Vuurwerk Fonteintjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

Vuurwerk Fonteintjes

Hallo, ik wist niet echt waar ik het moest plaatsen, dus doe ik het maar hier.

We hebben (mits het mag, kan, lukt en betaalbaar is) voor een show van die Vuurwerk fonteintjes nodig. Gewaan van die sterretjes die vanaf een afstand te ondsteken zijn.

Wat zijn daar de exacte regels voor? Mag je dit gewoon gerbuiken? en zoja, waar is het spul vandaan te halen?

Het zou gaan om een show die +/- 20x gaat lopen, dus wat zijn evt. nog alternatieven? Het hoeft niet hoog te gaan, als er maar op commando van die sterren kunnen komen, in de vorm van een soort fontein.....
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • ljmartijnw
    • Apr 2004
    • 133

Ik weet wel dat de regels zeer streng zijn tegenwoordig. Gekocht vuurwerk moet binnen 24uur afgestoken worden en de boetes zijn extreem hoog. Het ligt ook aan de klasse van het vuurwerk welke vergunning je zou moeten hebben en daar hangt ook weer een training aanvast voordat je die vergunning kan krijgen. Klein vuurwerk is overigens zonder vuurwerk af te steken.
    De precise regels kan ik je niet geven, maar de regels zijn sinds enschede zeer streng geworden.
    Down Under.

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Alles wat te koop is als zijnde siervuurwerk (le maitre) zonder vergunning mag je volgens mij gewoon afsteken. Dat geld dan vuur die kleine fonteintjes die normaal op een ijstaartje staan o.i.d. Alles wat groter is mag per definitie dus al niet meer afgestoken worden zonder een vergunning. Een vergunning behaal je weer door een cursus te volgen en na die cursus weet je als het goed is precies wat wel en wat niet mag (mag ook wel voor het geld dat die cusus kost).
      Of er termijnen hangen aan het bewaren van die ijsfonteintjes weet ik niet. Wij hebben ze ook een aantal keren gebruikt, kun je gewoon bij de Macro kopen.

Op afstand ontsteken is weer een heel ander verhaal, omdat je dan met een lontje moet gaan lopen klooien etc. Normaal vuurwerk is hier ook niet voor geschikt, bij het grotere spul heb je daar meer mogelijkheden voor. Dan wil je ook niet anders trouwens. Voor meer info zou ik even bij www.veiligheid.nl kijken, en doorklikken richting vuurwerk. Daar vind je een hoop info.

Ik zie nu dat er helemaal niet meer zo heel veel info terug te vinden is via die website, even google-en misschien?

Comment

• Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

Het gaat me om van die knal fonteintjes, dus die zouden dan zo mogen? En wat kost anders zon cursus?

Verder heeft eurolite van die vuurwerk dingentjes, staan in de catalogus van ze, met electronice ondsteking, hoe zit dit dan?

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Zo'n cursus, daar wil je niet aan beginnen voor wat fonteintjes Geloof dat dat rond de 3/5000 euro zit, ben je een week mee zoet. Maar precies weet ik dat ook niet hoor. Een collega van me heeft vroeger veel vuurwerkshows gedaan maar mag het nu niet meer vanwege de strenge regels, vandaar dat ik er wel eens wat over hoor.

Comment

• kokkie
            • Nov 2003
            • 1166

20 shows betekent ook 20 vergunningen tegenwoordig. Tenminste, in het ieder geval een vergunning per lokatie en iedere keer weer eeen hele papierwinkel en een hoop bureaucratie. Geen pretje voor 1 moment met kleine fonteintjes in een show.
            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• ljmartijnw
              • Apr 2004
              • 133

Die kleine dingen mag je gewoon zonder vergunning afsteken. Ik heb een keer een optreden gedaan en daar hadden ze allemaal van die hogevlammen vanuit propaantanks. en ook van die kleine knallen in het dak. Welk volgens hun gewoon zonder vergunning kon, maar zoek eerst alles na voordat je d'r aan begint want als het fout gaat..
              Down Under.

Comment

• Ws Soundexpresse
                • Jun 2001
                • 1007

Enne, waar zijn die kleine dingen die dan wel mogen, te koop? en wat is de prijs?

Comment

• Controller
                  • Apr 2002
                  • 745

citaat:Geplaatst door Ws Soundexpresse

Enne, waar zijn die kleine dingen die dan wel mogen, te koop? en wat is de prijs?
                  Bij Steinigke in Duitsland, maar bij CP Showtechnic in Overloon en Taintronix in Wansum ook, de laatste 2 zijn dealers/importeurs van Steinigke

Wholesale event technology: Steinigke offers dealer prices and drop shipping - discover the possibilities! Light and audio equipment, illuminants, LED etc.

Ga in het menu naar
                  Eurolite-Produkte
                  >
                  Eurolite Spezialeffektgeräte & Pyro-Efkte

Comment

• FiëstaLj
                    • Oct 2000
                    • 2068

Check ook eens skyhigh effects.

Url heb ik zosnel niet bij de hand... maar het spul werkt wel allemaal prima
                    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Rieske
                      • Aug 2002
                      • 544

Off-topic: CP Showtechnic in Overloon bestaat niet meer.
                      Life is what you make it

Comment

• Controller
                        • Apr 2002
                        • 745

citaat:Geplaatst door Rieske

Off-topic: CP Showtechnic in Overloon bestaat niet meer.
                        Dat is snel gestopt dan

Comment

• beyma
                          • Oct 2002
                          • 1614

Beetje google'en op zoek term "pyrotechniek" geeft heel wat leuke hits !

zoals : http://www.masterpyrotech.com/showmaster/index.html, vette controller voor het afsteken []
                          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• FiëstaLj
                            • Oct 2000
                            • 2068

Ik heb goede ervaringen met pyro materiaal van skyhigh

hierbij de url ook opgesnord. http://www.skyhighfx.com/

Heb van hun de gerb de maroon en de skyfetti bomb gebruikt..

allemaal mooie effecten die eenvoudig via 12v te ontsteken zijn (altijd een autoaccu voor gebruikt)

Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Ws Soundexpresse
                              • Jun 2001
                              • 1007

Taintronics zegt dat ze voorlopig niet leverbaar zijn.......

Ik ga het morgen eens allemaal uitzoeken....

Nog meer adresjes in NL die kunnen helpen?

Comment

Working...