Achtergrond wyg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martijns
    • Feb 2005
    • 120

Achtergrond wyg

Beste forumers,

Ik heb een vraag waar ik echt niet uit kom. Ik zag bij tenfeet op de site deze rendering:

Ik vind de achtergrond hiervan erg mooi, en heb wel vergelijkbare foto's gevonden. Nou krijg ik het alleen niet voor elkaar om deze als achtergrond te zetten net als tenfeet (waarschijnlijk?) gedaan heeft.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit doe in Wysiwyg? of misschien hoe ik iets vergelijkbaars doe[?]

Alvast bedankt,

Martijn
  • William
    • Oct 2002
    • 233

geen foto?
    V*L...........punt

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Je kan in wyg via DXF/DWG steeds allerlei 'objecten' importeren.
      Wordt regelmatig zo gedaan voor bv een hal/environment te creƫren.
      Dit doe je net iets makkelijker met een cad-programma zoals acad/inventor of 3D studio dan in wyg zelf.

Verder kan je in wyg ook steeds een texture toekennen aan objecten.
      Dit kan een grafisch bestand zijn zoals een foto waardoor je zulke effecten kan bereiken. Dit kan dan bv voor een surface die je aan de achterzijde plaatst.
      Verder afwerken met een ander grafisch pakket doet ook wonderen natuurlijk.
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• martijns
        • Feb 2005
        • 120

citaat:geen foto?
        Link is veranderd ik denk zelfs dat exact deze foto uit 3D studio max komt. ik heb volgens mij exact de zelfde gerenderd:

@ Axs

Bedankt voor je reactie, maar ik denk niet dat dit mij gaat lukken om dan het zelfde effect te creeeren. Wel handig om te weten dat er ook andere software is om iets in DXF of DWG formaat te maken dan alleen het ontzettend moeilijke autocad

Comment

• William
          • Oct 2002
          • 233

wat axs al zegt.

Ikzelf gebruik dan een layer die ik rechtopstaand teken en als achterwand gebruik. Daar een texture voor selecteren zoals een foto van wolken, en je achtergrond veranderd in wolken

even een voorbeeld, net even snel in elkaar geflansd. achtergrond zijn wolken
          V*L...........punt

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

citaat:Geplaatst door martijns
            [@ Axs

Bedankt voor je reactie, maar ik denk niet dat dit mij gaat lukken om dan het zelfde effect te creeeren. Wel handig om te weten dat er ook andere software is om iets in DXF of DWG formaat te maken dan alleen het ontzettend moeilijke autocad

Inventor is enorm handig aangezien je een schets kan maken, en achteraf de exacte maten kan aangeven.
            Werkt erg snel!
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• martijns
              • Feb 2005
              • 120

Bedankt hurricane! Ziet er idd wel realistisch uit. ik denk dat ik dan toch daar maar verder mee moet rommelen. Maar ik behaal helaas niet het gewenste resultaat Maar dat zal wel aan mij liggen (ik ben altijd TE! precies[][]) ik zal zo nog een rendering plaatsen die ik ermee maak en kijken of jullie nog iets zouden zien wat het realistischer kan laten lijken.

[u]Edit: Hier is de render;</u>

Gelijk nog een vraag er achter aan.
              Ik had begrepen dat het ook mogenlijk is om live video beelden of normale MPG of AVI video bestander af te laten spelen op een bepaald surface[?] Is dit werkelijk waar? en zo ja hoe zou ik dit moeten doen?

Comment

• martijns
                • Feb 2005
                • 120

citaat:Inventor is enorm handig aangezien je een schets kan maken, en achteraf de exacte maten kan aangeven.
                Werkt erg snel!
                Dat lijkt me super!! ik wil namelijk een koepel nabouwen ala Live @ the bridge, dit heb ik nu in Wyg gedaan met pipes en surfaces die ik omgezet heb naar plastic materiaal.
                En dit zou volgens jou goed moeten kunnen in Inventor? (waar kan ik dit programma vinden btw?)

Comment

Working...