Onthouden posities MH's.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wout Laenen
    • Sep 2000
    • 102

Onthouden posities MH's.

Hallo,

Op regelmatige basis huren wij 4 x Mac 500 + Lightjockey 2 in. Nu komen we elke keer hetzelfde probleem tegen:
    Ik programmeer bijvoorbeeld: Op en neer, recht vooruit.
    Wanneer ik dan later na het saven die beweging terug wil oproepen, veranderen de posities ineens in bijvoorbeeld: op en neer, schuin vooruit.

Heeft iemand dit mss al meegemaakt, of weet mss iemand wat er precies aan de hand is?

Ik hoor het graag!
    mvg

WL
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Klinkt een beetje dat je alleen nieuwe pan of nieuwe tilt info opslaat of eigenlijk 'merged' met info van een standaard positie die lightjockey van zichzelf heeft (ik weet niet of dat zo is met lightjockey, maar bij andere tafels kan ik het zo voor me halen). Dit komt omdat je dan alleen pan of alleen tilt info in je programmer hebt, dus voortaan als je een positie met alleen pan maakt, ook tilt even een klein tikje heen en weer halen om ook deze info in de programmer te krijgen en daarna opslaan. En bij tilt dit even met pan doen natuurlijk. Suc6!!!
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Wout Laenen
      • Sep 2000
      • 102

Hoi Pascal,

Bedankt voor je snelle reactie.

Het vreemde is dat het probleem zich voordoet bij de meeste bewegingen, ook waar pan en tilt waarden tegelijk veranderen.
      mvg

WL

Comment

• delighted
        • Jul 2003
        • 420

Doet het probleem zich voor bij zowel de pan als de tilt waarde? Of alleen bij de tilt? EN gebeurd dit bij alle macs of slechts bij een enkele?

Comment

• maarten_dever
          • Jun 2002
          • 150

en staat alle cue slots off ?

Comment

• Wout Laenen
            • Sep 2000
            • 102

@ Delighted: het probleem doet zich voor bij de pan waarden.

@ maarten_dever: meestal staat in de eerste slot de beweging, in de andere slots de kleurenchases enz. Zelfs wanneer alleen slot 1 actief is, doet het probleem zich voor.
            mvg

WL

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

dan zou je je mac op de positie moeten zetten waar je hem wilt hebben (via pan/tilt) en dan doe je presets (in het menu) vul je een preset naam in en kies je voor "selected fixtures" dan worden de posities van je aangeklikte(de geselecte) (rode) aparaten opgeslagen, en daar omheen kun je dan weer een beweging maken.

dit heeft dus (als het goed is) met position presets te maken.
              en anders kun je een soort gelijke preset ook maken als sequence en die bijv. in je background cue-list draaien zodat je het ook snel aan/uit kan zetten.
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• J.J.
                • Apr 2002
                • 39

Hallo,

Het is al een tijdje geleden dat ik met Lightjockey gewerkt heb, maar zou het kunnen dat je je cue's als "Transparent Cue" opslaat?

Als dat het geval is roep je een positie/beweging op, als je daarna een andere positie/beweging oproept waarbij alleen de pan waarde veranderd onthoudt je computer de laatst opgeslagen tilt waarde. Dit gebeurd dan ook weer als je de 3e cue oproept, enz. Uiteindelijk klopt er dan dus steeds maar een van beide.

Het kan zijn dat ik nu iets geks zeg, maar heb zelf heel veel gedaan met "Transparent Cue's", vandaar dat dit me even te binnen schoot.

Nog een optie is dat als je een positie als uitgangswaarde van je beweging kiest die op bv de pan-as van het plaatje op je scherm ligt de tilt waarde "off" (rood) blijft. Als je die aanklikt word ie geel of groen, en dus mee opgeslagen in je preset.

Hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent.
                Groeten, JJ.

Comment

• Wout Laenen
                  • Sep 2000
                  • 102

@ Shure-fan: de volgende keer als we die Mac's inhuren ga ik dat direct proberen, want dat zou idd het probleem kunnen zijn, bedankt!

@ J.J.: Transparant Cues gebruik ik heel weinig en eigenlijk heb ik daar nog nooit pan/tilt ingezet dus daar ligt het denk ik niet aan.

En verder waren de bewegingen wel correct geprogrammeerd, dat heb ik gecontroleerd in het pan/tilt window.

Allemaal heel hard bedankt, ik ga al jullie tips volgende keer proberen...
                  mvg

WL

Comment

Working...