Jaren '90 effecten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Jaren '90 effecten

Wat zijn nu typische jaren '90 effecten die ik kan gebruiken voor een flashback show ?
    Life is what you make it
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Moving-PARs

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Op zich was in de jaren '90 wel intelligent licht. Toch begint dat decennium al langzaam weer "ver in het verleden" te liggen.

Ik denk dat je als effecten een aantal simpele lampjes moet pakken, zoals flowers, derbies en paddestoeltjes. Uiteraard in combinatie met een (on)gezonde hoeveelheid rook.

Comment

• movinghead
        • Aug 2001
        • 559

Kan zo niet zeggen wat typisch 90 licht is en vraag me ook sterk af of er wel een echt onderscheid is te maken. De ontwikkeling is naar mijn id te snel gegaan is om zoiets te doen "typisch 90 licht". Ik bedoel dixovloertje is typisch 70/80. Discobol is typisch 70/80. Maar in de 90-er jaren kwam het hele intelli spul in stroomversnelling. En nu wordt er nog veel verbetert maar echt een duidelijk uitspringend iets... ik zou het niet weten
        Ik zou het daarom in de decosfeer doen.
        [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

Strak acl effectje ?
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

'90-ties is vijf jaar terug. Een opvallend verschil ga je niet zien.

gabber draaien. En grote mobiele telefoons gebruiken..
            lekker belangrijk!

Comment

• Rieske
              • Aug 2002
              • 544

citaat:Geplaatst door showband

'90-ties is vijf jaar terug.
              Maar ook 15 ! []
              Life is what you make it

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Typisch jaren negentig was toch wel het gebruik van de moving-mirrors (scans ) en erg grote geluidssystemen...

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

Zo'n "center piece" als de Griven Shuttle, die we laatst in een topic voorbij zagen komen, waren toch de betere spullen om in je disco te hebben toen der tijd ! (zo rond 89..92)

DMX zat nog in de boerenkool, en vrijwel alles was nog 0....10 volt gestuurd,of via muziek [xx(]

Maar idd, veeeel parren met vrolijke kleurtjes en knallen maar met die ACID house (denk aan de groep Confetti's uit België)

citaat: Moving-PARs
                  HAHAHAHA, idd het publiek waren de enige moving heads
                  Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Dat dacht jij... ik maakte geen geintje voor de duidelijkheid. Zat laatst nog oude afleveringen van Top of the Pops te kijken, zag je op een gegeven moment ook 2 parren op een statief aan een t-stukje dat mooi heen en weer zwenkte.
                    Vari* begon met parren met X-Y rotatie geloof ik, tenminste wel als een van de eersten. Showtec e.d. verkopen nog van die ACL sets die je per 4 lampen X/Y kunt draaien: opzich best gaaf spul (wel prijzig)!

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

al een ander topic genoemd. posi-spots waren bewegende parren.
                      op volle toeren huurde de 24 stuks bij vulture den haag. +/- 1987
                      lekker belangrijk!

Comment

• freddle
                        • Dec 2004
                        • 10

Zeg Rieske, als dat feestje van jouw bij mij in de buurt is (prov groningen) mag je shuttle wel 'lenen'.

Is niet zo een heel groot probleem, hangt nu toch (tydelijk) werkeloos...

Wel zonnebrillen op !! [8D]

Groet Freddle
                        Was er maar meer licht, dan was alles niet zo zwaar...

Comment

• tuurKE
                          • Jan 2005
                          • 252

Waar is de tijd van die moving pars, we hebben er zo ook nog 16 gehad, van de firma ALC-Swiss, zo'n mooi oranje voet met een par 64 op. altijd wel 1tje die nie kon volgen!!! en in die periode daar een aantal clay-paky scans tussen!! als je dan in de zaal stond lachte de brug je heel lief toe!!!! Toen werd het het maximum belastingen nog niet zo nauw genomen.(sorry Rinus). Wat eigelijk ook wel een beetje begin jaren 90 is zijn van die grote bollen met puntspotjes in en van die helikopterachtige toestanden.

Greetz tuur
                          Maar wij hebben.......
                          .......chamsys!!

Comment

• Stefke
                            • Sep 2003
                            • 259

How how, de bollen met puntspots en helicopters zijn toch ook al wel redelijk disco jaren 70 en 80 (studio 54 hing vol met die dingen).

Waren trouwens een van de eerste lichteffecten van Clay Packy destijds

Wat wel jaren 90 was zijn vb randomscan (bak met 4 puntspots geprojecteerd op 4 spiegels op vaste as, die ronddraaiden en zo een soort van scaneffectje maakten). Ook idd de Derby toestanden waren volop in.

In de confettie jaren begonnen toch ook wel de eerste groene of rode lasershowtjes op te komen. en blinders vond men ook wel tof.
                            ah zo dan

Comment

• beyma
                              • Oct 2002
                              • 1614

citaat:In de confettie jaren begonnen toch ook wel de eerste groene of rode lasershowtjes op te komen.
                              Oohhh jaaa, ik kon er uren naar kijken[^][^]

En qua muziek mag natuurlijk 2 Unlimited niet ontbreken !!
                              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...