Z 1000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martijns
    • Feb 2005
    • 120

Z 1000

Beste,

ik heb binnekort een klus met een Antari Z 1000 rookmachine.
    Helaas is deze niet DMX gestuurd, dus moet ik zijn orginele remote gebruiken.

Nou haal ik het niet kwa lengte van de remote kabel. Ik heb het idee om de kabel door te knippen en aan beide kanten een XLR plug te zetten om er tussen een XLR kabel (variabel in lengte) te kunnen plaatsen.

Nou vraag ik mij alleen af wat ik nodig heb, omdat de Z 1000 een DIN connector gebruikt (5 polen) maar ik liefst een 3 polige XLR kabel er tussen plaats.

Weet iemand hoeveel aderen de Z 1000 gebruikt (of hij daadwerkelijk ook alle 5 de polen gebruikt van de DIN plug of dat hij maar 3 polen gebruikt??)

Ik hoop dat iemand dit weet (of wil kijken als hij of zij een Z 1000 tot beschikking heeft)

Alvast bedankt,

Martijn
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Ik had vorig jaar hetzelfde idee en ben daar van terug gekomen...
    Bij het testen ontdekte ik dat de Z1000 inderdaad alle 5 polen gebruikt. Onder andere voor de communicatie vanuit het apparaat terug naar de remote (om aan te geven dat ie "ready" is) en voor de timer. Mijn advies is dus om er niet aan te beginnen. Ik heb daarom maar een aantal DMX gestuurde Z1200's aangeschaft.
    Life is what you make it

Comment

• martijns
      • Feb 2005
      • 120

bedankt! dan wordt dit een lastige klus voor mij, misschien is het mogenlijk om er een stuk kabel tussen te zetten?

Comment

• Rieske
        • Aug 2002
        • 544

Ja, een heeeeeeeeele lange DIN kabel
        Life is what you make it

Comment

• martijns
          • Feb 2005
          • 120

zou het met een beetje soldeerwerk en een lange 5 aderige kabel met XLR 5 pin echt niet lukken?

Comment

• DJ Maxi
            • Mar 2005
            • 3

Heb je deze antari Z 1000 al? Ander kun je best de Z1500 aan kopen daar zit wel dmx op en vind je die wat duur hoor dan eens achter de Z1500 van showtec zelfde toestel alleen adere merknaam op de behuizing en stuk goed koper.
            Ieder feest is relaxy met DJ Maxi

Comment

• martijns
              • Feb 2005
              • 120

ik heb hem zelf niet hij is van een kennis van mij... maar hij heeft hem idd al wel ja. Dus ik zal het er helaas mee moeten doen. Ik heb ook een Jem ZR 33 gehuurd, maar wil toch ook graag die Z 1000 gebruiken voor een wat gelijkmatige rookverdeling en eventueel afwisseling van het opwaren.

Iemand een oplossing??

Comment

• VERVALLEN

Contacteer Antari en vraag of ze een "verlengkabel" voor de Z1000 verdelen.
                Anders zal je bij de elektronicazaak zelf een mannelijke en vrouwelijke din 5 pîn stekker moeten aankopen, en daar een lange 5polige kabel tussen solderen.

Net hetzelfde dat ge een DMX kabel zou maken, maar dan anders. Ge let erop dat pin 1 aan pin 1 zit, pin 2 aan pin2, ...

dat zou indien 10 goede contacten gesoldeerd te hebben uitstekend moeten werken.

Succes

Comment

Working...