Hulp met hazer a.u.b.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HarryD
    • Dec 2004
    • 3

Hulp met hazer a.u.b.

Sind een tijdje heb ik een (goedkope) hazer, nu lijkt het alsof er steeds minder nevel uit komt.
    De compressor is okay.
    Zijn er nog andere dingen die ik kan controleren, ik lees op dit forum iets over een nozzle, mijn hazer heeft denk ik geen nozzle (teminste niet zoals je die bij een rookmachine ziet).

Weet iemand mij te vertellen wat het zou kunnen zijn ??

Alvast bedankt !
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

vertel jij er ff bij om welkje hazer het gaat, merk...type....

Comment

• HarryD
      • Dec 2004
      • 3

Ik kan op heel het apparaat geen model of merk ontdekken.
      Op het typeplaatjes staat :

Tankinhoud 4 liter
      75 Watt
      en 1700 tpm

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

maak ons een blij met een fotootje, want zonder iets meer info is het niet meer dan russisch roulette, en dat is knap beroerd trouble-shooten voor de aanwezige deskundigen
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• R. den Ridder
          • Sep 2000
          • 1500

Hoi,

waarschijnlijk zal je nozzle volzitten, dat puntje waar de haze uitkomt zeg maar..aangezien haze eigenlijk niet meer is dan vloeistof onder druk, slaat dit meteen neer wanneer het niet meer onder druk staat (theoretisch.) Dus blijft er altijd wat residu achter in de nozzle. deze kun je evt. schoonmaken met een materiaaltje als spiritus, maar dan moet je wel heel je apparaat openhalen en de nozzle losschroeven, even in de spiritus leggen en met de compressor doorblazen zou moeten werken. heb zelf dit probleem regelmatig gehad met de lemaitre STAR's, mooie hazers, maar altijd verstopt..... andere oplossing is eventueel ultrasoon reinigen

Comment

• HarryD
            • Dec 2004
            • 3

Waar zit die nozzle dan ? ik heb m al es opengemaakt, de lucht word met een slangetje naar een zwart-plastic doosje gepompt. En de rook komt door een sponsje naar buiten.

Ik ben thuis niet in de gelegenheid een foto te maken, en heb nu vakantie. Daarna zal ik er een posten.

Groeten

Comment

• Lighting
              • Sep 2004
              • 209

denk dat je een star hazer hebt (vanwege het sponsje)
              dit sponsje is aan de achterkant geplakt lossnijden en even met een ronde mikro vijl even uitvijlen,het kan zijn dat er een mikrovijl word bijgeleverd kijk er even naar het lijkt op een wattestaafje van metaal , door dit door je nozzle heen te halen krijg je een betere output werkt dit niet, dan word je nozzle niet heet genoeg en moet hij vervangen worden

suc6
              Lighting
              LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Johannez
                • Feb 2005
                • 38

Ik heb eens rookmachines doorgespoten met gedestileerd water, dit om ze schoon te maken, dat werkt ook prima, ik weet alleen niet of dat ook voor een hazer ook geldt...
                Muziek maakt meer goed dan je lief is

Comment

• geertvangaever
                  • Mar 2005
                  • 10

Gedistileerd water helpt zeker, ook met hazers. Elke navulling ff doorspoelen en ze werken als nieuw !
                  Wie een put graaft voor een ander is een werkmens !

Comment

Working...