Status Que

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

Status Que

Hallo, Heb dus een 2ehands status Que tafel gekocht,

Kom al een heel eind met dat ding, maar heb toch een paar vraagjes:
    Hoe kan ik fixtures aanmaken? (moet mn Movitec sl-250 erin krijgen..)
    Zit er een Shape Generator in deze tafel?

Hoe is verder jullie ervaring met deze tafels? Wil hem gaan inzetten op vooral dance achtige feestjes, dus vooral disco dingentjes enzo.
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • johan L.
    • May 2001
    • 384

1. je kan geen eigen fixtures aanmaken
    2. Nee

3. geen ervaring mee maar de bovenste 2 wist ik toevallig
    Net deed ie het nog.

Comment

• DeMennooos
      • Aug 2000
      • 1416

Punt 1 en 2 van Johan kan ik weinig meer van maken.

Heb vorig jaar wel contact met HES gehad over de software en er waren toen plannen om de software te laten door ontwikkelen door ene universiteit. Ben alleen bang dat daar weinig van is gekomen of komt.

Enige, redelijk handige, manier is om generic fixtures aan te maken. Dan heb je iig de lay out van fixtures als bij de vooraf aangemaakte fixtures.

Verder vind ik hem ondanks dat er geen shapegen. in zit wel prettig werken. Redelijk gedateerd, maar werkt wel snel en is kwa lay out overzichtelijk.
      Voor dance en disco is ie wel prima te gebruiken, zeker omdat je de functie van je fader en instant presets kunt instellen.

Werk er nog wel graag mee en kan er nog prima mee uit de voeten.

Als je ergens mee vast loopt of een vraag over hebt stuur me gewoon mailtje.

Nog een klein detail: Het is Status Cue
      Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

Kijk das mooi man, bedankt......

Nu heb ik het volgende probleem:
        Als ik een dmx lijn maak, reageeren mijn parren wel (botex bar) en Genie Mojo colors, maar als ik er een sl-250 aanhang, blijft de display knipperen omdat hij geen dmx krijgt. Ook niet als ik er een andere inhang. De rest werkt in dezelfde lijn dus wel gewoon. Wat kan dit zijn???

Vindt het gewoon leuk om een beetje te hobby'n, heb de jands event 408, voor het echte werk zeg maar....

Comment

• rolanddeg
          • Nov 2004
          • 337

watvoor soort kabel gebruik je? gewoon microfoon xlr of echte dmx lijn? Daar kan nl wel is zulke storingen door veroorzaakt worden...

Comment

• johan L.
            • May 2001
            • 384

Duw dr is een terminator in aan het eind? kan misschien de oorzaak zijn. eh oplossing.
            Net deed ie het nog.

Comment

• Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

gebruik gewoon microfoonkabel, er was wel n terminator. Zal er morgen eens een boostertje tussen hangen, misschien dat het dan beter gaat.

Enne, wat is zo ongeveer de waarde van zo'n tafel? incl. 19" PC en Cases? en in goede staat?

Ben daar ook wel benieuwd naar......

Comment

• rolanddeg
                • Nov 2004
                • 337

Probeer ook is een 'officiële' dmx-kabel, een booster of een terminator is niet altijd een oplossing.

Comment

• DeMennooos
                  • Aug 2000
                  • 1416

Wat gebeurd er als je de Movitech alleen op een lijn hangt? Hetzelfde of reageert ie dan wel. Of hang de Movitech vooraan in de lijn. Of los DMX op lijn A en Digi op lijn B.

Haal de terminator eens van de lijn. Heeft bij mij regelmatig de problemen opgelost.

Stuur anders je patch eens door.

Waarde van de tafel, PC, cases etc in goede staat is eigenlijk wat de gek er voor geeft. Als je een beetje rond surft op internet kom je ze tegen voor de meest uiteenlopende prijzen. Niet voor niets dat die na een jaar nog te koop staan voor die prijzen. En de prijzen liggen dan van een USD 2000 tot USD 15000.

Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• Ws Soundexpresse
                    • Jun 2001
                    • 1007

Hmz, niet slecht dan, heb er 300eurie voor betaald, incl. cases en pc. Van de pc voeding vervangen, en op de kaart de dipswitches goedgezet en hij deed het. Movitec voor in de lijn, was ook geen oplossing.
                    Probeer morgen ofzo ff met een booster, misschien dat dat helpt, dan is ikke weer blij........

Is het verder mogelijk als ik er een seq. met parren in heb geprogt, om dan later met een knop ofzo de snelheid te regelen? Vind overigens een parrenchase er vrij moeilijk goed in te krijgen, of licht dat een mij? doe seq. new. dan step1 2 3...... dan store. Maar ziet er eigenlijk nooit uit als de chase die ik wil zien.....

Comment

• badboyscrew
                      • Aug 2000
                      • 304

Je moet de rest van je parren dan wel op 0 zetten anders neemt ie de voorgaande waarde mee.
                      groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• Ws Soundexpresse
                        • Jun 2001
                        • 1007

Wat zijn de verschillen tussen de ouwde software en de software die nu nog op de highend site wordt aangeboden? Heb er bij mij 3.1 inzitten ofzo, niet die nieuwe in ieder geval......

Vind het wel lastig progge, maar kende heel de tafel niet echt, alleen mee gewerkt toen ie al was geprogt....

Comment

• badboyscrew
                          • Aug 2000
                          • 304

volgens mij is de laatste 3.27, en het enigste verschil is de fixture libary.
                          groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                            • Jun 2001
                            • 1429

hey Willem....

De PA-markt SQ van Production Partners gekocht?!

Leuke tafel incl. case voor dat geld..

Ik zou zeker een serieuze DMX Splitter (MA oid) erbij kopen en die vast in die case bouwen om als uitgangen te gebruiken!

SuCCeS

Comment

• Ws Soundexpresse
                              • Jun 2001
                              • 1007

Heeeys,
                              Heb er nu idd al een botex bij geschroeft, maar er wordt een splitter op maat gemaakt zeg maar, een 19inch behuizing met 2ingangen en 8uitgangen (4 per ingang dus).

Verder was de trackbal naar de knoppen, maar dit wordt ook verholpen, daarna ff kijken wat ik ermee ga doen. Wou gewoon de tafel wat leren kennen, en tja voor het geld..... Nodig heb ik hem niet echt, kan goed vooruit met de tafel en de controllers die ik nu heb, maarja, voor de lol en hobby hé......

Alleen kwa movitec, max aantal kanalen wat er te vinden is is 14, movitec heeft er 16nodig, hoe is dit het beste op te lossen?

Comment

Working...