoboer. die verkoopt dat spul misschien ook wel.
      je kan hem er ook waarschijnlijk er in laten zetten. maar als ik me niet vergis is dit onderwerp al een keer eerder besproken. kijk daar ff maar daar ging het over een kapotte lamp kijk en UH succes ermee
      can you feel the light [:)]

Comment

• VERVALLEN

De philips XOP-15 lamp aankopen en insteken dan. Dan flitst hij normaal weer als nieuw.

Comment

• Bastisito
          • Sep 2004
          • 185

Kijk eens hier, voor 40 euro een nieuwe buis:

(omdat J&H hem niet verkoopt, dacht ik dat ik wel mocht linken naar andere shops)
          Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• flurk
            • May 2003
            • 409

Bij lampbreuk met strobo's heb je meestal nog wat condensators die meegesleurd zijn ook.Laat de lamp plaatsen door een erkend installateur.Hier bij ons doet Beglec dit bijna gratis.(wel lamp betalen natuurlijk)

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door flurk

Bij lampbreuk met strobo's heb je meestal nog wat condensators die meegesleurd zijn ook.Laat de lamp plaatsen door een erkend installateur.Hier bij ons doet Beglec dit bijna gratis.(wel lamp betalen natuurlijk)

De lamp breekt ook SNEL bij trillig transport hoor!

Comment

• NiTRO
                • Sep 2002
                • 677

citaat:Geplaatst door flurk

Nog nooit meegemaakt, heb er al weet ik hoeveel vervangen, gewoon lamp erin en gaan. Wel uitkijken voor de schokken. staat 10Kv op.

suc6
                ERC

Comment

• VERVALLEN

Ok dat een strobe buis op 10kV werkt weten we allemaal.
                  Maar indien de stekker niet verbonden is met het net, dan staat er toch geen 10kV op he?
                  Of blijven die powercondensators geladen omdat deze niet kunnen ONTladen omdat de buis stuk is?

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

die 10kV staat er enkel op als de buis moet ontladen. Zolang de buis niet flitst staat er dus geen 10kV op maar ongeveer 400V DC van de condensators. Tegenwoordig worden zelfs de condensatoren al niet meer gebruikt maar trekt men het vermogen rechtstreeks uit het net en begrenst men de kortsluitstroom van de buis met spoelen
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door laserguy

die 10kV staat er enkel op als de buis moet ontladen. Zolang de buis niet flitst staat er dus geen 10kV op maar ongeveer 400V DC van de condensators. Tegenwoordig worden zelfs de condensatoren al niet meer gebruikt maar trekt men het vermogen rechtstreeks uit het net en begrenst men de kortsluitstroom van de buis met spoelen

Vandaar dan die enorm grote stromen die strobo's veroorzaken?

Pffff ... wie kent er een merk dat 1500W strobes heeft, en GEEN 16A vraagt maar ...

1500W / 230V = 6.52A*

* uit vermogenregen P = Ux I (stroom maal voltage)

Comment

Working...