Nieuwe lichtsturing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Nieuwe lichtsturing

Als eerste, ik heb lang gezocht maar niks bruikbaars kunnen vinden dus reacties als `gebruik de zoekfunctie´ koop ik niet zo veel voor.

Ik zoek een nieuwe lichttafel, moet goed en betrouwbaar zijn, minimaal 24 kanalen en een beetje bekend merk zou ook wel fijn zijn (ivm reparaties/garanties e.d.). Er komt intelligent en basis licht aan te hangen, rookmachine komt er ook via dmx aan te hangen.

Waarvoor ik hem wil gebruiken? Voornamelijk voor de drive-in show. Maar ook voor redelijk vaak een live show. Ik wil snel in kunnen grijpen zoals bijvoorbeeld dimmen of strobe aan zonder geouwehoer van eerst tig knopjes indrukken. Een duidelijk lcd display zou ook erg fijn zijn.

Ik heb zelf al wat rondgekeken, zo kwam ik de Zero88 FatFrog tegen, leuk voor theater maar niet voor drive-in werd mij verteld. SGM studio 12 net zo. Bovendien te weinig kanalen. Behringer lichttafeltje is ook naar gekeken, leuk voor drive-in, grappig voor live maar ook dit was niet wat voor wat ik ermee doe. Showtec Stage Master Pro zag er heel gaaf uit maar was weer niet gericht op drive-in. Kortom ik moest maar met een pc en een dmx interface gaan werken. Thuis shows proggen en dan op locatie in kunnen grijpen via de pc. Handig voor drive-in want ik kon mooi scene's laten lopen en zodoende ingrijpen wanneer nodig en handmatig iets toevoegen. Voor live zou het ook erg handig zijn. Ik heb wat pakketten geprobeerd en Daslight Virtual Controller werkt me nog het beste. DMX interface kost ook niet zo extreem veel meer, het is iig goedkoper dan de lichttafels die ik op het oog had (m.u.v. de behringer).

Ik wil dus een goede lichtsturing voor drive-in en voor live gebruik, moet makkelijk in te grijpen zijn, niet zoveel uitleg nodig voor collega's, en het mag niet teveel kosten zoals gewoonlijk.

Als ik kijk naar de prijzen en functies van een licht-pc t.o.v. een lichttafel, ga ik liever voor een pc met een dmx interface. Maar hoe denken jullie daarover?
  • tijn
    • Oct 2003
    • 184

Voor een drive in zou ik toch niet zo snel voor een pc sturing gaan. Dan liever een 19"lichttafel die je mooi in kunt bouwen...

Kijk eens naar een SGM Pilot 2000, Robe DMX Control 512 of 1024 of een Martin Xciter.

Tijn

Comment

• Mark-LED
      • May 2004
      • 822

citaat:Geplaatst door tijn

Voor een drive in zou ik toch niet zo snel voor een pc sturing gaan. Dan liever een 19"lichttafel die je mooi in kunt bouwen...

Kijk eens naar een SGM Pilot 2000, Robe DMX Control 512 of 1024 of een Martin Xciter.

Tijn
      Het boeit mij niet zo of ik nou een 19" tafel heb, of een case met een pc wat uiteindelijk mooiere shows neerzet. Het maakt het publiek denk ik ook weinig uit of er nou een 19" case staat of een case met een pc.

Verder, alledrie te duur voor wat ze bieden (begrijp me niet verkeerd, het zullen vast prima tafels zijn, maar niet voor wat ik wil), SGM heeft geen 24 schuifjes minimaal, ik wil absoluut niet met pagina's oid gaan werken, kan ik net zo goed verder gaan met m'n scanmastertje. Robe kan ik niet vinden (linkje misschien? ) en een Martin Xciter zie het SGM Pilot 2000 verhaal, te weinig schuifjes. Dan zou ik eerder een Martin Fingers nemen.

Eisen: minimaal 24 schuifjes, liever geen pagina's, makkelijk proggen en ingrijpen, goed merk, budget, etc.

Comment

• SpaceyDeeJ
        • Sep 2001
        • 876

Tja,

als ik je wense en eisen zo zie, zou ik persoonlijk ook voor de SGM Pilot 2000 Gaan. Mooie is dat je hem lekker 19 inch kunt inbouwen.

Computer is leuk, maar op lokatie toch vaak ellende met de pc. (Of je moet een laptop nemen, maar dit is ook weer duurder)

En ja, anders ben ik bang dat je op de duurdere, en niet 19 inch tafels uitkomt....

sterkte !
        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• SpaceyDeeJ
          • Sep 2001
          • 876

Sorry, ik was geloof ik te laat met reageren [8D]

Maar uhm, wat had je qua budget in gedachten dan ?
          cheers,

DeeJ

Comment

• Mark-LED
            • May 2004
            • 822

citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ

Tja,

als ik je wensen en eisen zo zie, zou ik persoonlijk ook voor de SGM Pilot 2000 Gaan. Mooie is dat je hem lekker 19 inch kunt inbouwen.

Computer is leuk, maar op lokatie toch vaak ellende met de pc. (Of je moet een laptop nemen, maar dit is ook weer duurder)

En ja, anders ben ik bang dat je op de duurdere, en niet 19 inch tafels uitkomt....

sterkte !
            Snelle reacties! [^]

Het 19" verhaal vind ik persoonlijk niet het belangrijkste, al is de tafel 2m breed, het gaat erom dat hij aan m'n eisen voldoet, 19" is niet 1 van m'n prioriteiten.

Liever 1 goede zelfgebouwde PC in een op maat gemaakte flightcase, dan een laptop die uiteindelijk toch voor andere doeleinden gebruikt wordt (ik ken mezelf). Maar wat bedoel je met ellende met pc's? Hardware wat niet werkt, losgetrild oid, of software wat niet werkt? Iets meer uitleg graag .

Welke duurdere tafels had je dan in gedachten, een Hog oid?

Sorry, ik was geloof ik te laat met reageren [8D]

Maar uhm, wat had je qua budget in gedachten dan ?
            Echt meer als 1000,- wil ik toch niet uitgeven, vandaar dat m'n voorkeur erg op pc ligt.

Comment

• SpaceyDeeJ
              • Sep 2001
              • 876

Mmm, ervaring met oa LightJockey en een desktop pc is oa ook al dat deze goed gecased is, er toch kabels lostrillen.

plus een goeie stabiele pc is ook wel erg handig dan. Maar of de lichtsturing plus pc binnen de 1000 past ?
              cheers,

DeeJ

Comment

• Mark-LED
                • May 2004
                • 822

Mmm, ervaring met oa LightJockey en een desktop pc is oa ook al dat deze goed gecased is, er toch kabels lostrillen.

plus een goeie stabiele pc is ook wel erg handig dan. Maar of de lichtsturing plus pc binnen de 1000 past ?
                Yep, daslight heb ik gezien voor iets van 350,- en een goede stabiele pc bouw ik zelf voor iets van 500,- hooguit. Komen we op 850,- uit, nog 150,- over voor een flightcase, zal ook wel lukken. Ongeveer 1000,- dus.

Comment

• tijn
                  • Oct 2003
                  • 184

Voor Robe moet je kijken op http://www.robe.cz, maar als ik zo je opmerkingen lees zullen deze tafels ook wel te weinig faders hebben. Wat wil je er eigenlijk op hangen, hoeveel parren, hoeveel intelligent?

Tijn

Comment

• lucken
                    • Sep 2002
                    • 342

Neem eens een kijkje naar de Leprecon LP-X24. Zie voor meer info: http://www.avl.be/leprecon.htm

Groeten,

Luc

Comment

• theo
                      • Nov 2001
                      • 503

Ok dan, wij werken met dmx creator 1024 kanalen,eerst op de laptop maar nu op een desktop in flightcase tesamen met pcdj.
                      Handig met de hotkeys 1 knopje en je hebt een blinder,rookmachine,acl set. met de physical master makkelijk frontlicht instellen.
                      audio erin gaat samen met de beat mee,eventueel ook nog tafel aan te hangen. en met de visual emulator ken je precies zien wat er gebeurt,of van te voren programeren.
                      Wij gebruiken m meest live maar ook met andere feestjes.
                      Zou zeggen download de demo op www.dmxcreator.com of doe maar een mailtje.

Comment

• Mark-LED
                        • May 2004
                        • 822

Voor de drive-in hang ik er 16 parren aan via t4's, 2 mac500's en 2 space250's komen eraan. Switchpackje met wat effecten zoals blacklight en mushroom e.d.

Die AVL ziet er wel aardig uit, maar wat kost ie ongeveer?

DMX creator wordt gedownload, zal zogauw ik terug ben even kijken.

Comment

Working...