LED TUBE

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jasper
    • Jan 2001
    • 330

To joopknoop:

Even door over de lichtopbrengst. Zou je het kunnen vergelijken met een (gekleurde)tl-buis? Of is deze laatste toch wel veel feller?
    Seeeeeeee ya
    Jasper

Comment

• NiTRO
      • Sep 2002
      • 677

Led tubes van Showtec krijgen binnenkort ook een software en controller update, ook gaan er veel nieuwe LED lights uitkomen, dit met Frankfurter Messe.

groet,
      ERC

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

Net even aan het experimenteren met de JB ledtubes.
        Kleuren zijn niet super, maar bruikbaar.

Mogelijkheid is er idd om RGB mixing toe te passen in een bepaalde mode van de controller.
        Echter is het niet mogelijk om per segment of hele tube te adresseren via DMX. Alles achter de controller wordt dus die kleur.

In DMX-mode wordt kanaal 1 gebruikt voor het selecteren van de programma's en de 3 verdere kanalen voor snelheid/interval/flash-rate indien kanaal 1 op 0 staat.
        Indien RGB noodzakelijk is, wordt kanaal 1 niet gebruikt (0) en worden de 3 volgende kanalen RGB.

Blijft dus leuk dat je de ingebouwde programma's kan gebruiken via DMX en eventueel ook RGB-colourmix kan toepassen echter telt de RGB dus enkel voor alle tubes achter de controller en dan is het nog niet mogelijk om het segment te selecteren. Gemiste kans!

Ook een minpuntje is dat de DMX-adressering enkel tussen 0 en 255 zit.

Lockups en afwijkende kleuren in de verschillende segmenten/tubes heb ik nog niet echt kunnen merken! En dat is heel wat in vergelijking met de showtecs!

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• cornedure
          • Jul 2002
          • 230

citaat:Ook een minpuntje is dat de DMX-adressering enkel tussen 0 en 255 zit.
          Huh? Kan je dat eens toelichten?

Mijn ervaring? Heel leuke aanvulling voor een lichtshow. Neem genoeg controllers op je constructie en je kan prachtige combinaties maken.

De mogelijkheid om ze RGB te besturen is machtig. Steek maar eens een FX op een van de kanalen. Heel leuk.

De fades zijn een beetje schokkerig.

Dat ze niet per segment te besturen zijn, tja, daar is de prijs ook naar.

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

citaat:Geplaatst door cornedure

citaat:Ook een minpuntje is dat de DMX-adressering enkel tussen 0 en 255 zit.
            Huh? Kan je dat eens toelichten?
            Je kan geen DMX-adres boven de 255 toekennen aan de controller, DMX-standaard is normaal 1-512.
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• LJ Magirus
              • Mar 2005
              • 16

Beste,

Hoe zit het eigenlijk met de strobofunctie die de jb ledtubes beschikken?
              Na bovenstaande te hebben doorlezen kan ik dus besluiten dat
              al de buizen wit strobo aansturen niet mogelijk is?

Greets
              Lj Magirus
              Always look on the bright side of light!!

Comment

• Overdrive
                • Feb 2002
                • 717

Jawel, is gewoon mogelijk. Met kanaal 1 selecteer je de statische kleur wit en met kanaal 4 kan je de "shutter" instellen. Alle buizen knipperen tegelijk dat wel.

Comment

• G-LiTe
                  • Apr 2004
                  • 196

Over dit topic van de LED-tubes wil ik even het volgende kwijt.
                  Heb zelf tijdens meerdere programmeersessies mogen ervaren dat deze LED-tubes zo beperkt zijn in hun mogelijkheden (als je het op dat vlak vergelijkt met de systemen van Lagotronics of Thomas).
                  De grootste tip om er enigszin nog wat creatiefs mee te kunnen doen is om steeds per kleine segmentjes, of zelfs per tube een controller te voorzien.

G-LiTe
                  Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• Overdrive
                    • Feb 2002
                    • 717

Ja precies, gewoon per buis een controller (en dan alleen dmx menu erin)

Comment

• SpaceyDeeJ
                      • Sep 2001
                      • 876

Effe op een rijtje...

dus ik begrijp dat als je in het geval van Showtech, led buizen onafhankelijk wil aansturen qua effecten, deze allemaal een eigen controller moeten hebben. MAW als er meerdere ledtubed achter 1 uitgang hangen van de controller, doen ze allemaal hetzelfde ?

Hoe zit dat dan bij de versie van JB Systems ?

En het concert van Koen Wouters in het Sportpaleis vorig jaar, dat waren toch de Showtec tubes ?

cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• axs
                        Moderator
                        • Jun 2002
                        • 2687

citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ

Effe op een rijtje...

dus ik begrijp dat als je in het geval van Showtech, led buizen onafhankelijk wil aansturen qua effecten, deze allemaal een eigen controller moeten hebben. MAW als er meerdere ledtubed achter 1 uitgang hangen van de controller, doen ze allemaal hetzelfde ?

Hoe zit dat dan bij de versie van JB Systems ?

En het concert van Koen Wouters in het Sportpaleis vorig jaar, dat waren toch de Showtec tubes ?

als je echt creatief wil zijn en zelf chases maken heb je een aparte controller per tube nodig.
                        Je kan namelijk enkel de controller benaderen via DMX en niet een aparte tube die aan de controller hangt selecteren.

De controller heeft echter wel ingebouwde programma's die lopen over alle tubes achter die controller. Zitten enkele bruikbare chases in, maar niet veel...

Enige oplossing is dus een controller per tube.
                        Spijtig dat er geen extra kanaal bestaat om een tube/segment te adresseren.
                        Aangezien je op de controller zelf MOET aangeven hoeveel tubes er achter hangen, zijn ze wel adresseerbaar, maar dit gedeelte is dus niet toegankelijk via DMX... JAMMER

Op clouseau waren het idd de showtec ledtubes.

2 G-lite: Had jij ook geen showtecs mee op K3?

Comment

• G-LiTe
                          • Apr 2004
                          • 196

To axs,

Yes idd, zowel op in de laatste K3 theatertour, als bij de Spring concert-tour had ik de Showtecs op de tafel. Ik blijf het krengen vinden om te programmeren maar kan begrijpen waarom LD's (in dit geval PWL) ervoor kiezen. Het blijft een erg 'betaalbare' LED-variant.

Bij K3 heb ik 1 controller per tube, maar het zijn slechts een paar tubes en oorspronkelijk in het decor aangebracht om digitale cijfers te kunnen vormen 'digits'.

Bij de Spring-set heb ik 48 tubes op 24 controllers en daar ben ik al iets creatiever kunnen zijn. Je kan er best aardige dingen uit toveren als je veel controllers voorziet en als je met een stopwatch bepaalde gepreprogrameerde loopjes die in de controller zitten timed.

Zo heb je bvb. de loop waarin er een looplichtje is dat de buis van geel segment voor segment naar rood gaat of vise versa, normaal gaat aan het eind van de loop hetzelfde gebeuren maar dan met een andere kleurencombinatie. Wanneer je echter je commando in een 2 stap chase steekt met de timing om van 1 loop tot einde, dan kun je het loopje met de twee dezelfde kleuren eindeloos laten duren. Als je dan dat ook nog een beetje spread qua delay over de verschillende controllers, dan heb je al een aardig effectje.

En zo zijn er nog combinaties.
                          Gewoon een tijdje ermee spelen, en vooral ook met je timing.

G-LiTe
                          Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• LJ Magirus
                            • Mar 2005
                            • 16

To overdrive

Mephisto schreef

De DMX is als volgt :

CH1 voor het selecteren van de chasers
                            CH2 voor de snelheid van deze chasers
                            CH3 voor de interval tijd
                            CH4 Strobe effect

Als CH1 is gesloten ( 0 )

dan is CH2 voor de rode leds
                            CH3 voor de groene leds
                            CH4 voor de blauwe leds

En u zei dus

Met kanaal 1 selecteer je de statische kleur wit en met kanaal 4 kan je de "shutter" instellen.

Zit tussen de chasen dan ook de statische kleur wit? Want kan even niet meer volgen

Ik ben namelijk van plan om me er binnekort (bij de nieuwe jb promotie) een doosje te gaan halen. Aangezien ik veel op technofeestjes sta vind ik het dus belangrijk dat ik de buizen wit wil laten strobo'en (of hoe ge het ook wilt noemen).

Comment

• Overdrive
                              • Feb 2002
                              • 717

Tussen de chases zitten in het begin idd ook statische kleuren. Ik heb ze aankomende zaterdag weer in gebruik voor hardstijl feestje en zal even voor de zekerheid kijken of wit er ook tussen zit, maar daar ben ik 99,9% zeker van.

Je hoord nog van me!

Edit: Wit zit er dus gewoon tussen, dus wit stroben kan dus

Comment

• LJ Magirus
                                • Mar 2005
                                • 16

Thx voor de informatie!!

LJ Magirus

Comment

Working...