Stroboscoop DMX 750Watt - Merk Velleman (BELGIË)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Enig idee van levensduur lamp?
    Peter, zit daar nu aan de zijkant een ventilator ingebouwd ter cooling bij blinder ofzo?
    Op de foto (vellemansite) staat er rechts prexies een ventilator ingebouwd?

Zo ja, draaid deze continu?

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

Ik ben misschien simpel hoor, maar moet je nou dit ding zelf in elkaar solderen of zo ?? dat is toch met Velleman ? (er mag gelachen worden[])
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• gunnie
        • Dec 2004
        • 11

HQ-Power moet je niet zelf solderen

Comment

• DJ RoP en LJ WouT
          • Nov 2002
          • 120

Ventilator draait voortdurend. Het is niet zo dat hij heet wordt als je af en toe flitst, hij wordt gewoon wat warm bij normaal gebruik. Bij een 750W type zal het opwarmen dan ook wel minder snel gebeuren i.t.t. de 1500W types. Bij het blinden wordt hij natuurlijk wel een stuk warmer. Levensduur van de lamp hangt af van de regelmaat van gebruik uiteraard. hoelang dit bij deze hier is weet ik niet.

grtz...

Comment

• Redwood
            • Nov 2003
            • 41

ik heb er nu ook 4 van, alleen geen velleman, maar lightmaxx.
            Volgens mij zijn ze precies het zelfde, 69 euro bij een of andere zaak in koln, moet zeggen dat ze voor zo weinig geld er toch solide uitzien, en zelfs voelen.
            16 amp. Automaat erin, continu draaiende fan, die overigens nauwelijks geluid maakt, blinder.... tja..... het is geen quaser blinder, eigenlijk vind ik die van de atomic ook tegenvallen, maar toch.... voor dat geld zijn het leuke dingen.
            Natuurlijk niet als primaire strobe gebruiken, daar zijn ze veeel te zwak voor,(of je moet er 30 in cascade doen ) maar erg leuk voor erbij!

Overigens vraag ik mij alleen nog af wat voor lampen er in zitten, hier heb ik nog geen tijd aan besteed uit te zoeken, waar ze te krijgen zijn, en wat ze kosten.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Redwood

ik heb er nu ook 4 van, alleen geen velleman, maar lightmaxx.
              Volgens mij zijn ze precies het zelfde, 69 euro bij een of andere zaak in koln, moet zeggen dat ze voor zo weinig geld er toch solide uitzien, en zelfs voelen.
              16 amp. Automaat erin, continu draaiende fan, die overigens nauwelijks geluid maakt, blinder.... tja..... het is geen quaser blinder, eigenlijk vind ik die van de atomic ook tegenvallen, maar toch.... voor dat geld zijn het leuke dingen.
              Natuurlijk niet als primaire strobe gebruiken, daar zijn ze veeel te zwak voor,(of je moet er 30 in cascade doen ) maar erg leuk voor erbij!

Overigens vraag ik mij alleen nog af wat voor lampen er in zitten, hier heb ik nog geen tijd aan besteed uit te zoeken, waar ze te krijgen zijn, en wat ze kosten.
              Redwood;

levert HQ power dan die lampen niet (Velleman) ?

Laat je ons aub weten waar de lampen verkrijgbaar zijn, en hoeveel ze per stuk kosten?

Met vriendelijke groeten,

Bram

Comment

• kris
                • Feb 2005
                • 3

Hello,

ik heb net ook deze strobo gekocht maar wel zonder handleiding kan mij iemand vertellen welke jumper setting men moet gebruiken om hem zonder dmx op de muziek te laten werken alvast bedankt
                kris

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

ken 't toestel niet maar zal waarschijnlijk gewoon alles uit en 9 (of 10) aan zijn. succes ermee

Comment

• VERVALLEN

Ik heb het toestel waarschijnlijk morgen. Moest er dan ook geen handleiding bijzijn, dan zal het uitzoeken worden. Trouwens, ik wil geen toestellen aankopen "zonder" zo'n handleiding. Wettelijk gezien is de fabrikant verplicht op een gebruikshandleiding te maken in de taal (of talen) waar het toestel op de markt komt.

Comment

• Redwood
                      • Nov 2003
                      • 41

bij mij zat een handleiding....

iig, er zit niet echt een auto modus op, wel een demo, min of meer... of toch niet... tja

alles aan en 9 uit is auto (incl automatisch intensiteit)
                      10 uit is gewoon knipperen, daarna kun je met 1-4 sterkte regelen, en 5-8 snelheid.

Mocht iemand er baat bij hebben dat ik de manual ff inscan ofzo, of over typ, want er staat dus geen ruk in... wat moet er ook in staan??? roep maar hoor!

Comment

• kris
                        • Feb 2005
                        • 3

Hey,

Bedankt voor de info moest je de handleiding even over de scanner kunnen laten gaan zou dit gewoon supper zijn.

groetjes
                        kris

Comment

• Peter Vanhove
                          • Jun 2002
                          • 347

Ik heb de handleiding in pdf formaat op onze website geplaatst.
                          Download hem hier http://www.euro-pa.be/downloads/Vdp750stGBNLFRESD.pdf
                          Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                          Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• kris
                            • Feb 2005
                            • 3

Merci voor de super snelle reactie
                            kris

Comment

• VERVALLEN

Bij ons is de strobo VDP-750ST ook binnen.
                              We hebben hem uitvoerig getest. Het "blinder-effect" doet echt zijn werk. Net een kleine ATOMIC. Blinder effect is ook dubbel zo fel bij ons dan de strobo en dimmer volledig open te zetten.
                              Stroboeffect zelf mocht net ietsie sneller zijn. Toch TOPTOESTEL voor die prijs.
                              Echt een aanrader.
                              En eum .... geen problemen met stroomvoorziening. (getest met 3 812 scans + 4 par 56-300W + blindermodus + muziekinstallatie op 1 stopcontact.

Niets problemen!

Chapeu voor Velleman / HQ-Power

Comment

Working...