0-10V en ook DMX aansturen op dimmerpack?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bouwman.r
    • Nov 2003
    • 13

0-10V en ook DMX aansturen op dimmerpack?

Goede dag, heb een leuk vraagje;

We gaan onze zaal verbouwen en hebben reeds 2 x 12Voudige dimmerpack van liteputer (DX-1220A), met een aansturing d.m.v. botex scenesetter (DMX).

Aangezien ook vreemde niet technische mensen onze zaal huren willen we een tweede aansturing maken met draai dimmers om wat algemene verlichting te bedienen.

Nu heb ik bedacht om de 0-10V aansluiting te gebruiken op de dimmerpacks en d.m.v. een paar 1-10V dimmers (zoals bij dimbare TL's) een paar kanalen te dimmen.

Bij grotere evenmenten wissel ik de stekkers weer om, om DMX te gebruiken.

Kan dit werken of is dit niks.

Wij heeft verstand van de 0-10V aansluiting op dimmerpacks.

En als ik de 0-10V ingang van de dimmerpacks kortsluit gaat de verlichting dan uit of op 100%

• lucken
    • Sep 2002
    • 342

Een oplossing is de ELC AC612 dmx sturing tussen de scenescetter en de dimmerpacks plaatsen. Dit zijn heel eenvoudig te bedienen paneeltjes met een ingebouwde merger. U moet dus geen kabels hersteken of niets herconfigureren.

U kan ten allen tijde de scenescetter gebruiken en de AC612 tegelijkertijd.

Hartelijke groeten,

Luc

Comment

• rene.derksen
      • Feb 2004
      • 649

Ik wou het net te zeggen! Sinds kort hebben we em op school ook. het is 1 malig programeren, en dan kan je 12 standjes in het kastje programeren en zijn dus ten alle tijde oproepbaar. Erg handig!

Het kastje wordt simpelweg tussen de dimmer en de lichttafel ingezet en kan altijd gebruikt worden, ook wanneer je de lichttafel gebruikt.

meer info: www.elclighting.com
      Licht is altijd zwaar.

Comment

• bouwman.r
        • Nov 2003
        • 13

Ziet er inderdaad interesant uit, maar aangezien we al 8 stuks 230V schakelaars hebben achter de bar voor het schakelen van algemene verlichting (tl's, bar, entree e.d.), wil ik dus naast deze schakelaars 4 of vijf dimmers zetten via de dimmerpacks voor wat sfeer verlichting.

Dit paneeltje is voor oudere, niet technische mensen niet zo eenvoudig als een draai dimmer.

Dus wil eigenlijk toch iets anders....

Comment

• rene.derksen
          • Feb 2004
          • 649

Ik weet niet maar de handeling: "drukken en draaien" is meer werk als de handeling "drukken" dus aan moeilijkheid o.i.d. zal het niet liggen. Maar als je in gedachte hebt om die draai dimmers te gebruiken... wat is het probleem dan?
          Licht is altijd zwaar.

Comment

• BS
            • Feb 2005
            • 24

Kijk ook eens op: http://www.theater-technisch-lab.nl/ Hebben ook wel oplossingen daarvoor.

Comment

Working...