show met martin lj

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj djcenter
    • Jul 2003
    • 148

show met martin lj

Hallo,

Ik werk niet veel met martin lj maar ben dit alvast meer van plan. Nu heb ik mij laten vertellen of wijsmaken dat je met martin lj een show thuis kan programmern en deze op locatie kan inladen zoals bv voor intro, enz. Zodat dat wat programmeerwerk scheelt op de locatie..

Hopelijk kan er mij iemand omtrent klaarheid overscheppen
    Alvast greetz tom
    Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt
  • Den Berte
    • Apr 2003
    • 147

dat kan in beperkte maten als je tenminste geen martin showdisgner hebt of een ander visualiserpakket hebt.
    In de LJ zit een OFFLINE visualiser in. hier kan je in een 3d omgeving een show tekenen, wel alleen de fixtures en geen trussen of objecten, en deze dan gaan programmeren. als je dan je zou hebt staan hoe alleen alles nog eens te checken en het zaakje kan beginnen.
    Het plaatsen van de toestellen in de 3d omgeving is wel even wennen maar als je het doorhebt is het een makkie.
    Veel fun ermee
    greets den berte

Comment

• lj djcenter
      • Jul 2003
      • 148

Akkoord maar ik huur altijd de computer. Ik heb thuis op mijn pc wel martin lj staan. KAn ik op deze pc show voor bereiden en alle cue 'n seq op cd zetten en dan op ander pc zetten op de locatie. Dat is eigenlijk mijn vraag

greetz tom.

ps ofwel snap ik u antwoordt niet

Comment

• VERVALLEN

Normaal is een show op te slagen he, en deze is dan wel te branden op CD ofzo ja. het is een gewone LJ-file he.

Dus ik denk wel dat dit geen probleem zal geven.

Comment

• tomv
          • Jun 2003
          • 331

Een show kun je thuis volledig programmeren en 'm dan op cd of whatever zetten.
          Dan hoef je enkel die file in te laden op pc die gebruikt wordt op event.
          Tom

Comment

• lj djcenter
            • Jul 2003
            • 148

ja khad het eigenlijk ook al een beetje door. Das dan zogegezegd met de user libraires

greetz tom

Comment

• Klaaske
              • Jun 2003
              • 571

Exporteren in de User Liberaries op de ontwerp PC, daarna op een verwijderbaar media en daarna het bestand importeren op de Operating PC via User Liberaries.
              <font size=\"1\">
              Groeten,
              Jaap
              <b>
              -[GSXke :)]-
              </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Lightjockey_richie
                • Sep 2004
                • 119

Hallo, Ik werk zelf vrij veel met LJ, maar k gebruik ernaast een lichttafel via DMX-in, ik weet niet of jij dat ook doet, maar ik vind het supermakkelijk werken. Je bent hier wel een DMX-card voor nodig en dus niet een switch van USB naar dmx-interface.
                De Show zelf kun je thuis wel proggen, alleen t vergt wat moeilijkheid omdat je niet weet waar je scan/movinghead heen gaat. althans als je het niet uitwerkt met Offline Visualizer. Om shows te tekenen gebruik ik WYSIWYG, maar dan praat je ook over de top of the bill. vind ik teminste. nouja...ik hoor het wel weer...

Groetjes R
                We Love Crown With GAE

Comment

• Dave
                  • Jan 2001
                  • 757

citaat:Geplaatst door Lightjockey_richie
                  De Show zelf kun je thuis wel proggen, alleen t vergt wat moeilijkheid omdat je niet weet waar je scan/movinghead heen gaat. althans als je het niet uitwerkt met Offline Visualizer.
                  Groot hulpmiddel hierbij is het gebruik van position presets, hoef je, als alles hangt, alleen de posities van je spotjes maar aan te passen.

En de Library is zo klein dat hij op een simpele floppy past. Ik heb het in het begin ook zo gedaan, en het werkt best. (wel 2 floppies mee voor de zekerheid).

En wat al gezegd is, als je een externe DMX-tafel kunt aansluiten: Doen! Niets beter dan een paar schuiven om dingen aan te passen.
                  U x I = Boem.

Comment

• tomv
                    • Jun 2003
                    • 331

dat is HET nadeel van LJ: je moet alles met toetsenbord en muis doen.
                    Werkt nogal moeilijk vind ik.

Daarom maar wat blij met nieuw bedrijf met echte tafel [8D]
                    Tom

Comment

• Dave
                      • Jan 2001
                      • 757

Dat is wel op te vangen, met een touchscreen en een externe lichttafel kom je een heel eind. Mijn hele setup heeft zo'n 1000 euro gekost, vind maar eens een besturing rond die prijsklasse die hetzelfde kan presteren.
                      U x I = Boem.

Comment

• maarten_dever
                        • Jun 2002
                        • 150

Fingers en midi keyboard, en ik hoef mijn toetsenbord en muis amper aan te raken

Comment

• -Aart-
                          • Jul 2001
                          • 801

Werk nu enige jaren met LJ en ben er gematigd enthousiast over. Ieder voordeel heeft zijn nadeel

Het is in ieder geval belangrijk goede hotkey's aan te maken (selecteer fixturegoup, seq, zooi CUE's op het numerieke deel) Gebruik de "scroll lock"-functie om je verzameling hotkey's snel aan- en uit te schakelen om namen in te kunnen voeren.

Een losse DMX tafel aan de DMX in (indien aanwezig) is erg prettig om normaal licht te bedienen en wat LJ DMX in funties (macro speed, master intensity etc.) op weg te zetten.
                          Ik gebruik hiervoor een supergoedkope DC1224, die heeft als enige echte nadeel dat hij zijn keymatrix te traag scant (random delay op flash).

Werken met de muis is niet te doen, maar dat hoeft dan ook gelukkig niet.

Goed voorbereiden is het halve werk, ook als je niet pricies weet wat er waar zal hangen kun je al nadenken over wat voor hotkey's je wilt, welke seq's en cues nodig en/of handig zijn etc.
                          suc6

Comment

Working...