LED TUBE

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • od
    • Feb 2004
    • 138

Ga er mij bestellen bij top M van het merk aztek
    buizen 1meter lang 17 watt
    voor binnen en buiten!!!
    kleuren rood geel wit paars oranje groen blauw 14 variabele kleuren
    controler max 280 let-tubes
    25 automove modes
    dmx 512
    prijs verkooptube 135 euro
    controler 82 euro

Comment

• wimbru
      • Sep 2003
      • 148

citaat:Geplaatst door PowerSound

Klein vraagje, moet je telkens een stroomkabel EN een signaalkabel tussen 2 tubes plaatsen ? Kunnen die mannen geen systeem uitvinden met slechts een kabel of is het toch zo ?
      U zou toch moeten weten dat men zwakstroom en sterkstroom niet op dezelfde connector mag aansluiten...

Zelfs de Chinezen weten dat!

Of bedoel je dat alles op laagspanning moet? Dan zul je er toch geen 100 in een ketting moeten aansluiten! 2200 watt op 12 volt...Contactjes van 20 ampère, kabel van 4 mm² en zo...

Comment

• Orbis
        • Feb 2004
        • 217

waarom lukt dat dan wél bij de showtec tubes?
        sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

Dat is op zich een goede beslissing maar aan de ene kant is het ook storingsgevoeliger.

Vindt het zelf ook wel wat minder dat je de stroomconnecties apart zijn ( deze kun je niet mooi wegwerken ) maar het lijkt mij wel veiliger.

Je kunt geen stroom en line / dmx samen voegen in een kabel want dit veroorzaakt een storing en als er een kabelbreuk zou zijn krijgt je DMX signaal 220V binnen !!!! Kun je alles wat achter dit signaal zit wegdoen......

Comment

• AH
            • Apr 2004
            • 248

[code]e kunt geen stroom en line / dmx samen voegen in een kabel want dit veroorzaakt een storing en als er een kabelbreuk zou zijn krijgt je DMX signaal 220V binnen !!!! Kun je alles wat achter dit signaal zit wegdoen......[/code]

Wat is dit dan

Anne Homan

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

Dat is een dikke kabel met twee verschillende afgeschermde kabels erin. Bij showtec zit volgens mij stroom en signaal in een mantel ......Want het is een vrij dunne kabel

Comment

• Orbis
                • Feb 2004
                • 217

ik dacht het niet, bij showtec is de connector een soort van 'oversized' DIN plug zeg maar, dus zeker geen 220, volgens mij werken die tubes gewoon op laagspanning en kan dat geen enkel kwaad om samen te stoppen in één kabel...
                sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• Banned
                  Banned
                  • Dec 2003
                  • 951

ik zal niet strijen over dikte van kabel Mijn mening is dat hij vrij dun is en volgens mij gaat er wel 220V doorheen omdat de trafo's in de buis zit verwerkt net als bij JB Systems .... ( deze buizen komen uit dezelfde fabriek ) Showtec kiest voor een kabel en JB voor twee. Tuurlijk is showtec een stuk makkelijker maar ik denk dat op lang termijn die van JB een stuk degelijker zijn ( JB is ook voordeliger ) en ik vindt die rubberen stekkers voor 220V toch iets veiliger.

Comment

• Joopknoop
                    • Dec 2004
                    • 78

En wat een dikke stroomkabbels zitten erop bij JB!
                    Wij hebben ze ook net binnen. Leuk effect.
                    Heeft iemand trouwens enig idee hoe via de controller (niet via dmx)
                    elke buis een andere kleur kan krijgen? Dit betekent
                    dat elke buis een soort van adres heeft.
                    Ik ga vrijdag er eens grondiger naar kijken

Groeten Joopknoop

Comment

• devosb
                      • Mar 2002
                      • 32

Volgens mij zijn er 2 versies in omloop van de led-tubes

12 V versie
                      1 doosje voor maximum 4000 tubes voor DMX en sturing
                      1 doosje voeding voor maximum 8 of 12 tubes
                      met speciale voedingskabel naar elke tube
                      Wordt onder andere geleverd door MacMah

220V versie
                      doorlusbaar
                      met speciale signaalplug en gewone shuko M en F
                      1 doosje voor maximum 4000 tubes voor DMX en sturing
                      geen voeding benodigd
                      Geleverd oa. door MacMah, JBsys, ...

Wat ik wel raar vindt is dat JB in de folder schrijft dat de buizen van hen ook RGB stuurbaar zijn (dan is bovenstaande theorie fout). Heeft iemand dit al gezien????? Het is echter onwaarschijnlijk gezien de prijs van alle merken heel dicht bij elkaar in de buurt ligt.

Voor de geinteresseerden enige gebruikservaringen:
                      * Mechanisch nogal fragiel (buis en connectoren). Ik heb een ijzeren profiel aan de achterkant bevestigd met M10 moeren ingelast voor bevestiging met normale hookclamps.
                      * Ik overweeg om over te schakelen op XLR connectoren voor signaal. Heeft iemand dit al gedaan? Voordeel: kabel is universeel en niet zo stug - Nadeel: waterbestendigheid/ verkoopwaarde.
                      * Kleuren zijn zeer "hard" en iets moeilijker te integreren in lichtshow. Er zijn slechts weinig chases die over alle buizen doorlopen, en deze gebruiken dan alle kleuren, zodat ze moeilijk in de lichtshow te integreren zijn.
                      devosb

Comment

• snoei
                        • Apr 2003
                        • 168

De JB buizen zijn RGB aanstuurbaar, heb hier momenteel 4 buisjes liggen als test. (channel 1 van de dmx op 0, en dan met 2,3,4 kun je de rgb waarden regelen.)

Comment

• DidierB
                          • May 2003
                          • 337

We hebben ze ook getest, naar wat ik hoor zouden ze in tegenstelling tot de showtec variant wel RGB mengen toelaten, in eender welke combinatie. De kleuren zouden ook mooier zijn.

Heb ze nog niet in actie gezien maar ben wel benieuwd. Er zijn er namelijk 100 aangekomen om "de winkel te versieren voor de kerstdagen"...

Groeten,

Beghin Didier
                          Ampli bvba

Comment

• TimTroy
                            • Dec 2004
                            • 2

Opgelet met de led tubes van Top M.
                            Ik heb uit goede bron vernomen dat die dingen geen RGB mogelijkheid hebben, enkel de ingebouwde programma's.

Het grote verschil tussen de Showtec en de JB is dat de JB led tubes rechtstreeks op 220V werken en dus geen extra voedingsblokken nodig hebben. Bij de Showtecs moet je om de 8 tubes een voedingsblok zetten.
                            Die kost geld en is een lelijke doos die in de weg hangt...

Comment

• Justin
                              • Aug 2000
                              • 92

Komt er eigenlijk wel licht vanaf, of kleurt de buis gewoon ? Kun je het gebruiken als belichting of is het een decoratiedingetje?
                              Justin Belichting & Technische Realisatie.

Comment

• Joopknoop
                                • Dec 2004
                                • 78

to Justin:
                                Je kan het meer gebruiken als decoratie effect. Het geeft een soort gelijk effect/lichtsterkte als neon. Kijk anders even bij de topic van Innercity. Daar zie je aardig wat van die buisjes. Komt niet heel veel licht vanaf, maar is wel leuke decoratie.

Groeten Joopknoop

Comment

Working...