HQ-Power exciter 250?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

HQ-Power exciter 250?

Hello,

lang geleden, maar nog eens een vraagje.

Ik testte onlangs de HQ-paower extreme (oem copy Martin mx-4 zoals er zoveel zijn) Kwam genoeg licht af, kleuren zijn wel ok, gobo's kunnen er ook nog door alleen vond ik de spiegelbeweging nogal traag.

Maar kan misschien ook aan het stuurtafeltje liggen dat aangesloten was.

Wie heeft er ervaring mee?

Vermits het voor mij om Drive-in zou gaan, ben ik meer geneigd naar de exciter 250, die heeft dezelfde specs, maar een alu behuizing waar de spiegel beter in beschermd zit. Nu vraag ik me enkel af of ook hier de spiegelbeweging traag is.

wie heeft de 2 evt naast elkaar kunnen testen?
    ah zo dan
  • DeAl
    • Dec 2003
    • 114

Hey,

Ik heb 2 Eurolite TS-255 scanners, identiek aan de HQ Extreme 250.

De spiegelbewegingen zijn best snel, maar de Martin MX-1/4 is toch nog iets sneller. Wel is de pan/tilt van TS-255/Extreme 250 meer vloeiend, bvb. bij een trage tilt trilt de MX-1 spiegel meer.

De sturing van de pan/tilt bewegingen is iets anders bij de TS-255.
    Als de doorgestuurde DMX waarde bijna gelijk is aan de huidige pan/tilt positie, beweegt de spiegel langzaam. Het gevolg is dat een snelle pan/tilt nét voor de gewenste eindpositie, traag eindigt, als het ware iets uitloopt. Dit geeft dus de vloeiende trage pan/tilt bewegingen.

De MX-1 stopt steeds abrupt en werkt daardoor de pan/tilt bewegingen sneller af.

Ervaringen met de HQ Exciter heb ik niet.
    The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

Working...