WYSIWYG probleempje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • William
    • Oct 2002
    • 233

WYSIWYG probleempje

Goeienavond

Ik zit nu al een tijdje met dit probleem te worstelen. Ik teken in Wys een surface rechtop. Hier wil ik een soort bord van maken met een logo erop. Ik teken de surface, en voeg het logo in via het texturetab. Alles goed en wel, ik selecteer mn logo en het logo verschijnt keurig netjes op mn surface

alleen in een soort van spiegelbeeld!?[xx(]

het logo zelf in spiegelbeeld zetten/roteren etc werkt niet, Wys laad hem automatisch in spiegelbeeld in.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!
    V*L...........punt
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

en aan de andere kant van de surface? misschien kan je hem gewoon 180° draaien in de y as.
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• William
      • Oct 2002
      • 233

citaat:Geplaatst door driesmees

en aan de andere kant van de surface? misschien kan je hem gewoon 180° draaien in de y as.
      werkt niet, hij blijft in spiegelbeeld staan hoeveel ik ook roteer en spiegel
      V*L...........punt

Comment

• Wysirik
        • Feb 2002
        • 97

citaat:Geplaatst door Hurricane

Probeer het surface in je FRONT aanzicht eens met de klok mee te tekenen.
        Werkt dit verkeert om dan probeer je het daarna tenfe de klok in te tekenen.
        Ben even vergeten welke manier de goede was.

Wyg is bagger met die surfaces, je bent op dat vlak niet de enige

Wysiwyg problemen kun je altijd doormailen naar info@tenfeet.nl.
        Daar zijn we tenslotte Certified Service Provider voor.
        Tenfeet Forum voor Wyg support is in de maak!!!!

R

Comment

• William
          • Oct 2002
          • 233

citaat:Geplaatst door Wysirik

Probeer het surface in je FRONT aanzicht eens met de klok mee te tekenen.
          Werkt dit verkeert om dan probeer je het daarna tenfe de klok in te tekenen.
          Ben even vergeten welke manier de goede was.

Wyg is bagger met die surfaces, je bent op dat vlak niet de enige

Wysiwyg problemen kun je altijd doormailen naar info@tenfeet.nl.
          Daar zijn we tenslotte Certified Service Provider voor.
          Tenfeet Forum voor Wyg support is in de maak!!!!

R
          Het werkt, alleen moest ik het niet in front maar in back tekenen, toen kwam het logo op zn kop maar niet in spiegelbeeld, dus even geroteerd en eindelijk klopt het nu!
          bedankt!
          V*L...........punt

Comment

• Full On
            • Dec 2004
            • 11

Hihi.... bekend probleem!
            Heb d'r ook al eens mee liggen worstellen.... gewoon voor het plezier eens iets met logo's geprobeerd en ook hetzelfde meegemaakt.
            Na 20keer veranderen en proberen en renderen heb ik het uiteindelijk dan toch in orde gekregen; vraag mij nu alleen niet meer hoe dat da was :-)
            Antwoord van Rik zal wel volstaan, kent d'r meer als genoeg van

Grtz,
            Ben
            Druk je op \'Full On\'.... vallen plots alle lampjes uit!!??

Comment

• rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

Ik heb totaal geen verstand van wyg, maar als je nou eens de simpele oplossing neemt door het logo in spiegelbeeld in wyg te laden (neem aan dat zoiets geladen moet worden), dan wordt het weer gespiegeld en staat het uiteindelijk toch goed Het is dan wel niet de juiste oplossing, maar het is er eentje mocht het echt niet lukken
              Licht is altijd zwaar.

Comment

• William
                • Oct 2002
                • 233

citaat:Geplaatst door René.D

Ik heb totaal geen verstand van wyg, maar als je nou eens de simpele oplossing neemt door het logo in spiegelbeeld in wyg te laden (neem aan dat zoiets geladen moet worden), dan wordt het weer gespiegeld en staat het uiteindelijk toch goed Het is dan wel niet de juiste oplossing, maar het is er eentje mocht het echt niet lukken
                lezen is blijkbaar moeilijk[B)]

het logo zelf in spiegelbeeld zetten/roteren etc werkt niet
                V*L...........punt

Comment

• Harmen
                  • Sep 2003
                  • 379

ziet er naar uit dat het gelijkspel is william [8D]

Comment

• William
                    • Oct 2002
                    • 233

jep
                    V*L...........punt

Comment

• rene.derksen
                      • Feb 2004
                      • 649

Maar ik bedoel werkt het dan ook niet als je het logo in paint o.i.d. spiegelt? Anders is het wel heel raar en dat zou dan niet aan wysiwg liggen, lijkt me sterk dat het programma weet wanneer je plaatje in spiegelbeeld staat...
                      Licht is altijd zwaar.

Comment

• William
                        • Oct 2002
                        • 233

citaat:Geplaatst door René.D

Maar ik bedoel werkt het dan ook niet als je het logo in paint o.i.d. spiegelt? Anders is het wel heel raar en dat zou dan niet aan wysiwg liggen, lijkt me sterk dat het programma weet wanneer je plaatje in spiegelbeeld staat...
                        nope werkt ook niet. maar ben er nu achter hoe het werkt
                        V*L...........punt

Comment

• LuxProDeo
                          • Feb 2003
                          • 245

Misschien leuk om dat nog even te delen zodat andere mensen er wellicht nog wat aan hebben?

LuxProDeo

[edit: hurricane helemaal gelijk - antwoord staat er al in [:I] - excuses - kwamen zoveel geneuzelberichten nog achteraan dat ik er gewoon overheen had gelezen [V] ]

Comment

• William
                            • Oct 2002
                            • 233

citaat:Geplaatst door LuxProDeo

Misschien leuk om dat nog even te delen zodat andere mensen er wellicht nog wat aan hebben?

LuxProDeo

Topic Doorlezen misschien?[xx(]

citaat: Geplaatst door Hurricane

Het werkt, alleen moest ik het niet in front maar in back tekenen, toen kwam het logo op zn kop maar niet in spiegelbeeld, dus even geroteerd en eindelijk klopt het nu!
                            bedankt!
                            V*L...........punt

Comment

• delighted
                              • Jul 2003
                              • 420

Ik heb dit probleem ook wel eens eerder ervaren.

Het probleem is inderdaad op 2 manieren op te lossen. Allereerst door het andersom tekenen van je surface.

De andere optie is om je afbeelding te spiegelen. Er zijn hier mensen die beweren dat dat niet helpt, maar dat is onjuist. Het enige is dat je je afbeelding wel op de juiste manier moet spiegelen. Volgens mij in zowel de X als de Y as, maar dat weet ik niet meer zeker. Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat WYSIWYG een goed afgebeeld plaatje wel spiegelt en een in spiegelbeeld afgedrukt plaatje niet spiegelt. Een computer denkt namelijk altijd hetzelfde...

Comment

Working...