Futurelight MH-680 ervaringen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DeAl
    • Dec 2003
    • 114

Futurelight MH-680 ervaringen

Hallo,

Hebben jullie ervaringen met de moving head Futurelight MH-680?
    Ik zou er eentje tweedehands kunnen aankopen.
    Bedoeling is om hem occasioneel op verplaatsing te gebruiken (2 à 4 maal per jaar) op fuiven tot 150 man in combinatie met de 3 scanners die ik reeds heb.
    Verder gewoon als hobby omdat ik het leuke dingen vind.

Maar wat ik wil weten:
    Zijn het mooie kleuren? Er zijn er volgens de handleiding maar 7 + open, maar in combinatie met een 2de wiel zou je 32 kleuren hebben.
    Van de MH-660 heb ik hier in het forum gevonden dat die nogal fletse kleuren heeft en nog al een herrie maakt.
    De ventilatorsnelheden zijn wel instelbaar, maar als de temperatuur oploopt moet ze toch weer maximaal draaien.
    Zijn ze betrouwbaar of heeft iemand problemen ervaren met de MH-680?

Alain
    The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²
  • Lighting
    • Sep 2004
    • 209

de ervaring die ik heb, is inderdaad met de mh660,veel lawaai, erg gevoelig voor temperatuurs wisselingen,de kabelbomen zijn die erg gevoelig voor bewegingen??!!,kleuren flets en weinig output voor een msd 250/2.voordeeltjes snel, zelfde gobo's als mac500,......
    LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Floor
      • Oct 2000
      • 130

Hoi DeAl

Ik hebruik al jaren een 680 en ben er wel erg tevreden over.
      Lawaaiig vind ik hem helemaal niet, behalve de prisma-rotatie. De kleuren zijn prima bruikbaar, maar neigen meer naar pastel dan dat ze heel hard en fel zijn. Voor decoratieve doeleinden en podiumwerk vind ik dit juist altijd erg prettig, het combineert goed met parren (halogeenlicht ook altijd warmer).
      Groot voordeel vind ik indd de snelle bewegingen en vooral de grotere (E-size) gobo's en natuurlijk het tweede gob'/kleurenwiel. De gobo's en kleuren in dit wiel zijn erg makkelijk te vervangen door de afneembare houdertjes.
      Ik vind de spot zeker niet weinig licht geven voor een msd/2 de optiek zit zeker niet slecht in elkaar (je zou hoogstens kunnen zeggen dat er zowel betere als slechtere spots gemaakt zijn). Voor de prijs is het zeker geen gekke spot.

DeAl, als je nog meer info wilt, moet je me maar ff mailen, ik weet misschien ook nog wel een occasion voor je te staan.

Rechtuit de bocht door!
      Floor

Comment

• mark_b
        • Feb 2005
        • 75

Wij werken hier met bijna alle futurelight mh's. En ik vindt ze zeker niet onderdoen tegenover andere merken. Alle mh's hebben hun voors en tegens.
        speaker re-cone-er

Comment

• LichtNichtje
          • Nov 2004
          • 220

heb ook ervaring met deze spotjes.

Ook ik vind dat de optiek beter kan, maar idd snel in bewegingen

Comment

• mark_b
            • Feb 2005
            • 75

Wat is er dan mis met de optiek? Van die kleuren oke, daar zou ik iets voor kunnen zeggen maar de optiek!
            Ik vindt de snelle bewegingen wel handig voor de wat snellere muziek.
            speaker re-cone-er

Comment

• LichtNichtje
              • Nov 2004
              • 220

Heb al verschillende keren Futurelight mh's meegekregen. Ze hadden me verzekert dat er een nieuwe lamp inzat.
              Had deze in combinatie met Movitecjes (ja, het was een beetje low budget) en vond toch een beetje de output van de Futurelightjes tegenvallen.

Idd wel snelle bewegingen, maja...

Comment

• DeAl
                • Dec 2003
                • 114

@LichtNichtje,

Over welke Futurelight MH's heb je het dan? Ook de MH-680?
                Want die laatste zou een betere optiek hebben dan de MH-660.

Comment

• LichtNichtje
                  • Nov 2004
                  • 220

@ deal:
                  ik heb met beide gewerkt, de 680 is wel iets beter qua optiek, maar toen ik deze 680 gebruikt had, moest deze toch onderdoen voor de Moviteccen

Comment

• Sjörske
                    • Jun 2003
                    • 55

Ik zou wel even achterhalen wanneer deze geproduceert is. Tegenwoordig worden de futurelight producten in China gemaakt. De kwaliteit is een stuk minder als wat het geweest is. Als je nieuw zou kopen kan ik je Robe aanbevelen.

Comment

• DeAl
                      • Dec 2003
                      • 114

Ik heb idd al in dit forum gelezen dat de Futurelight producten tegenwoordig uit China komen.
                      Maar is het niet zo dat alle types uit de MH-reeks nog in Duitsland werden geproduceerd en de huidige PHS en PHW types in China? Volgens de site van Futurelight is van de MH reeks nog enkel de 440 en 840 te krijgen, al de andere modellen zijn nu PHS/PHW (en Chinees?)geworden.

Comment

• Harmen
                        • Sep 2003
                        • 379

tom (CyberNBD) heeft foto's van een futurelight headje naast een krypton, beide met een nieuwe lamp, maar dat is echt even schrikken!

Comment

• mark_b
                          • Feb 2005
                          • 75

De PHS komen volgens de doos uit Tjechie.
                          speaker re-cone-er

Comment

• ljmartijnw
                            • Apr 2004
                            • 133

ik werk ook met futurelight. niet specifiek met mh680 maar met de nieuwere versies en ik ben er zeer tevreden over!!
                            Down Under.

Comment

• LichtNichtje
                              • Nov 2004
                              • 220

citaat:Geplaatst door Harmen

tom (CyberNBD) heeft foto's van een futurelight headje naast een krypton, beide met een nieuwe lamp, maar dat is echt even schrikken!
                              kan tom eens een fotoke online zettn

Comment

Working...