REQ: Gegevens printplaat Botex SP-1500 Stroboscoop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • avloon
    • May 2005
    • 14

Mag ik me ook nog even mengen in deze discussie?
    Is er ook nog iemand met zo'n stroboscoop, zodat ik de waarde kan achterhalen? Ik betaal graag voor de tip.

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

Je hebt toch het schema in dat PDF bestand ?!! staat er gewoon in hoor...en anders neem je schema en de print mee naar een electronica zaak en laat je hun nog even er naar kijken, uiteindelijk zul je toch ergens zo'n condensator moeten gaan kopen!
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• avloon
        • May 2005
        • 14

Beste Beyma, het is in forums altijd jammer dat mensen alleen de laatste posts lezen, maar zoals ik al eerder heb geschreven herken ik het schema niet. Het is waarschijnlijk niet van de Botex SP-1500 stroboscoop. Zo bevat de strobo geen DMX (wat wel in het schema wordt genoemd) en ook de microprocessor is niet terug te vinden op mijn print.

Op de print staat overigens REV 2.0, june 14 1995. Wellicht heb ik een type ouder? (overigens ook een compleet andere printplaat). Dus ik ben nog helaas geen stapje verder...

Comment

• NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

Sorry voor de late reactie maare...hier iets aan.....

FF trafootje eraf dremelen en gaan met die strobe, trouwens
          je kunt hem ook een proberen zonder deze pcb, dit zit er alleen
          tussen als ontstoring, voor de rest heeft het geen verdere functie.

suc6, ik hoort wel,

groet,
          ERC

Comment

• avloon
            • May 2005
            • 14

Beste ERC,

Heel erg bedankt voor de moeite, maar de print lijkt niet op het filter dat ik heb. Ik kan er dus eigenlijk niet zo heel veel mee..

Heb overigens de print er nu tussenuit gehaald als test, maar de strobo werkt dan zeer onregelmatig. Af en toe doet ie nagenoeg niets en op andere momenten flitst hij weer volluit. Ben dus bang dat er nog een probleem in zit en dat ik beter afscheid kan nemen van dit uitgebrande effect.
            Of kan dit onregelmatige ook te maken hebben met het filter? Of doet ie wellicht zelfs meer dan filteren? In dat geval kan het nog zin hebben om er een nieuwe condensator in te plaatsen...

Gr, Arjan

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Probeer de verbrande print gewoon zonder die verbrande condensator. Zou wel moeten werken.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...