heeft hier perfect gedraait met chamsys en aantal moving headjes aan. geen enkel probleem van schokken etc.
gratis PC sturingen
Collapse
X
-
Ik heb een nederlandse leverancier gevonden voor goedkope dmx interfaces namelijk: http://www.thewillows.nl/
hier zit vast wel wat leuks bij. verder kan je de freeware gebruiken die bij die site onder downloads staat.
ik gebruik zelf freestyler en werkt perfectComment
-
Ik heb mij enkele maanden geleden gewaagd aan de Chamsys pc wing, mits wat kleine bugs in de oudere soft versies, is het een zeer gemakkelijke en leuke tafel. In onze dancing hebben we een 18 heads en 18 scans hangen die worden aangestuurd door een Martin Lightjockey, en een 100-tal dimkanalen die Chamsys voor zijn rekening neemt. Kostprijs van beide controllers is te verwaarlozen en je kan meer dan met bv een duurdere lichttafel.Comment
-
Inderdaad, zoals al meerdere malen op dit forum vermeld is de Chamsys software momenteel het allerbeste freeware programma (en er word nog druk aan verdergewerkt ook).
Combineer dit met een bijna gratis Enttec OpenDMX USB widget en vergeet al de rest.Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMSComment
-
Hey,
Ik gebruik de gratis FreeStyler software met de LPT/DMX interface van Elektuur. De interface heb ik zelf in elkaar gezet, nadeel is dat het via de printerpoort gaat (beetje verouderd toch), voordeel is dat deze interface zelf het DMX signaal herhaalt en enkel wacht op nieuwe data van FreeStyler.
Ben wel tevreden van het FS programma dat idd tal van interfaces ondersteunt, ook goedkopere. Verder kan je meerdere sequences gelijktijdig starten, zelf shapes aanmaken, override buttons, etc... Freestyler is bij mij nog nooit vastgelopen op de PC.
Ik wil ter vergelijking de Chamsys software eens proberen, maar welke interfaces worden hier ondersteunt? Via hun site kwam ik er niet uit.
The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²Comment
-
citaat:Ik wil ter vergelijking de Chamsys software eens proberen, maar welke interfaces worden hier ondersteunt? Via hun site kwam ik er niet uit.
De software is een copie van het operating systeem van hun tafel(s) dus verwacht geen windows programmatuur vergelijkbaar met o.a. Freestyler en Light Jockey.Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
-
citaat: on the other hand ga je je er wsel comfortabel in voelen als je consoles gewoon bent...
Chamsys maakt lichttafels, en nog niet van de minste ook, in gebruik neigend naar een Hog, in kostprijs naar een Pearl.
Door de software die op hun consoles draait van het linux platform naar windows te hercompileren hebben zij meteen een off-line editor, en door dit dan nog eens gratis ter beschikking te stellen krijgen ze een grotere gebruikersgroep. Als meer mensen met deze software gaan werken, zullen ook meer mensen hun tafels willen/gaan gebruiken. Bijkomend voordeel is dat een show gemaakt op de PC software meteen ook draaid op de echte tafel(s) en omgekeerd.
Zij zijn de enige commerciële firma die hun software (met 6 DMX universes voor 3072 kanalen) volledig gratis ter beschikking stelt zonder van hun een hardware dongle te moeten kopen, het werkt zoals al gezegd met de super low cost dongel van Enttec (een firma waar Chamsys overigens niet mee te maken heeft).
Chamsys biedt (dit was ik vergeten in mijn vorige post) ook een PC-Wing aan, waarmee je direct 2 DMX universes en alle belangrijke knoppen en faders (en 8 wielen) van hun echte consoles hebt. Kost ongeveer hetzelfde als een light-jockey USB pakketje zonder hardwarematige knoppen, faders, wielen en met het dubbel aantal kanalen.
Volgens mijn "inside information" bij Chamsys weet ik dat ze ook aan een MAC OSX versie denken, en dat er nog héél veel nieuwe functies zullen worden toegevoegd aan de software. Vergelijk aub deze software niet met alle andere Free software, deze worden met de beste bedoelingen door enkelingen gemaakt, daar staan geen firma's achter die een professioneel product op de markt brengen.Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
-
Op www.daslight.com kun je ook een programma downloaden, maar op mijn pc werkt die niet goed, dus ik weet niet of dit een goed programma is...
Groet,
Tom
Comment
Comment