Msd vraag.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bjorn85
    • Apr 2005
    • 4

Msd vraag.

Hallo,

IK heb deze week de demo van MSd gedownload, maar mijn vraag is nu of je ook een soort "show" kan programeren, en bijvoorbeeld aflaten spelen is is dit niet mogelijk?, ik ben nog niet zo bekend met het programma en wil graag verder gaan, en weet iemand nog een ander goed programma om te proberen?
    grtz bjorn
  • martijns
    • Feb 2005
    • 120

Hoi Bjorn,

Om een complete show te kunnen programmeren en visualiseren heb je Lightjockey van Martin.

Hier in kan je met de offline visualiser van MSD (zit standaard bij LJ) je complete show voor programmeren.

meer info kun je vinden op

Groetjes,

Martijn

Comment

• bjorn85
      • Apr 2005
      • 4

Bedankt voor de snele reactie, ik wil graag verder als lichtjockey, weet je/iemand nog opleidingen of cursusen voor dit, en evt bedrijven waar je dit soort werk kan doen?

grtz bjorn

Comment

• ljmartijnw
        • Apr 2004
        • 133

Er is echter 1 beperking aan lightjockey. Je kan alleen maar Martin Fixtures en een beperkt aantal andere fixtures programmeren in de offline visualiser. Andere fixtures kan je wel in Lightjockey zetten, maar je krijgt ze niet te zien in de visualiser, dat is natuurlijk onhandig omdat je dan niet kan zien wat je programmeert.
        Als je Martin Lightjockey wilt leren kennen is het zeker handig om thuis hier mee te klooien. Zo heb ik het ook geleerd. gewoon proberen..
        Down Under.

Comment

• martijns
          • Feb 2005
          • 120

dat is idd waar. Maar ik denk dat bijna 70% van de facilitair licht bedrijven Martin verhuurd. dus een echt probleem zal dit denk ik ook niet zijn. Ik heb het inderdaad ook op de zelfde manier geleerd, en eigenlijk nooit meer gebruikt. Eigenlijk direct door gegaan naar de HOG en Wyg.

Comment

• Dave
            • Jan 2001
            • 757

citaat:Geplaatst door ljmartijnw

Er is echter 1 beperking aan lightjockey. Je kan alleen maar Martin Fixtures en een beperkt aantal andere fixtures programmeren in de offline visualiser. Andere fixtures kan je wel in Lightjockey zetten, maar je krijgt ze niet te zien in de visualiser, dat is natuurlijk onhandig omdat je dan niet kan zien wat je programmeert.
            Dat gerucht moet de wereld toch eens uit. Er worden meer niet-martin fixtures ondersteund dan martin fixtures, en anders is een verzoek op het martin forum genoeg, dan wordt een profiel voor de OV zo gemaakt.

De off-line visualiser van LJ is leuk om je showtje mee te programmeren, maar je kunt er verder niets mee tekenen. Ik weet niet met welke reden je MSD gedownload hebt, maar als je decors, podium, rigging wilt tekenen en mooie renders wilt maken-> Dat kan NIET met de OV van LJ.
            U x I = Boem.

Comment

• bjorn85
              • Apr 2005
              • 4

Ik heb Msd gedowload met de gedachten om gewoon een beetje te klooien en proberen meer te leren over dit soort dingen, wil graag verder in dit vak, vandaar dat ik ook vroeg naar evt opleidingen en dat soort dingen.

Comment

• stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

voor opleidingen is even googlen op bv "opleiding licht" een goede optie.
                Maar het meeste leer je toch door het te doen, dus bij een verhuurbedrijf in de buurt aankloppen en vragen of ze niemand nodig hebben.
                exit night into LIGHT

Comment

• ljmartijnw
                  • Apr 2004
                  • 133

citaat:Geplaatst door Dave
                  Dat gerucht moet de wereld toch eens uit. Er worden meer niet-martin fixtures ondersteund dan martin fixtures, en anders is een verzoek op het martin forum genoeg, dan wordt een profiel voor de OV zo gemaakt.
                  Kijk en dat wist ik dan dus weer niet, maar ze staan er niet standaard in..
                  Down Under.

Comment

• martijns
                    • Feb 2005
                    • 120

citaat:
                    Kijk en dat wist ik dan dus weer niet, maar ze staan er niet standaard in..
                    Staan er wel standaard in, alleen vaak niet de recente. Op het forum van Martin.dk vind je vaak de nieuwste versie van de OV en LJ hoe nieuwer de versie hoe meer fixtures erin zitten.

Zo zitten bijvoorbeeld bijna het complete assortiment van High End Systems in LJ. (voor mij wel een uitkomst)

En nog veel meer fixtures van andere merken. het is gewoon een kwestie van kijken. maar er zit genoeg in idd buiten ALLEEN Martin om.

Comment

• voederbietel
                      • Feb 2005
                      • 197

ey ik weet nog wel een opleiding,
                      sound & vision (arnhem en utrecht)
                      of audiovisueelmedewerker / theatertechnicus op het deltioncollege in zwolle (zwolle lijkt mij mindere qualiteit gezien leermethode!!)
                      zelf ga ik naar arnhem (helaas moet ik eerst dit jaar nog afmaken )
                      groetjes
                      Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• martijns
                        • Feb 2005
                        • 120

kwaliteit van de opleiding doet er denk ik niet zo heel erg toe.... het is meer dat ze eventueel voor een goede stageplek kunnen zorgen. Ik denk dat je in de praktijk toch stukken meer leert dan in theorie. Het is natuurlijk altijd handig om een basis te hebben, maar praktijk ervaring is hier denk ik wel het belangrijkste.

Specifieke dingen als de werking van een lichtafel ofzo of het bedienen van de mengtafel leer je toch op je stagebedrijf en niet op een opleiding.

Gewoon een keuze maken wat dicht bij jou in de buurt is denk ik

Groetjes,

Martijn

Comment

• bjorn85
                          • Apr 2005
                          • 4

Dank u allen!

Ik ga gewoon rond vragen en het net afsurfen!

bedankt voor de info tot zover.

Comment

Working...