Strand 300 lichttafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djdeluxe
    • Aug 2003
    • 22

Strand 300 lichttafel

Ik werk sinds kort voor een theatergezelschap met een Strand 300 lichttafel. Nu zitten er heel fijn 2 DMX outputs op maar ik kan nergens vinden of ik die apart kan patchen.
    In de patch zelf kan ik allen channels naar outputs patchen maar niet aangeven welke DMX-output hij gebruikt.
    Kan iemand mij vertellen of die uberhaupt kan? En zo ja, hoe ik dat voor elkaar krijg of dta ik daar extra software voor nodig heb.

Alvast bedankt
    waar een wil is ben ik weg
  • maarten
    • Jan 2002
    • 268

is het niet gewoon doortellen ?

dimmer 1 tot 512 output 1
    513 tot 1024 output 2 ?

Comment

• thyzerrr
      • Nov 2004
      • 92

Lijkt me een gevalletje RTFM...

Comment

• djdeluxe
        • Aug 2003
        • 22

Natuurlijk kan je hem doornummeren van 513 tot 1024.
        Ik zal mijn vraag wat preciezer stellen:
        Als ik zowel DMX output 1 als 2 de kanalen 1 t/m 512 uit laat sturen, kan ik dan per fixture instellen welke van de 2 lijnen hij daarvoor gebruikt dus:

Fix 1 = Dmx1 ch 12
        Fix 2 = Dmx2 ch 16
        Fix 3 = Dmx1 ch 18 & Dmx 2 ch 24

En nee, dat staat niet in de manual. Die heb ik namelijk al 2x helemaal gehad. Ja, ze bestaan, technici die de manual lezen.

Greetz

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Inderdaad heel logisch dat een fabrikant een product maakt en vervolgens handige informatie weg laat in de manual... Vast en zeker een practical joke van Strand om de beginnende lichtjongens te pesten... Als de mogelijkheid bestaat in de software, zul je e.e.a. ook in de manual vinden !
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• LuxProDeo
            • Feb 2003
            • 245

Het zal er ook mee te maken hebben dat de Strand 300 eigenlijk een modulair systeem is, waar een reeks verschillende versies van is. De configuratie, zowel qua panelen en overige hardware als qua software bepaalt de specificaties van deze console.

M.a.w. de ene 300 is de andere niet. Ben verder geen grote Strand kenner maar het zou me niets verbazen als het antwoord op jouw vraag afhangt van de versie van de 300 die je hebt staan. Desondanks blijft het raar als het echt niet in de handleiding staat.

Maar anders gewoon even een telefoontje naar Barndoor doen?

LuxProDeo

Comment

• djdeluxe
              • Aug 2003
              • 22

Idd, even een belletje naar Barndoor was genoeg. Ze hebben me uitgelegd hoe het moet, en ik zal proberen het hier uit te leggen voor de andere mensen die het antwoord wel willen weten.

Als je je patch maakt, tik je in je patchscherm het volgende commando in: 12 @ 20
              Hiermee patch je Fixture 20 op dmx-kanaal 12. Standaard neemt de lichttafel aan dat je hem op de eerste dmx-output wil hebben. Het commando kan ook zijn: 1.12 @ 20 Dit resulteert in hetzelfde. Wil je nu zoals in mijn voorbeeld het volgende doen:

Fix 1 = Dmx1 ch 12
              Fix 2 = Dmx2 ch 16
              Fix 3 = Dmx1 ch 18 & Dmx 2 ch 24

Dan tikken wij het volgende in:
              12 @ 1 * of 1.12 @ 1 *
              2.16 @ 2 *
              1.18 @ 3 * 2.24 @ 3 *

Hiermee kan wat mij betreft dit topic gesloten worden.

Greetz Sander
              p.s. Ook bij Barndoor gaven ze toe dat het niet in de manual stond

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Omdat er wellicht in de toekomst meer vragen over deze tafel komen geen slotje...
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...