Leprecon LP-X48

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Christiaan Visser
    • Apr 2004
    • 235

Leprecon LP-X48

Medeforummers,

Hebben jullie ook positieve/negatieve ervaringen met de Leprecon LP-X48?

Aan de specs te zien moet de tafel heel wat te bieden hebben.

En wat voor prijskaartje hangt er aan zo'n tafel?

Link: http://www.avl.be/leprecon/lp-x48.htm

Foto:
    Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..
  • lucken
    • Sep 2002
    • 342

Beste,

De LP-X24 en LP-X48 zijn heel mooie tafels met inderdaad heel wat mogelijkheden. Prijzen vraagt u best aan bij Showshop: info@showshop.nl, voor Nederland.

Groeten,

Luc

Comment

• Christiaan Visser
      • Apr 2004
      • 235

Bedankt voor de Tip!

Je zegt dat hij veel mogelijkheden heeft, dus mag ik aannemen dat je er zelf ook al mee gewerkt hebt? Zoja, dan zou ik jou ervaringen wel eens willen weten, of van anderen.
      Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Als je eens een profiel van iemand leest....

Luc werkt bij AVL en verkoopt het apparaat dus... Vraag gewoon om een demo, die gegeven wordt in een situatie die jij in de praktijk tegenkomt... Da's de enige manier om een afweging te kunnen maken. Het geheel is afhankelijk van het marktsegment waarin je je bevind. In de pro-licht wereld is Leprecon compleet onbekend, maar voor de middenmarkt zal het eventueel interessant zijn... It's all up to you...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• jo vaes
          • Jul 2002
          • 221

Wij hebben deze tafel, is lang nog niet stabiel. Maar goed da wij ook nog een hog1000 hebben. Ik vind het persoonlijk een tafel van niks.

Greetz Jo
          Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• LJ Tom
            • Nov 2003
            • 202

Heb ook al voor een andere firma op deze tafel gewerkt. Kwam toen ook tot dezelfde conclusie als Jo hierboven.

Voor de rest liep het werken ermee wel vlotjes, maar stabiel was deze (toen, hoe het nu is weet ik niet) nog niet.
            Groeten

Tom Venken

Comment

• lucken
              • Sep 2002
              • 342

Onstabiel ? Dat vindt ik dan heel raar, wij zelf krijgen geen opmerkingen van gebruikers hieromtrent. De eerste versie was inderdaad niet 100% stabiel, maar dit was geen software probleem maar eerder een fabricage fout. Maar dit is reeds 1,5 jaar geleden !

Er zijn reeds verschillende gebruikers van de LP-X24 en LP-X48 in België en allen zijn heel tevreden. Natuurlijk moet u ze niet gaan vergelijken met een Hog ! Het prijskaartje ligt dan ook veel lager.

Groeten,

Luc

Comment

• LJ Tom
                • Nov 2003
                • 202

Was inderdaad wel een eerste generatie toestel dat toen op de markt kwam. Dacht vooral een onstabiele DMX output.
                Recente ervaringen heb ik er niet mee, kan ik dus ook geen uitspraken over doen. Als je alles in verhoud bekijkt dan is dat een meer dan behoorlijke tafel volgens mijn mening.
                Groeten

Tom Venken

Comment

• jo vaes
                  • Jul 2002
                  • 221

Voor dit geld vind ik de chamsys pc wing en software beter. Nogal stabiel, redelijk compact. Ok, het is wel een pc maar ik vind het echt een aanrader.

Greet Jo

Comment

• Dave
                    • Jan 2001
                    • 757

citaat:Geplaatst door jo vaes

Voor dit geld vind ik de chamsys pc wing en software beter. Nogal stabiel, redelijk compact. Ok, het is wel een pc maar ik vind het echt een aanrader.

Greet Jo
                    Beetje oftopic:
                    Heel veel nieuwe lichttafels zijn gebaseerd op pc, dat hoeft echt geen beperking meer te zijn. Het is in weze alleen maar makkelijk, software updates uitvoeren is een fluitje van een cent geworden, shows zijn op te slaan op floppy of CD-rom en makkelijk uit te wisselen.
                    Alleen lichttafels op Windows is nogal eens een hekel punt, maar zelfs dat wil steeds beter. Ik heb LJ bijvoorbeeld nog nooit vast gehad.
                    U x I = Boem.

Comment

• jo vaes
                      • Jul 2002
                      • 221

Nu, dat weet ik ook , dat ze tegenwoordig allemaal een afgeslankt pc systeem zijn. Maar wat ik bedoel is dat je dan nog met een pc/ laptop aan het sleuren bent. Maar goed, voor sommigen is dit een last, anderen hebben het sowieso bij.

Greetz Jo

Comment

• Orbis
                        • Feb 2004
                        • 217

ik heb heel wat gebruikservaring met de leprecon X-24, ik weet niet precies waar de 48 versie allemaal in verschilt met de 24 maar hier alvast mijn bevindingen:

* ik vind het onmogelijk van zonder scherm te werken, als ik alles via het ingebouwde lcd schermpje moet doen lukt het echt niet, alles is vééél duidelijker op een extern scherm.
                        * Deftige tafel oor discobar shows e.d., frustrerende tafel voor live werk
                        * programmeren lukt wel vlot maar is steeds vrij omslachtig, o.a. door het compleet ontbreken van palletten.
                        * erg onpraktisch plaatsing van de wieltjes, je kan nergens je polsen laten rusten, mss vinden jullie dit bullshit maar ik vind dat na toch een heel aantal shows gedaan te hebben met de tafel toch een erg lastig punt.
                        * selectie van de cue pagina's gebeurd met het kleine draaiknopje linksbocen de cue faders, dit is véééél te gevoelig, je moet al héél voorzichtig draaien om niet van pagina 1 plots in pagina 5 te zitten terwijl je eigenlijk pagina 2 nodig had ofzo.
                        * positief is wel de erg uitgebreide bibliotheek van toestellen en de lijst van veel (door jou) gebruikte toestellen, dit is wel handig bij het patchen
                        * Mij is het nog niet gelukt van bvb zoals bij een hog meerdere toestellen tegelijk te patchen, bvb: mac250 M2 1 thru 8 @ 72, om maar een voorbeel te geven.
                        * delaytijd tussen induwen van de toetsen van bvb toetelselectie en effectieve selectie van de toestellen in het geheugen is soms erg lastig als het snel moet gaan.
                        * uiterst positief is de erg uitgebreide en duidelijke handleiding die door AVL meegeleverd wordt in het nederlands.
                        * op de X-24 zijn 6 cue faders echt wel heel krap
                        * goede shapes (wel maar 6 als ik me niet vergis), maar deze zijn erg uiteenlopend en makkelijk aanpasbaar naar jouw wensen
                        * erg makkelijk om cue steps in een chase om te zetten maar onmogelijk om bvb achteraf een fade tijd op alle stappen van die chase tegelijk te zetten (correct me if i'm wrong)

zo dat is zo wat er onmiddellijk in mij opkomt...

succes bij de keuze, mss noem ik enkel de negatieve puntjes maar voor disco e.d. is het wél een leuke tafel.
                        sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• Ws Soundexpresse
                          • Jun 2001
                          • 1007

Tja, als iemand hier nu een prijs neerzet, hoeven we niet allemaal naar AVL te mailen, en weten we toch of het voor het geld leuker is, of dat je beter voor bijv. n Fat Frog kan gaan. Heb wel het idee dat deze tafel, de Leprecon, in België meer gezien is als in nederland....
                          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Orbis
                            • Feb 2004
                            • 217

van de prijs heb ik geen flauw idee, ik heb de tafel niet in mijn bezit, ik werk er alleen mee.
                            sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• lucken
                              • Sep 2002
                              • 342

Beste Orbis,

De LP-X24 is qua bediening identiek met de LP-X48. De LP-X48 heeft echter 6 extra playbacks (dus 12 in totaal) en extra 512 DMX kanalen (dus 1024 in totaal).

- Klein LCD scherm: dit is inderdaad moeilijker werken, daarom dat er een extern scherm voorzien is.
                              - Te weinig playbacks: hieraan wordt gewerkt. In de volgende versie zal de mogelijkheid voorzien zijn om vrtuele playbacks aan te maken.
                              - ontbreken van paletten: deze paletten zijn aanwezig voor color, beam en positie en kunnen tevens zelf aangemaakt worden !
                              - gevoeligheid page selectieknop. Wij zullen aanvragen om de gevoeligheid aan te passen !

Ondertussen is er reeds een nieuwe software versie beschikbaar op onze website. Deze versie laat o.a. gelijktijdig gebruik van de LCD en het extern scherm toe.

Groeten,

Luc

Comment

Working...