strooilicht bij RGB-spots

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuurKE
    • Jan 2005
    • 252

strooilicht bij RGB-spots

Heeft er hier iemand een idee hoe ik bij een RGB spot (vb: trusslight of rgb theaterspot) het strooilicht weg krijg. Als je bvb de blauwe kleur aanzet heb je rond de blauwe bundel nog een roodgekleurde rand. Deze had ik graag weg. Als me iemand kan helpen zou ik dit heel tof vinden.

Alvast bedankt voor het meedenken!!!!

Tuur
    Maar wij hebben.......
    .......chamsys!!
  • Rudy Vorstenbosch
    • Jun 2001
    • 1429

Met wat voor type spots heb je dit 'verschijnsel'>??

Want waarschijnlijk is het 1 of ander (met alle respect) B/Pruts merk, en dan is het gewoon onmogelijk dit probleem te tekkelen....

Comment

• tuurKE
      • Jan 2005
      • 252

to showtechniek,

zijn iderdaad van een b-merk (prutsmerk zou ik niet direct zeggen). het gaat over de volgende showtec rgb theaterspots http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8420. Op zich is dit niet zo erg, maar als je met witte achter- of ondergrond werkt vindt ik dit een beetje storen. en omdat er hier op het forum zoveel slimme mensen zitten vraag ik het hier ff.

greetz tuur
      Maar wij hebben.......
      .......chamsys!!

Comment

• niesten
        • Aug 2004
        • 115

Vorig jaar was ik op zoek naar theaterspots voor een amateur toneelgezelschap. Bij een van de winkels wilde men mij ook zulke RGB-theaterspots verkopen (handig, dan heb je minder spots nodig als je ook af en toe andere kleuren nodig hebt).
        Toen ik de werking van de spots zag, wist ik gelijk dat ze voor mijn doel ongeschikt waren. Het zijn 3 lampjes NAAST elkaar. Dus de bundels liggen ook NAAST elkaar, waardoor je altijd randen van de afzonderlijke kleuren krijgt.
        Ik ben dus bang dat hiervoor geen andere oplossing is dan ermee leren leven of andere spots kopen...

Groeten,
        Roger
        Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• rolanddeg
          • Nov 2004
          • 337

is het bij die spot niet zo dat de lampen niet in aparte behuizingen zitten, dus dat ze niet gescheiden zijn tussen de lamp en de filter? Dus dat er altijd een beetje licht weglekt naar een andere filter. Geen oplossing om een ijzeren plaatje te fabriceren om een kokertje tussen de lamp en het filter? Weet niet precies hoe dat uitpakt ivm warmte, maar kan een oplossing zijn...

Comment

• tuurKE
            • Jan 2005
            • 252

lampen zitten netjes appart, het komt volgens mij door de dichrofilters. Het heeft volgens mij te maken met de brekinghoek van het licht door de filter, bij de showtec trusslichtjes heb je dat ook, onderaan een andere kleur dan eigelijk bedoeld is.

greetz tuur
            Maar wij hebben.......
            .......chamsys!!

Comment

• AH
              • Apr 2004
              • 248

Heb hier een paar RGB parren, waar zelfs een diffuse lens voor zit, met het zelfde probleem. is helaas niet op te lossen.
              Eyecolors hebben dit probleem ook, komt omdat de 3 kleuren niet uit 1 bron komen.
              Oplossing: CMY
              Anne Homan

Comment

• Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

Er zijn 2 oplossingen:

- Die dingen niet gebruiken (mijn keuze)
                - Frosten en de resterende rotzooi met blackwrap zo goed mogelijk af zien te dekken.
                Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• G-LiTe
                  • Apr 2004
                  • 196

Par,

Vergeet je dan oplossing 3 niet schromelijk?

Nml. die dingen in de container kieperen

G-LiTe
                  Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

Heren en dames

Gelieve wel inhoudelijk te reageren ipv wegkieperen... hij vraagt om een afdoende oplossing niet om dit...
                    Hoewel ik destijds ook al een paar mensen dit advies heb gegeven ivm bepaalde fixtures
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• tuurKE
                      • Jan 2005
                      • 252

citaat:Geplaatst door G-LiTe

Par,

Vergeet je dan oplossing 3 niet schromelijk?

Nml. die dingen in de container kieperen

G-LiTe
                      waarom zou ik die dingen bij het grof huisvuil moeten zetten???? omdat ze een beetje strooilicht hebben!!

Ik denk dat ik er maar mee moet leven dat het geen superprofessionele lampen zijn en er zo maar het beste van maken!! toch bedankt voor het meedenken!!!

greetz tuur
                      Maar wij hebben.......
                      .......chamsys!!

Comment

Working...