Lichtplan voor talentenjacht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joopknoop
    • Dec 2004
    • 78

2 Dropsen: Je hebt helemaal gelijk ik moet het hebben over 4x movinghead. Voor de rest ben ik het ook eens met AJB. Heb hetzelfde ook vaak genoeg meegemaakt. Dump je movingheads bij een school. Bellen ze een half uurtje later op of jij het toch maar wil programeren. (daar gaat je vrije middag).

Comment

• MC Party
      • Sep 2003
      • 481

2 Joopknoop: Is toch alleen maar handig; je laat je uurloon aftikken en bent er ook nog eens zelf bij. Wanneer ik soms zie hoe mensen met verhuur spul omgaan [V]

Verder sluit ik me volledig bij AJB aan wanneer er niemand enoge ervaring heeft met een degelijke controller.

verhuurprijs van movinghead/scan zijn bijna idem tegenwoordig. Dan toch liever paar movingheads wanneer je er mee kan werken.

2 cyberterrorist: Verder niemand op school die ergens in dixo/theater /grotere drive-in klust?
      Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

citaat:Geplaatst door MC Party

verhuurprijs van movinghead/scan zijn bijna idem tegenwoordig. Dan toch liever paar movingheads wanneer je er mee kan werken.
        Sorry...Maar waar komt die redenering vandaan ???
        Het hangt nogal af van je toepassing... Vergeet niet dat scans VELE malen sneller zijn dan moving heads... En op een achterwand heb je geen zak aan een moving head...(die loopt zelfs vast op je backdrop)
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Robert
          • Aug 2000
          • 630

Conclusie:

Huur truss, zware statieven, een grote zwarte backdrop, wat frontlicht op statieven, dimmers, een flink aantal fourbarren of sixbarren, 4 blinders, een paar ACL-setjes, alle bekableing, een simpele lichttafel en een dikke rookmachine. Je budget is dan al aardig op denk ik... maar dan kan je wel echt iets moois maken.

Je kan par-rbarren en ACL-sets ook op de vloer zetten (als er plaats is) of verticaal ophangen aan de truss. Is gaaf.

Verder:
          * Veel tijd besteden aan het stellen (richten) van de parren. Het is mooi als het symmetrisch is.
          * Goed nadenk over de kleuren. Niet al te veel verschillende kleuren gebruiken.
          * Zorgen dat je statieven al het gewicht gemakkelijk kunnen dragen
          * Bekijken of er genoeg stroomvoorziening is. Krachtkabels en verdeeldingen huren indien nodig.
          * Foto's posten!

Comment

• gaffer
            • Nov 2004
            • 118

Ben het volledig eens met Robert en AJB!!
            Ik blijf erbij dat bewegend licht iets is waar je veel kennis en ervaring voor nodig hebt om er iets moois mee te doen.
            Ik geloof niet dat je voor 600 euro iets moois kan maken met moving heads.
            Laat staan dat iemand die advies vraagt voor een lichtplan hier adeqaat mee om kan gaan en de tijd heeft om er echt iets moois van te maken.
            Wat dat betrefd zegt AJB het goed,ik zie dit als wannabee gedrag.
            Ik werk zelf al 3 jaar als toneelmeester in het theater en heb al zoveel amateur clubs voorbij zien komen waarbij bewegend licht gebruikt werd maar echte mooie plaatjes werden er niet mee gemaakt,het moet altijd wapperren en flikkerren,geloof me,dat kan net zo goed met een goed uitgedacht conventioneel lichtplan.
            In de helft van de tijd,de helft aan stress niveau en veel,veel betrouwbaarder!!
            Maargoed,wie ben ik......
            Groeten Gaffer.

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Toevallig Plaza Futura Gaffer? Schijnt leuk theatertje te zijn !
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• gaffer
                • Nov 2004
                • 118

Grappig dat je er over begint.
                Daar liggen wel mijn roots.
                Daar ben ik ooit begonnen als vrijwilliger en heb daar ook het theatervirus opgelopen maar werk nu al 3 jaar in theater de Schalm in Veldhoven.
                En dat is stiekem een nog leuker theater!!

Groeten Gaffer.

Comment

• Joopknoop
                  • Dec 2004
                  • 78

2 mc party. Ik probeer aan te geven dat het niet altijd leuk is om twee uur van te voren te horen dat je je vrije avond op moet geven. Natuurlijk is het beter voor je apparatuur als je er zelf mee omgaat. Maar dat het niet zo is hoor je mij ook niet zeggen.

Comment

Working...