Stevigheid raylightparren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

Stevigheid raylightparren

Ik heb de laatste tijd zeer vaak aan de hand dat mijn PAR64's met raylights gebreken hebben.
    Enkele voorbeelden hiervan:
    -raylight lamp valt uit voet van reflector
    -keramische lampvoet van PAR valt van de reflector af
    -lampvoet van de reflector komt los te zitten en geeft slecht contact

Dit kan soms zelfs zo erg zijn dat gemiddeld per 4 bar er 1 lamp het niet doet van de eerste keer en dus open moet.
    Nu was mijn vraag of er nog mensen problemen hebben hiermee ?

De parren zijn nog maar 2 jaar oud schat ik.
    Voor het laatste probleem is er natuurlijk de oplossing om nieuwe reflectors erin te steken maar ik vind dat dat toch vroeg is na 2 jaar.
    MVG,
    Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

dat de lamp uit de reflector valt, gebeurt wel eens, maar als het zo vaak gebeurt klopt er iets niet...

Hebt ge geen klem in de lampvoet zitten die de keramische voet van u lampje eigenlijk vastklemt? anders gewoon die terugpitsen met een tang. Op de lampvoet(op de keramiek) zelf moet ook een verdikking zitten die in het gat van die klem valt, op deze manier kan die lamp er normaal niet uit.

dat de keramische connector van de reflector afvalt heb ik nog niet gezien. ik moet zelfs serieus moeite doen om die eraf te krijgen wanneer ik een parlampje wil vervangen... Dit geld ook voor het lampje zelf, krijg ik met de grootste moeite uit die klem. Je moet echt die klem beetje naar buiten duwen met een shroevendraaier ofzo...

tja en de sixbaren die we gebruiken zijn nu ook niet bepaald nieuw te noemen en zien bij het vervoer toch ook wel af door al die schokken over drempels enzo..

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• devosb
      • Mar 2002
      • 32

Ik heb onlangs met een reeks reflectors hetzelfde probleem gehad.
      -raylight lamp valt uit voet van reflector
      -lampvoet van de reflector komt los te zitten en geeft slecht contact
      Ligt waarschijnlijk aan een slechte produktiereeks.

Ik heb ze aan de verdeler terugbezorgd, diegene die ik in plaats heb gekregen zijn terug in orde als voorheen.
      devosb

Comment

• Pulse
        • Oct 2001
        • 666

Ja dat kan goed zijn dat het een slechte productiereeks is.
        Dan ga ik volgende week eens alle reflectors nakijken en die met problemen vervangen.

MVG,
        Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

Working...