DEMO PC LICHT STURING

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tristan
    • Oct 2004
    • 121

DEMO PC LICHT STURING

Hallo, ik heb een algemeen vraagje, welke pc sturing vinden jullie het beste? En zou ik daarvan een demo kunnen downloaden om de software al te leren kennen?

Het is de bedoeling om er mee enkele MH`s mee aan te sturen, maar elke opdracht heeft weer een totaal andere layout en andere mh`s, meetsal mac 250/300, maar vaak ook hele andere merken.
    Welk prog raden jullie mij aan?
    tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort
  • maarten_dever
    • Jun 2002
    • 150

ik denk dat je van elke software wel een demo kan downloaden.
    welke jij neemt is je eigen beslissing, maar discutie is hier al zeer vaak gevoerd.
    lightjockey,hogPC,sunlight,...

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Wil je alles met muis/toetsenbord besturen, of liefst met touchscreen, of zelfs externe boards ? Welke eisen stel je aan effects engine, gebruikersgemak, snelheid e.d. ?

HogPC heeft serieuze boards, en zelfs de Maxxyz maakt dit sinds kort mogelijk. Moet e.e.a. communiceren met een visualizer van hetzelfde of een vreemd merk ? HogPC werkt bijv. met vrijwel alle visualizers, terwijl MaxxyzPC enkel via MSD kan sturen.

Te weinig info voor een dergelijke vraag...
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• LuxProDeo
        • Feb 2003
        • 245

Precies wat AJB zegt, en dan ook nog een indicatie van het budget want anders vliegen je straks de HogPC's en GrandMA NSP's om de oren terwijl je aan iets de prijsklasse van een Soundlight dongle zit te denken, of omgekeerd.

Sinds de Enttec OPEN USB DMX en dat nieuwe Velleman USB geval kun je zonder zelfbouw perikelen pc-gebaseerd DMX uitsturen in elke prijsklasse tussen E 100,- en E 7000,- of nog meer (indicatie he, voordat het hier prijzen voor veel te grote HogPC setups regent of mensen die er voor minder aan kunnen komen )

En even een algemene opmerking aan het begin van dit zoveelste topic over pc lichtsturingen: iemand al ervaring met de hardware van ChamSys? Ziet er goed uit, is een hele nieuwe range consoles en pc gebaseerde hardware. Doet erg Hog achtig aan maar kost heel veel minder, dus daar zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn (voor niets gaat alleen nog de zon op [|)]), maar ben benieuwd welke? Iemand al ervaringen, indrukken, mee gespeeld op de Plasa, etc. ? Het verhaal wil dat het een paar ex-fps employees zijn die voor zichzelf zijn begonnen, maar dat kan ook een broodje chimpansee zijn want "officieel" komt dat verder nergens terug.

LuxProDeo

Comment

• MT-lighting
          • Jan 2004
          • 24

Ik heb er op plasa een uurtje mee gespeeld, is zeker een hele mooie tafel. Aantal features die me nog bijgebleven zijn:
          - rond het touchscreen zitten 6 encoders, als je een shape onder een playback hebt zitten dan kan je met de choose-button speed en size van die shape veranderen.
          - bij elke encoder zit een knop waarmee je de macro's op dat kanaal kan oproepen op het touchscreen. bij een highend-spotje bijvoorbeeld kan je zo alle macro's op het control-channel zien en in een keer selecteren op je touchscreen.
          - ze hebben ook een mediaserver beschikbaar voor die tafels, als je die aansluit krijg je van de content van je server de thumbnails te zien op je touchscreen.

wat betreft ex-fps'ers, ik kreeg te horen dat de hardware van de tafels is ontworpen door degene die ook de hogII heeft ontworpen...

groetjes,

Mark.

Comment

• Tristan
            • Oct 2004
            • 121

Ik heb nu enkele progs, sunlite is tot nu toe wel mij favo lekker makelijk, maar is er iets wat vergelijkbaar is wat betreft de prijs en de makelijk heid van het prog.?
            tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• Adverbo
              • Feb 2004
              • 60

Heb je al DMX Creator getest ?
              Download op : http://www.dmx512.ch/programme/DMXCrt585.zip
              is misschien meer programmeren dan met Sunlite maar de laatste versie zit er nog beter uit.
              Martin LJ is ook niet slecht en als je toch met Mac's werkt...Is natuurlijk iets duurder (USB versie 512 Kanalen)

Comment

• flurk
                • May 2003
                • 409

Ik heb nog altijd de beste ervaring met Light-Jockey van martin.Met de nieuwe versie kan bijna alle toestellen besturen en met de macro's en voorgeprogrammeerde effecten kan je je altijd uit de slag trekken.

Comment

• theo
                  • Nov 2001
                  • 503

Gebruik beide Martin lj en dmx creator.
                  Vind dmxcreator vriendelijker werken.

Comment

• xkosolosky
                    • Jun 2002
                    • 16

Ik heb voor mezelf de Chamsys PC wing gekocht, prijs/kwaliteit heel leuk ding. Werkt heel vlot, heel simpel maar toch zeer krachtig uitgewerkt. De soft is nog volop in ontwikkeling, dus hier en daar kom je wel eens een bug tegen. Als je het dan even meldt bij Chamsys, heb je enkele dagen later een nieuwe soft release.

Voor die prijs heb je nog geeneens een lightjockey (waar ik nu toch al 6 jaar mee speel), je hebt 2 dmx outputs en gelijk wat faders en knopjes , en als je gewoon bent van met LJ Touch te werken, kan je dat gewoon verder gebruiken in Chamsys, er zit ook zoiets in.

Comment

• ricardoke
                      • Oct 2004
                      • 136

Ik heb zelf een paar keer gewerkt met het programma SUNLIGHT, ik vind het wel een handig programma.
                      [8D]
                      Nicolaudie provides lighting controller software and hardware ( USB WIFI DMX 512 ) for architectural lighting projects

Comment

• Markje
                        • Oct 2004
                        • 27

Kijk anders even op www.visualdmx.com

Ook een mooi programma!

Comment

• DjFlo
                          • Jun 2003
                          • 332

Ik gebruik het programma freestyler.
                          Ik vind het heel gemakkelijk.
                          Je kan er dan niet zoveel mee en er zit geen 3d gebeuren bij maar voor mij doeleinden is het zeker geschikt.
                          Het programma is overigens gratis:

groeten

floris

Comment

• Sandertje
                            • Feb 2004
                            • 29

Ik denk dat het belangrijk is om te kijken bij wat voor een soort feesten je het gebruikt. Is het de bedoeling dat je alleen maar moving heads ermee aanstuurt of komt er ook nog conventioneel bij kijken. Gebruik je het op discofeesten of is het ook de bedoeling dat het voor live optredens gebruikt wordt. Gebruik je het ook voor conventioneel of voor live optredens dan zou ik kijken naar mogelijke playback/fader uitbereidings mogelijkheden. Ik heb zelf ervaring met Martin LJ en vind het persoonlijk erg prettig werken, alleen je moet wel de tijd nemen om het te programmeren en je moet met een toetsenbord en muis willen opperaten. Ik word na 6 a 7 uur LJ zonder fingers helemaal gek van de eindeloze muisbewegingen die ik maak.
                            Verder is het ook niet geheel onbelangrijk om voor een stabiele computer te zorgen

groeten Sander
                            <<>>We can\'t see without light<<>>

Comment

Working...