wat is het gemakkelijkste?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Den Berte
    • Apr 2003
    • 147

wat is het gemakkelijkste?

ik moet eind van de maand een show met 10 scans en 4 led tubes. ik heb een sgm SC12 te mijner beschiking. nu vraag ik me af of ik niet beter een tweede kleine tafeltje bij pak voor de led tubes omdat de sgm al goed vol zal zitten kwestie van prog's.
    hoe doen jullie zo iets en wat is het handigste in bedieng van de schow.

SHOOT!!!!!
  • Harmen
    • Sep 2003
    • 379

het handigst? zorgen dat je een echte tafel meekrijgt
    het kan overigens wel, kwestie van adresseren, erg handig is dat niet helaas..
    en dan moet je ook nog even kijken hoe het hangt dus kan ik zo niet zeggen.
    zowiezo tafel in wide-mode zetten!

Comment

• Croock
      • Mar 2004
      • 29

Wat harmen zegt is wel het handigst. Hoewel ik de sgm12 ook wel zou kunnen gebruiken voor 10 scans. Hoewel het dan wel zeer krap zou gaan worden, en ik heel veel functies bij elkaar zou gaan patchen.

Comment

• Den Berte
        • Apr 2003
        • 147

zeg ,harem, wat bedoel je met wide-mode?
        is dat de tafel in 24ch mode zetten of iets anders?

Comment

• Harmen
          • Sep 2003
          • 379

harem? hey pas op, zeker als je nog reactie wil
          in dit geval is dat 24channel mode zoals jij t noemt, over t algemeen is het makkelijker om te zeggen dat rack a&b dan apart gepatched kunnen worden.
          maar serieus, kijk even anar de mogelijkheid tot een grotere tafel of in ieder geval zn grote broertje..

Comment

• Den Berte
            • Apr 2003
            • 147

soory harmen, nu zie ik de typfout ook pas staan. mijn excuses.
            dat is het juist die mogelijkheid heb ik jammer genoeg niet qua budget. het is een budget met een groot aandeel licht op vraag van de klant en het meost een maffe show worden maar een grotere tafel. daar zagen ze het nu niet van in dus moet ik het daarmee doen. ( ik weet het: ik laat op men kop kakken maar ja se this een hobby)

Comment

• SpaceyDeeJ
              • Sep 2001
              • 876

citaat:Geplaatst door Harmen

zorgen dat je een echte tafel meekrijgt
              WAT EEN ONZIN UITSPRAAK

zo, dat moest er even uit. Een tafel is net zo goed of slecht zoals jij hem kan programmeren. En niets minder.

En nu verder ONTOPIC.

Wat betreft, is de hoeveelheid materiaal voor de SGM 12SC geen probleem. Wat je echter niet vermeld is het feit met wat voor soort show je te maken hebt. Moeten we nog rekening houden met Parren etc voor eventueel frontlicht? Stuur je de led Tubes met 1 controller aan, of heb je voor elke led tube zijn eigen controller ?

Wat ik persoonlijk zou doen, is een speciale config file aanmaken op de SGM waarin de 4 tubes verweven zitten zodat het op de tafel als het ware 1 scan device is. (je hoeft in een config file geen patch te doen naar de head...mits je de verdere patching van kanalen wel correct invoert...)

Voordeel overigens als je een apart profiel aanmaakt voor de 4 ledtubes, dat je een hoop schuiven van de direct modus overhoud....

Daarnaast moet je je afvragen, wil je persee alle movements van de scans onder de registers zetten. Immers, heb je al hoop voorgeprogrammeerde bewegingen erin zitten.

Je hebt in totaal 12 banken met 12 registers tot je beschikking.
              In geval dat de mat.lijst die je hier beschrijft, het enige materiaal is, neem dan kanaal 1 en 2 onder elke bank voor de dimmer en de schutter. En neem bijv. 3/4 kanalen voor standjes en gobo dingetjes. Hou je 6/7 kanalen over voor kleurwisselingen.

Mocht je nog vragen hebben, let me know, help je heel graag verder, maar dan liever na vrijdag, aangezien ik dan zelf een show moet doen (heb zelf een SGM24SC, mat.lijstje van vrijdag avond,40 mtr X30D,2*2kw freshnel,2*1kw fresnel,4*sixbar,2*fourbar,8 250/2 scans,1 Atomic,10 Spartanen,wat losse vloerparren en een confettiemachine Thats all... )
              cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ

(heb zelf een SGM24SC, mat.lijstje van vrijdag avond,40 mtr X30D,2*2kw freshnel,2*1kw fresnel,4*sixbar,2*fourbar,8 250/2 scans,1 Atomic,10 Spartanen,wat losse vloerparren en een confettiemachine Thats all... )
                Vergeet je rookmachine niet.

Comment

• Harmen
                  • Sep 2003
                  • 379

@space,
                  dat van die personality file aanmaken is inderdaad een goed idee..
                  maar de rest, programmeer ruimte is absoluut veel te weinig, (intelligent heb ik het over trouwens), scenes kun je er nog wel een paar maken maar progjes, echt te weinig ruimte..
                  verder is een tafel zo goed als zn operator, klopt, maar als hij als begrenzende factor gaat gelden is er toch iets niet goed..

Comment

• SpaceyDeeJ
                    • Sep 2001
                    • 876

Sorry Harmen,

ik blijf het niet met je eens in dat opzicht. Je moet gewoon transparant programmeren op die tafel. Je kan per register zelf aangeven, welke scenes je wil hebben. Daarnaast kun je ook nog opgeven, welke functie van welke scan je wel of niet wil meegeven.

Ja ik vind het jammer dat je geen labels kan meegeven aan de registers, maar dat heeft een Pearl ook niet en moet je ook Gaffa plakken en schrijven.

Daarnaast is het moeilijk op een fade tijd aan te passen in een register (wanneer het om intelligent gaat) nadat je deze hebt weggeschreven.

Nog een kleine 24 uur, dan heb ik weer een leuke show op die tafel voor de boeg [8D]
                    cheers,

DeeJ

Comment

• Harmen
                      • Sep 2003
                      • 379

2 space, dat recht heb je
                      tranparant proggen is inderdaad de enige manier, en dan lukken de meeste parameters je wel, maar gewoon progjes schrijven blijft moeilijk omdat er maar 12 in zouden kunnen

Comment

• SpaceyDeeJ
                        • Sep 2001
                        • 876

Dat klopt, dat is beperkt. Ga je het vergelijken (in feite zou je dat nooit mogen doen) met bijv. een Showtec scenesetter 2448, dan heb je op die tafel 999 scenes in 1 register. Dat heb je helaas op de SGM Studio 24SC niet (12 SC ook niet overigens)

Overigens kun je de Scenesetter ook vrij transparant programmeren. Maar ook daar geldt weer, de tafel is zo goed als slecht als dat de operator is qua creativiteit ... [8D]

Natuurlijk kun de tafels alleen al qua prijs niet vergelijken en vind ik de Studio tafel meer een live en Rock & Roll tafel dan een discotafel. Zij het dan dat ook helaas de Studio tafel gewoon wat software fouten heeft die het een minpunt geeft....
                        cheers,

DeeJ

Comment

• Den Berte
                          • Apr 2003
                          • 147

beste spaceydeej,

mijn registers zijn ingedeeld in:
                          1 - 2 shuteffecten: dim staat meestal altijd standy is 255( full open )
                          3 - 5 bewegingen
                          6 - 8 kleurenprogramma's
                          9 - 12 goboprogramma's
                          mijn vaste gobos en kleuren zitten onder direct en reg.
                          mijn bewegingen pas ik ook wel live aan maar de 3 basisbewegingen : cirkel, inf.(acht) en zigzag zitten altijd onder mem's.
                          voor de kleuren zet ik 1 schuif is regmode en dan kan ik direct de kleuren oproepen is het scangedeelte.
                          voor de gobo's gebruik ik de direct mode.
                          dit doe ik ook wel eens voor de shut effecten.
                          maar waar moet ik nu met men leds naartoe.
                          Oja het is een discoshow en het genre is top40/house.
                          Ik moet er wel bij zeggen dat de leds voor de eerste keer meegaan en ik hier geen ervaring mee heb qua bediening. dus misschien daar ook wat tips over.
                          En dan komt nu misschien de stomste vraag ooit maar ik neem aan dat julle onder transparant progammeren het volgende verstaan: alles appart=mov / shut / gobo / color?

Comment

• SpaceyDeeJ
                            • Sep 2001
                            • 876

Hoi

ja dat klopt. Je indeling is aardig netjes, doch die van je gobo's zou ik eruit gooien. Programmeer je gobo showtjes onder een programma in het direct gedeelte. Als je dit gedaan hebt, hou je de betreffende programma button ingedrukt. Je kan nu de scenes selecteren welke je aan wil laten staan, de betreffende scans welke je wil gebruiken EN de betreffende functie die wel of niet oproepbaar mag zijn.

Zet dan alles uit in dat programma, behalve de gobo functie....

En wat de led betreft, lukt het je al om een ficture te schrijven in de library met alle 4 de led in een ?
                            cheers,

DeeJ

Comment

• Den Berte
                              • Apr 2003
                              • 147

je d

Comment

Working...