ColorCommand

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stakke
    • Jan 2005
    • 66

ColorCommand

Tijdens het zoeken op het forum heb ik niet de nodige reacties gelezen die ik nodig heb.
    Tijdens voorbereidingen van een wel zeer specifiek podium hebben we ook "CMY tegenlicht" nodig voor het uitlichten van groepen.
    Normaal doe ik dit met StudioColors. Maar hier laat het budget dit niet toe.

Een goede oplossing is, toch in mijn ogen, ColorCommand. Pan en tilt beweging is niet van toepassing in deze productie. is een ColorCommand OK? of zet ik best mijn zoektocht voort.

Zijn de kleuren echt snel?
    Gaat de lamp vlug uit? Of gaat het sneller met CMY tegelijk op FF.
    Natuurlijk niet zo snel als een shutter... maar toch acceptabel?
    Bij FF is dan er dan nog licht output?

De beam-angle is dit te gebruiken voor tegenlicht,?

Het podium is 10m breed en 8 diep. Hoogte is nog niet bekend maar ik denk een meter of 4.
    Aantal ColorCommands voor het tegenlicht is 12.

Zoals je misschien door de lijnen kan lezen; ik heb geen ervaring met die spot en ook nog nooit gezien.
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Ik heb onlangs een groot project gedaan met een lading studiocolors/spots en een aantal colorcommands (16). Mijn bevindingen;
    - Mooi vormgegeven, licht en makkelijk te bevestigen/stellen
    - Aansluiten op Colorpower is veel te delicaat, vergt erg veel concentratie, en VRAAGT om storingen.. Perse alles aansluiten voor opstarten merger, perse eindstop in 2de uitgang als er maar 1 uitgang gebruikt wordt, niet teveel kabel etc.etc.
    - Kleurenmenging; redelijk, maar in de lens foeilelijk (veel wit licht), door diepteverschil in de kleurrasters, krijg je gekleurde schaduwen...
    - Beam-angle, veel te beperkt... radius is dusdanig klein dat ik er niet warm of koud van werd... Schat een 6 graden verschil in totaliteit
    - geluid; ze maken HEEL VEEL lawaai... Not done voor subtiele theatertoepassingen, of je moet al je mark ques een flinke fade-tijd gaan meegeven...
    - Lichtopbrengst is goed, en lamp reageert prima

Over-all; doe mij maar een clay-paky....
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

Ik vraag me af of een color command goedkoper is om in te huren dan een studio color. Mijn eerste ingeving is dat het niet veel gaat schelen, maar ik kan er ook erg naast zitten. Misschien kan je ook een kijken naar een color pro van high end, maar je kan natuurlijk ook een Mac600 pakken als het goedkoper moet.
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Een ding is zeker; met die studio color bouw je sneller op.... en heb je minder storingen !
        Arvid Buit

Comment

• stakke
          • Jan 2005
          • 66

Mijn zoektocht is nog niet echt gestopt...

Qua setup, ik heb de handleiding al is doorgenomen.
          Ja, ColorPower toestanden. Dus mag ik er van uitgaan dat je door de 40Volt die je meegeeft ook storingen hebt.

Is het ding vrij van strooilicht?

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Nope niet geheel vrij van strooilicht...
            Arvid Buit

Comment

• delighted
              • Jul 2003
              • 420

Ik hoor veel mensen klagen over storingen met de ColorCommands. Zelf heb ik daar nog maar zelden echt last van gehad. Sterker nog, eigenlijk nooit. Heb er standaard 12 hangen bij bandje op een breedte van 10-12 meter als tegenlicht. Werkt best goed.

Het is echter wel zo dat je je strikt aan de "regels" moet houden. Als er 1 eindstop mist raakt de ColorPower inderdaad over de zeik. Ook meer dan 6 fixtures op 1 output levert geheid problemen op.

Ook de lamp zelf is niet helemaal bugvrij. Het is verstandig om de lamp enigzins op te laten warmen voordat je er flink mee gaat knipperen. Als je een koude lamp in 1 keer BAM vol op 100% zet levert dit nogal eens kapotte bulbs op.

Je moet inderdaad niet in de lamp kijken. Daar zijn de kleuren echt foei-lelijk, maar in de haze en op de vloer zijn de kleuren erg strak. Ach, als je ze goed afstopt, dan hoef je er niet recht in te kijken. Heb je gelijk wat demping voor het geluid dat ze produceren.

De lamp is redelijk rap met aan en uit gaan (uiteraard ook afhankelijk van je dimmers) maar het blijft een halogeenlamp, dus kost beetje tijd. Dus als je dit wilt versnellen kan je inderdaad ook je kleuren allemaal naar FULL zetten.

Je moet de ColorCommands ook niet te dicht naast elkaar hangen. De fans zitten aan de zijkant en als je ze te dicht tegen elkaar plaatst dan krijgen ze niet genoeg frisse lucht.

Het zoomen is inderdaad niet helemaal geweldig. Als ze gespot zijn heb je een strakke bundel, als je ze naar wide trekt heb je een hotspot in het midden zitten.

Al met al is het een leuke spot waar een hoop mee kan. Werk er met veel plezier mee.

Comment

Working...