usb fader paneel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Q-lighting
    • Dec 2004
    • 68

heeij, dat paneel staat bij een site dat het gemotereseerde faders heeft. wat hou dat eigenlijk in?
    en kan dat paneel op freestyler omdat ik dat een super fijn programmatje vind.

Q
    i do it my way:p

Comment

• rene.derksen
      • Feb 2004
      • 649

Volgens mij zijn gemoteriseerde faders dat je een standje kan programeren en als je dat oproept de faders automatisch op de goede stand staan. Bijvoorbeeld je maakt een standje met fader a op 50% en fader b op 33% dan zal zodra je het standje weer oproept fader a op 50% springen en fader b op 33%.
      Licht is altijd zwaar.

Comment

• Q-lighting
        • Dec 2004
        • 68

heeij das wel mooi maar ik zie bij de omschijving nergens dat het voor licht is...

of ik midi gewoon omtebouwen naar licht?
        i do it my way:p

Comment

• martijns
          • Feb 2005
          • 120

MIDI is een appart protecol, en is in feite nooit ontworpen voor licht. MIDI is oorspronkelijk opgezet voor connectie van verschillende digitale muziekinstrumenten met elkaar.

De lichtbranch is hier later ook op ingesprongen en heeft dit ook in zijn apparatuur verwerkt. Niet alleen met licht is dit zo maar ook met geluid, kijk bijvoorbeeld naar diverse (PROF) CD spelers.

JE hoeft verder niets te doen aan MIDI als je dit faderpaneel wil gebruiken. Dit tafeltje is een van de vele universele MIDI controllers.

Omdat MIDI met bepaalde "commands" werkt, moet je dit apparaatje wel programmeren naar jou eigen smaak. Een kort voorbeeld:

playback 1 wil je onder Fader 1 hebben, daarnaast wil je de flashbutton en de stop button op de 2 knoppen boven de fader hebben.

dan moet je in de MIDI mapping (file met instellingen) bijvoorbeeld programmeren:

fader:1 = controller:1
          flash:1 = note:1
          stop:1 = note:2

Dit is een voorbeeld hoe je dit bij HOG2PC doet, dit is bij elke lichtbesturingssoftware weer anders.

De Controller is in dit geval je fader, en de note zijn je knoppen.
          Let wel op het nummer wat achter de dubbele punt staat verwijst naar de fader of de knop. In praktijk kan het zijn dat de fader of de knop een heel ander nummer heeft, dit is verder dan een kwestie van proberen en uitzoeken welke fader of knop naar welke note of controller reageerd.

Of Freestyler een MIDI input mogenlijkheid heeft weet ik niet, maar ik kan hier verder op de site ook niets over vinden, dit zou je nog even uit moeten zoeken.

Ik hoop dat ik je hiermee een stuk verder heb kunnen helpen,

Groetjes,

Martijn

Comment

• johanspijker
            • Jan 2003
            • 32

De nieuwe sunlite werkt ook met deze midi / usb panelen.
            De Evolution uc33 en de behringer zijn reeds standaard ondersteund.
            De behinger is leukst wegens moving faders, meerdere presets, en verschillende groepen: maw wel heel veel regelmogelijkheden !

Comment

• martijns
              • Feb 2005
              • 120

Waar ik wel eens benieuwd naar ben, is of de moving faders ook met lichtsoftware werken?

Ik heb de Behringer trouwens in een studio console vorm op de beurs gezien! Erg indrukwekkend en kwa uiterlijk vind ik het zeker niet onder doen van een Mackie of een Logic control. Deze behringers kan je ook ongelimiteerd aan elkaar koppelen, zodat je niet met allemaal losse paneeltjes zit! er mooi systeem vind ik zelf

Grtz,

Martijn

Comment

• johan L.
                • May 2001
                • 384

Even een schop omhoog,

Is het bij iemand al bekend of de BCF 2000 al met sommige freeware software werkt, zoals bijvoorbeeld Freestyler?
                Net deed ie het nog.

Comment

• berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

Kijk eens op www.ecue.tv
                  Gaat direct over een heel andere boeg, maar die spullen zijn zowel van topkwaliteit als heel goed betaalbaar.

Hopelijk heb je er wat aan!
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

Working...