WYSIWYG 11 Problemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anouk
    • Feb 2005
    • 2

WYSIWYG 11 Problemen

Beste Wyg gebruikers,

Ik ben in het bezit van Wysiwyg 11 Design. Nu heb ik hier een computer voor laten bouwen die volgens mij zou moeten voldoen aan de systeem eisen van Wyg... Zefs heb ik er voor gekozen om een dual systeem te gaan gebruiken Spec. 2 x 2,8Gh Xeon procesor, Matrox 128 MB DDR-Ram met trible output. 1024 MB intern geheugen. Wat mij nu op valt is dat als ik een kleine tekening render dat het systeem erg lang hier mee bezig is. Heb alles laten conroleren door onze netwerk beheerder deze geeft aan dat het een software probleem zou kunnen zijn. Als namelijk Wyg begint met renderen kunnen wij zien dat hij de Procesor voledig gebruikt maar het systeem niet langzamer word als je andere programma's opstart. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft of die het zelfde probleem heeft.

Anouk,
  • William
    • Oct 2002
    • 233

heb hetzelfde probleem, heb ook wys hier draaien op een niet misselijke pc. en toch duurt het renderen aardig lang, ook als ik dergelijke zoals radiosity etc niet eens op "best" zet.

rara
    V*L...........punt

Comment

• LichtNichtje
      • Nov 2004
      • 220

ik draai op een dual Xeon 1Ghz, 1024Mb ram en 2x 250Gb Western Digital hd, raid configuratie en Win XP SP1 en heb ook het probleem dat hij redelijk traag rendert.

Ook is mij opgevallen dat hij altijd 2x100% cpu gebruikt??? Is dit normaal?

Comment

• Wysirik
        • Feb 2002
        • 97

citaat:Geplaatst door Anouk

Beste Wyg gebruikers,

Ik ben in het bezit van Wysiwyg 11 Design. Nu heb ik hier een computer voor laten bouwen die volgens mij zou moeten voldoen aan de systeem eisen van Wyg... Zefs heb ik er voor gekozen om een dual systeem te gaan gebruiken Spec. 2 x 2,8Gh Xeon procesor, Matrox 128 MB DDR-Ram met trible output. 1024 MB intern geheugen. Wat mij nu op valt is dat als ik een kleine tekening render dat het systeem erg lang hier mee bezig is. Heb alles laten conroleren door onze netwerk beheerder deze geeft aan dat het een software probleem zou kunnen zijn. Als namelijk Wyg begint met renderen kunnen wij zien dat hij de Procesor voledig gebruikt maar het systeem niet langzamer word als je andere programma's opstart. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft of die het zelfde probleem heeft.

Anouk,
        Anouk,

Als je dingen als radiosity en enviromental lighting gebruikt rendert Wyg een stuk langer.

Ook de shadow options kunnen een langere rendertijd opleveren. Als ik met Wyg render zet ik de shadow options op " objects " en gebruik ik dingen als radiosity absoluut niet.

Bij Tenfeet gebruik ik 2 machines met Dual 3.2 Xeon processors en 2 gig aan geheugen en dat rendert als een trein!!!!

Ligt vooral aan de opties die je instelt.

grt'n

Rik

Tenfeet b.v.
        Certified Service Provider Wysiwyg
        Authorised Wysiwyg Trainer

Comment

• Poelmans
          • Feb 2004
          • 806

En dat wysiwyg 100% CPU gebruikt zonder dat de hele PC traag wordt wil alleen maar zeggen dat windows zijn werkt goed doet. Windows geeft de user interface voorrang op achtergrondprocessen.

En die 3D kaart die doet bijvoorbeeld niks af aan het renderen naar een file. Wel aan de 3D view in je views zelf. Dit is zo bij elk 3D pakket, net als het lange telwerk op het renderen naar een file

Grtz

Comment

• Anouk
            • Feb 2005
            • 2

Heb vandaag nog wat dingen geprobeerd heb beeld kleiner gezet dus 1024x768
            Heb mijn video kaart even wat anders in gesteld kan namelijk aan geven hoe de videokaart om moet gaan met renderingen. In mijn geval schijn het wel in vloed te hebben op het renderen gaat nu iets sneller.
            Heb ook even wat gestoeid met instellingen in wyg… en inderdaad als je radiosity niet gebruikt levert iets aan snelheid op.
            Dat toch even terug komen op processor heb vandaag een e-mail gehad er werd in gezegd dat je voor renderen van een opject verlichting in wyg… beter een AMD processor zou kunnen nemen om dat deze beter geschikt zou zijn voor berekeningen.
            Dit heb ik ook weer even terug gekoppeld naar onze computer bouwer deze was het hier niet mee eens.
            Wat ik dan ook vreemd vind is dat wyg… nu al zo veel van een systeem vraagt aan processor vermogen wat moet je dan uitgeven \ bouwen zo dat het renderen geen 4a 5 uur duurt.

Anouk

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

(zucht)...als ze dat pakketje nu eens geschikt maken voor de apple... scheelt een hoop ergernis bij gebruik van grote files...
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...