LED TUBE

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tom2006
    • Jan 2006
    • 2

beide

heb net beide jb systemen geinstalleerd . Zowel de 12V als de 220V dus .
    Werken aardig . Heb tot nu toe nog maar 1 crash gehad . De controller was even de laatste buis kwijt ( 5 stuks in 1 rij ) . Even de adressering opnieuw laten lopen , en gefixt .
    Blijkt soms voor te komen . Hang of stop die controllers dus niet op de meest onmogelijke plaatsen .
    Van de 12V versie heb ik de kappen afgehaald . Dat geeft iets meer dan het dubbele aan lichtopbrengst .
    Voor die prijs , zeker doen .

Comment

• David_9850
      • Jun 2005
      • 4

ik heb er net 200 van showtec (dimbare) omgebouwd naar xlr 3, heb er 120 aan elkaar gehangen, per 10 controller gehangen (12 contr. dus) en helemaal gn problemen gehad....
      david

Comment

• Kevin_DM
        • May 2003
        • 577

Nog even een vraagje ivm de LED-controllers.
        Ik gebruik een troep tubes (230V/ signaal apart), vergelijkbaar met JB's (BnK, maar is uiteindelijk zelfde chinese fabrikaat).

Weet er iemand of hier verschillende software versies van zijn uitgebracht, en of deze (naar de laatste versie) kunnen omgebouwd worden.
        Dit vooral doordat, bij gebruik met verschillende controllers, de DMX-waardes niet volledig overeenkomen, en de programma's ook niet (black-out ligt bijvoorbeeld bij de ene op 0%, en bij de andere op 1%, en de colorchases-, flow en dergelijke programma's lopen niet synchroon (zelfde DMX waarde naar alle controllers, zelfde aantal tubes erachter, maar toch verschillende kleuren, snelheden etc). Zijn er nog die dit probleem hebben, en hoe lossen jullie dit op ?

Of zijn er ondertussen al geavanceerdere controllers op de markt ? (op frankfurt Messe hingen alleszinds volledige matrixen aangestuurd op 1 controller, met duidelijk veel uitgebreidere functies, maar de standhouders konden (mochten?) niet veel meer vertellen over de beschikbaarheid ervan.
        --- watt ever you want ---

Comment

• NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

Originally posted by Kevin_DM
          Nog even een vraagje ivm de LED-controllers.
          Ik gebruik een troep tubes (230V/ signaal apart), vergelijkbaar met JB's (BnK, maar is uiteindelijk zelfde chinese fabrikaat).

Weet er iemand of hier verschillende software versies van zijn uitgebracht, en of deze (naar de laatste versie) kunnen omgebouwd worden.
          Dit vooral doordat, bij gebruik met verschillende controllers, de DMX-waardes niet volledig overeenkomen, en de programma's ook niet (black-out ligt bijvoorbeeld bij de ene op 0%, en bij de andere op 1%, en de colorchases-, flow en dergelijke programma's lopen niet synchroon (zelfde DMX waarde naar alle controllers, zelfde aantal tubes erachter, maar toch verschillende kleuren, snelheden etc). Zijn er nog die dit probleem hebben, en hoe lossen jullie dit op ?

Of zijn er ondertussen al geavanceerdere controllers op de markt ? (op frankfurt Messe hingen alleszinds volledige matrixen aangestuurd op 1 controller, met duidelijk veel uitgebreidere functies, maar de standhouders konden (mochten?) niet veel meer vertellen over de beschikbaarheid ervan.

Als het hier gaat om de Showtec Basic Led Tubes zit er een mogelijk tot upgraden in. Gewoon alle controllers voorzien van een nieuwe processor.

Comment

• Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

Dit zijn de JB systems versies, ofwel de volgende:

--- watt ever you want ---

Comment

• dj full effect
              • May 2006
              • 35

omdat mijn vraag over zowel de showtec en de jb system tube gaat toch maar even dit topic omhoog gehaald:

volgens mij sinds kort heeft de showtec een 19 inch controller... zou deze aangesloten kunnen worden op een jb system tube?
              full effect, just party!

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Nog even iets anders: weet iemand wat er gebruikt is in 'Speed of sound' van Coldplay?

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

versa tubes aangestuurd met een Mbox media server van PRG.
                  exit night into LIGHT

Comment

• kim
                    • Jul 2006
                    • 7

volgens mij komen die van HQ power en die van showtec van de zelfde fabrikant dus zal er geen verschil op zitten mss wel in de software van de controller

Comment

• dj full effect
                      • May 2006
                      • 35

ik heb nu de ledtubes van jb system!! super dingetjes... ik wil ze voor IN een truss gebruiken (3 hoeks) wat zou nou de beste manier zijn om deze vast te maken?? (wat voor truss klem?)

ik zag een tijd geleden ergens een truss constructie voor op een school, en die hadden ze in de poten van een truss carre gedaan... hoe zouden die dat vast gemaakt hebben??
                      full effect, just party!

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

Er zitten bij aankoop standaard beugeltjes bij om ze te monteren tegen een muur of iets anders ( deze kun je ook aan je truss monteren )

Makkelijker is om ze met tyrips te monteren ( geeft geen schade aan je terug en zijn makkelijk te verwijderen )

Comment

• dj full effect
                          • May 2006
                          • 35

oww oke, ik dacht dat mensen echt truss klemmen op die beugeltjes schroeven oid..
                          full effect, just party!

Comment

• ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

Tie-raps...ik ga de discussie niet nogmaals aan.

Er zijn ook mensen die halfcouplers aan de eerder genoemde bijgeleverde bevestigingsstukjes bevestigen. Werkt lekker snel en is niet eenmalig.
                            Zal ff kijken of ik fotootje heb liggen.

Comment

• DJ_matthias
                              • Jun 2005
                              • 620

Originally posted by ralph
                              Tie-raps...ik ga de discussie niet nogmaals aan.
                              wil hier tog even op reageren:
                              jij denkt Tie-raps is gevaarlijk want als ze loskomen valt de tube in het publiek... maar hij gaat de tubes IN de truss leggen/vastmaken .... dus ik zie eigelijk niet veel gevaar dat ze dan in het publiek kunnen vallen... ze liggen toch IN de truss en er moet al heel wat gebeuren eer deze er uit zichzelf uitvallen... en in een rechtopstaande truss schuiven ze gewoon naar beneden?!
                              we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                              Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• ralph
                                Banned
                                • Aug 2000
                                • 2649

Dat denk ik helemaal niet, maar een ieder moet prima zelf weten wat íe doet en laat, ik ga voor de half couplers, zolang er op een tie-rap geen wll vermeld staat is het wat mij betreft geen hijsgereedschap.

Comment

Working...