918 vs Technobeam

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maarten
    • Jan 2002
    • 268

918 vs Technobeam

Heeft iemand ervaring met Martin 918's en High end technobeams ??
    wat is het verschil, welke is sneller, waar komt meer licht uit, persoonlijke voorkeur ??

alvast bedankt

• Harmen
    • Sep 2003
    • 379

918 Haalt officieel 8.5 duizend lumen, high end telt anders dus weet ik niet, zal wel lager liggen gezien de lamptypes (msd250/hmi575)
    volgens mij zijn 918's sneller, in ieder geval dacht ik dat in zn speed modus.
    maar technobeams zijn ook wel erg leuke fixtures, dus waar wil je ze voor gebruiken?

Comment

• fl@x
      • Oct 2003
      • 194

I.v.m de verschillende lampen 575 -> 250 watt vind ik dit niet echt twee spots die je met elkaar mag vergelijken. Zoals Harmen zegt: Ligt er naar net aan waar je ze voor gaat gebruiken.

Greetz
      Zo niet, dan toch!!!

Comment

• MT-lighting
        • Jan 2004
        • 24

In Tivoli Utrecht aan de oude gracht hangen 918's en sgm spot's van 250w en uit de 918's komt toch weinig extra licht dan wat je van de lamp zou verwachten, in tegendeel.. Maar kijk zelf en trek je eigen conclusies... optiek, wat er van de lamp echt gebruikt wordt, maakt uit eindelijk toch het grote verschil..

Groet,

Mark..

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

2 verschillende lampen voor twee verschillende functies, ik kan je niet vertellen welke mijn voorkeur heeft, want ik heb alleen 918's hier, maar heb die Technobeams verschillende keren gezien en ik moet zeggen dat ook hier niets mis mee is.
          het is puur waar je het voor wil gaan gebruiken
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Harmen
            • Sep 2003
            • 379

citaat:Geplaatst door MT-lighting

In Tivoli Utrecht aan de oude gracht hangen 918's en sgm spot's van 250w en uit de 918's komt toch weinig extra licht dan wat je van de lamp zou verwachten, in tegendeel.. Maar kijk zelf en trek je eigen conclusies... optiek, wat er van de lamp echt gebruikt wordt, maakt uit eindelijk toch het grote verschil..

Groet,

Mark..
            je trekt hier de vergelijking head/scan? [xx(]
            do we need to say more?

Comment

• MT-lighting
              • Jan 2004
              • 24

citaat:Geplaatst door Harmen

je trekt hier de vergelijking head/scan? [xx(]
              do we need to say more?
              Is inderdaad appels met peren vergelijken, het punt wat ik wilde maken is dat je met dezelfde lamp toch grote verschillen hebt in lichtopbrengst, neem bijvoorbeeld een mac250 en een sgm giottospot250, zelfde lampje, maar een behoorlijk verschil in lichtopbrengst...

Groet,

Mark..

Comment

• Harmen
                • Sep 2003
                • 379

oude mac of..?
                natuurlijk zit hier enorm veel verschil tussen, maar dan blijf ik je vergelijking krom vinden.
                overigens back on topic, vond er bij Tiesto in concert eerste editie best gaan, (scannerwall) ze waren volledig ingesloten door mac2k's maar ze kwamen dr nog best tussendoor (iig op beeldmateriaal/foto's)
                om maar even een voorbeeld te noemen.

Comment

• fl@x
                  • Oct 2003
                  • 194

citaat:Geplaatst door Harmen

oude mac of..?
                  natuurlijk zit hier enorm veel verschil tussen, maar dan blijf ik je vergelijking krom vinden.
                  overigens back on topic, vond er bij Tiesto in concert eerste editie best gaan, (scannerwall) ze waren volledig ingesloten door mac2k's maar ze kwamen dr nog best tussendoor (iig op beeldmateriaal/foto's)
                  om maar even een voorbeeld te noemen.
                  Het ligt er maar net aan hoeveel onderhoud je aan je fixtures pleegt.
                  Bij ons worden alle mac's en 918's regelmatig schoon gemaakt. En dit zie je dus duidelijk terug in de output

Doe je dit echter niet dan vallen die 918 naar verloop van tijd behoorlijk in het niets.

Greetz
                  Zo niet, dan toch!!!

Comment

• maarten
                    • Jan 2002
                    • 268

het zijn alleen antwoorden van het zal wel of ik ken alleen de 918.

Is er niemand die allebei heeft gebruikt ?

En zit er een verschil in waarvoor ze gebruikt worden ??? qua functies liggen ze dichtbij elkaar, en ik heb gehoord dat ze qua lichtopbrengst ook redelijk te vergelijken zijn
                    dus ..

maar ik wil ze gaan gebruiken voor dance feesten en concert dingetjes

mvg
                    Maarten

Comment

• fl@x
                      • Oct 2003
                      • 194

citaat:Geplaatst door maarten

het zijn alleen antwoorden van het zal wel of ik ken alleen de 918.

Is er niemand die allebei heeft gebruikt ?

En zit er een verschil in waarvoor ze gebruikt worden ??? qua functies liggen ze dichtbij elkaar, en ik heb gehoord dat ze qua lichtopbrengst ook redelijk te vergelijken zijn
                      dus ..

maar ik wil ze gaan gebruiken voor dance feesten en concert dingetjes

mvg
                      Maarten
                      Sorry, maar qua functies zijn er degelijk grote verschillen.

918 -> 2 gobo wheels, 2 color wheels. Bij de technobeam van beide maar 1.

Bij een optreden van Di-rect in een lokale discotheek hier hadden de heren van Purple een aantal van die TB's bij zich. Moet zeggen dat ze wel leuk meededen t.o.v de 12 x 918's en 8 x Mac 500's die er al hingen. Maar die 575 lampies prikken er wel degelijk beter doorheen.

Zo niet, dan toch!!!

Comment

• maarten
                        • Jan 2002
                        • 268

wow een wereld van verschil

ik heb ze ook wel vergelekenqua fubcties en ik had het meer over dat er een hoop dezelfde functies in zitten zoals iris, focus enz en tweede gobo wiel en kleuren wiel zouden voor mij overbodig zijn.

Maar als ze daar toen 918's en tb hadden heb je niet toevallig een beetje kunnen vergelijk qua gobo's helderheid enz ?

en wat houd voor jou 'Maar die 575 lampies prikken er wel degelijk beter doorheen'in is dat een gigantisch verschil of valt het dan ook wel weer mee ?

mvg
                        Maarten

Comment

• fl@x
                          • Oct 2003
                          • 194

Tja, ik snap niet echt wat je wilt. Kun je van beide type lampjes een partij overkopen en je wil daarom een vergelijking maken?

Ik vind dat beide spots prima zullen volstaan voor house en rock toestanden. Ik ben alleen van mening dat een 575 wat lamp beter zichtbaar blijft als je ook van parren gebruik maakt.

Gobo's in de TB zijn erg mooi (lithopatterns) Optiek is zeer goed, dus zeker veel lichtoutput voor een 250 lampje.

918 scans vind ik altijd een beetje schokkerig bij langzame shapes. Weet niet hoe dat bij die TB is. Maar als ze net zo soepel als een Cyber of trackspot gaan zit dat wel goed.

Hoop dat je hier iets mee kan..
                          Zo niet, dan toch!!!

Comment

• Johannez
                            • Feb 2005
                            • 38

Ik heb niet veel met de TB gewerkt maar ik vind dat ze wel mooie gobo's hebben, mooier dan de 918's iig.
                            Met de Martins heb ik wel veel gewerkt, ze zijn lekker snel maar vind de gobo's niet zo mooi, ben er een beetje op uitgekeken. EN de 918's hebben best veel onderhoud nodig. Geef me dan maar de 250's of de 500's ook al is dat appels met peren vergelijken...
                            Muziek maakt meer goed dan je lief is

Comment

Working...