TMF Awards 2005

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martijns
    • Feb 2005
    • 120

Het podium bij de Erasmus was allemaal Vari*lite en wat 2 KWers. Op de brug zelf 10 Space Cannons. Ik zag 2 Hog 2's staan en ik kon ongeveer 10 atomics tellen. Bovenin zaten ook nog wat HE dataflash geloof ik... en de rest volgens mij allemaal VL 1000's

Comment

• Iko
      • Feb 2002
      • 766

citaat:Geplaatst door martijns

Leuk lijstje!

Wat ik alleen erg vaag vind is dat ze een Yamaha PM 1D EN een Digico Gebruiken voor FOH en als monitor een Digico D1. Is dit niet wat overdreven?[:I]
      Ja, want die PM1D werd volgens mij helemaal niet gebruikt zo op de foto's hier en daar te zien.. Maar goed dat verder in het geluid forum

Comment

• martijns
        • Feb 2005
        • 120

aah een backup dus.... wel slim maar duur:P

Comment

• William
          • Oct 2002
          • 233

wat ik mij afvraag.

Ik neem aan dat de spacecannons werden aangestuurd door de technici op[ FOH. Hoe is die afstand overbrugd van foh naar de brug?

lijkt me niet dat je dan even een dmx haspeltje uitlegt
          V*L...........punt

Comment

• Dropsen
            • Jan 2004
            • 375

1250 strobo-eitjes [:0][:0][:0]
            Diegene die die allemaal er in heeft moeten draaien kan nu geen lichtflits meer zien waarschijnlijk
            Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• martijns
              • Feb 2005
              • 120

ja voor de space cannons is een gewoon DMX lijntje getrokken ik moest ook lachen toen ik het zag maar tis echt zo

Comment

• Barthez
                • Dec 2003
                • 256

Leuk lijstje!

Wat ik alleen erg vaag vind is dat ze een Yamaha PM 1D EN een Digico Gebruiken voor FOH en als monitor een Digico D1. Is dit niet wat overdreven?[:I]
                Niet als je bedenkt dat ampco als leverancier van de main apparatuur 2 digico's had neergelegd, en dat Borsato standaard met een eigen pm1d set komt, dus boek je borsato, boek je een pm1d set, en als er al een digico lag, heb je ineens 2 mixers...

citaat: aah een backup dus.... wel slim maar duur:P
                @ martijns:
                dat maakt geen sense, als je een digico hebt, neem je geen pm1d als backup, want dan ga je natuurlijk in eerste instantie op die pm1d werken, en dan heb je die digico niet meer nodig als backup, want die pm1d crasht niet.., die blijft wel overeind []
                Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

citaat:Geplaatst door Hurricane

wat ik mij afvraag.

Ik neem aan dat de spacecannons werden aangestuurd door de technici op[ FOH. Hoe is die afstand overbrugd van foh naar de brug?

lijkt me niet dat je dan even een dmx haspeltje uitlegt

ja voor de space cannons is een gewoon DMX lijntje getrokken ik moest ook lachen toen ik het zag maar tis echt zo
                  Wat is er mis met een DMX lijntje?
                  Stroom moet je sowieso leggen en ik heb niets gezien maar vermoed dat de spacecannons verspreid over de lengte van de brug stonden, die ook nog een keertje rondloopt en opstaande stalen randen/leuningen heeft. De eerst space cannon kan dus de laatste niet 'zien' dus draadloos wordt ook al moeilijk waarschijnlijk en is in dit geval dus heel duur en onbetrouwbaar. Wat is er dan stom aan een DMX kabeltje leggen naast de stroomkabels die je sowieso moet leggen?

Post aangepast op 6-4-2005, citaat van Hurricane toegevoegd
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

citaat:Geplaatst door kokkie

Stroom moet je sowieso leggen en ik heb niets gezien maar vermoed dat de spacecannons verspreid over de lengte van de brug stonden, die ook nog een keertje rondloopt en opstaande stalen randen/leuningen heeft. De eerst space cannon kan dus de laatste niet 'zien' dus draadloos wordt ook al moeilijk waarschijnlijk en is in dit geval dus heel duur en onbetrouwbaar. Wat is er dan stom aan een DMX kabeltje leggen naast de stroomkabels die je sowieso moet leggen?
                    Je mist duidelijk het sarcasme Hij bedoeld dat het een beetje een stom idee is dat dingen die gevoed worden met enorme krachtkabels uiteindelijk alleen werken met een klein XLR-kabeltje.

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

citaat:Geplaatst door (iCe)

citaat:Geplaatst door kokkie

Je mist duidelijk het sarcasme Hij bedoeld dat het een beetje een stom idee is dat dingen die gevoed worden met enorme krachtkabels uiteindelijk alleen werken met een klein XLR-kabeltje.
                      Ik weet niet welke syncro's en spacecannons er stonden (3-5-7-8kW?)
                      (waarschijnlijk SC Ireos/easy en syncrolite SX3K?)
                      maar
                      citaat:ENORME KRACHTKABELS
                      komen er echt niet bij kijken hoor...

Met wat voor een kabel denk je dat bv een Ireos wordt aangesloten?
                      Gaat heus geen powerlock naartoe hoor...
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• kokkie
                        • Nov 2003
                        • 1166

Ik weet het niet hoor, volgens mij krijgen we hier ergens last van gebrek aan technisch inzicht. Helaas is Hurricane de enige die daar eerlijk voor uitkomt.

Waarom is het nou ineens bij een Space Cannon wel bijzonder dat hij het alleen doet met een DMX lijntje en bij een Dimmercity waar 400A Powerlock naar toe gaat niet?

Hebben de technici niet ooit eens besloten dat het helemaal niet handig was dat alle stroom via de plek moet waar je het zaakje staat te bedienen? Zijn we daarom niet begonnen met 0-10V sturing te maken op de dimmers zodat die van een afstand bediend kunnen worden met een niet al te dikke kabel. Plaatsen we op grote evenementen ook niet soms dimmers op meer plaatsen in de zaal, om overdreven kabellengtes te voorkomen en zit daar ook niet gewoon een DMX haspeltje tussen. Zetten we versterkerracken voor delay stackjes ook niet in de brug in Ahoy en gaat er alleen een signaallijntje naar toe en zetten we bij een PM1D ook niet de mengtafel op het podium en de afstandsbediening in de FOH met een glasvezeltje ertussen?

Dit zijn alleen maar wat voorbeelden uit ons werk, als je naar fabrieken gaat kijken wordt het allemaal nog veel erger. En ja, ik heb nu mijn post aangepast en het citaat van de vraag van Hurricane erbij gezet, want blijkbaar is het te moeilijk om terug te kijken als er een citaat staat dat met "ja" om nog even te kijken wat de vraag was. Want ik denk dat Hurricane zijn vraag redelijk serieus stelt, dus ook een serieus antwoord verdient. Dat heb ik gegeven. Zonder enig sarcasme, wat in deze post wel zit.

Iedereen suc6 verder!
                        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• martijns
                          • Feb 2005
                          • 120

Ik bedoelde ook niet dat het bijzonder is. ik snap ook wel dat die dingen gewoon signaal moeten krijgen door een XLR kabel. Maar het zag er gewoon een beetje lullig uit, zo'n dikke 125 A kabel naast zo'n XLR kabeltje. En de koppen stonden allemaal verspreid over de brug, behalve aan de kant van Rotterdam zuid, daar stonden er op een uitham 2 stuks naast elkaar om de brug te verlichten.

Dus gebrek aan technisch inzicht is er niet, alleen verkeerd begrip denk ik

Comment

• William
                            • Oct 2002
                            • 233

Hoeveel boosters lagen er dan wel niet tussen? Krijg je over zo'n lange afstand dan geen signaal verlies?

en dan heb ik het over, van FOH naar de 1e spacecannon
                            V*L...........punt

Comment

• RePo
                              • Feb 2004
                              • 34

Maar waren er geen 9 synchrolites, als je nu het stukje van elize kijkt, zie je dat 8 elkaar kruisen maar helemaal rechts is er nog eentje over

Comment

• Jasper-Lichtbron
                                • Jun 2001
                                • 2155

Maar het zag er gewoon een beetje lullig uit, zo'n dikke 125 A kabel naast zo'n XLR kabeltje.
                                Dat bedoelde ik ook.

Comment

Working...