Nieuw discolicht dmx (Futurelight)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Fransis-go
    • Jun 2005
    • 88

Nieuw discolicht dmx (Futurelight)

Hey mensen ik ben hier nieuw laat is mezelf ff voorstellen Lj Fransis-go. Ik ben op zoek naar een dmx gestuurd discolicht. Zelf zat ik te denken aan

De Winner 2 van Jb Systems

De Dj Robe Scan van Aztek

De Showtec Cyborg

De psc-250 scanner van Futurelight (Hij is wel duurder maar als je kijkt wat hij kan. En je kan de Gobo's / Kleuren veranderen. Dat vind ik wel prettig wat ik vind de Kleuren + Gob's van de Aztek scanner maar niks. In vergelijking dan.).

Over Cyborg kan ik geen info vinden op internet. Zou iemand mij aan die info kunnen helpen. Ik zou ook willen vragen wat jullie bevindingen zijn van de Futurelight scanner.Bij voorbaat dank

Greetzzzz
    Het is een makkie met Mackie!
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

de eerste pagina als ik op google zoek naar de cyborg: http://www.feedback.nl/pages/aanbied...php?q=ZGVwPTg= (links onderaan)
    hij lijkt verdacht veel op de jb-systems spot knight.
    je koopt van al deze producten er best 2 van tegelijkertijd.
    exit night into LIGHT

Comment

• LJ Fransis-go
      • Jun 2005
      • 88

Van welke merk dan.

Greetzzzz

Comment

• Funkmaster
        • Dec 2004
        • 204

citaat:Geplaatst door stekelvarke

de eerste pagina als ik op google zoek naar de cyborg: http://www.feedback.nl/pages/aanbied...php?q=ZGVwPTg= (links onderaan)
        hij lijkt verdacht veel op de jb-systems spot knight.
        je koopt van al deze producten er best 2 van tegelijkertijd.
        lijkt er inderdaad op, maar heeft dubbel zoveel DMX kanalen... De spot knight heeft er maar 5... Heb nog modellen gezien die erop trokken, maar was telkens wel ergens een klein verschil...

Misschien zijn scanners beter voor disco... kunnen wat rapper bewegen en zijn algemeen gezien goedkoper... Maar vraag me niet welke, want ik heb nog geen ervaring genoeg met scanners...
        It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• LJ Fransis-go
          • Jun 2005
          • 88

oke een scanner dat is oke (voor mij dan)
          Kan iemand mij dan info verschaffen voor de Aztek dj Robe Scanner. Info over de Winner en Dynamo heb ik al

Greetzzz
          Type you next time

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

Voor welk doel eigenlijk?
            Installatie in een disco? Mobiel gebruik?

Voor mobiel gebruik moet je ook kijken voor scans makkelijk in een flightcase passen.

Verder nog een maximum budget of is dat variabel?

Comment

• LJ Fransis-go
              • Jun 2005
              • 88

De lichten worden veel voor thuis als disco gebruikt. Ik ben ook dj en word 20 keer per jaar gevraagd om te draaien het moet dus ook wel mobiel zijn. Prijsklasse het moet van een krantenwijk en verjaardagen (en andere dingen zoals rapport) betaalt kunnen worden. Dus tussen 0 en 350 euro max.

Greetzzzz

Comment

• Basement-club
                • Mar 2005
                • 32

De DJ-robo is een prima scan voor de vaste installatie. Ik zal eventjes de verschillen opsommen tussen de DJ Robo en The Winner.

DJ-robo:
                -apparte shutter (strobo)
                -kleurenwiel 15 kleuren
                -gobowiel 15 gobo's
                -dimmer
                -lamp ELC 24V / 250W
                -DMX 6 kanalen of master slave mode

The winner
                -kleurenwiel 11 kleuren
                -gobowiel 15 gobo's
                -strobo functie met gobo schijf
                -5 DMX kanalen of master salve mode
                -lamp ELC 24V / 250W

DeDJ-robo heeft dus meer functies dan The Winner en is zelfs goedkoper. De behuizing van The Winner is wel robuuster dan deze van de DJ-robo daar deze van plastic is opgebouwd. Vandaar dat deze scan beter geschikt is voor de vaste installatie. Ook de spiegel van de DJ-robo is kwetsbaarder opgesteld. De Dj-robo kost nog geen 200 euro en is best een goede scan als je naar de functies kijkt. Je kan hem veelzijdiger programmeren door de apparte shutter.

Comment

• LJ Fransis-go
                  • Jun 2005
                  • 88

Harstikke bedankt het word allemaal al een stukje duidelijker voor mij. Heeft iemand fotos (filmpjes) van de winner in actie of de dj robe. Op internet staan alleen maar lage resolutie fotos onduidelijk dus.

Greetzzz
                  Ps: Keep The Light Comming

Comment

• stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

koop je er ook nog een controller bij? want aan een dmx scan zonder sturing heb je weinig dan kan je beter een wild-flower(of hoedat het showtec gevalletje ook heet) kopen daar heb je er 4 van voor dezelfde prijs ook ben je maar weinig met 1 scan zoals ik hierboven al had gezegd.
                    exit night into LIGHT

Comment

• LJ Fransis-go
                      • Jun 2005
                      • 88

ik ben plan er 4 te kopen dj robe scans later een controller rond de 350 euro. als het goed is de scan wel te koppelen en dan heb je ook programmas( denk ik.)

Greetzzzzzzzz

Comment

• VERVALLEN

Gebruik voor info en ervaringen de zoekfunctie eens.
                        Typ dan maar eens in van winner ofzo. U gaat een pak informatie krijgen waar je enkele uren zoet mee bent. Over the winner is er al enorm veel gesproken op dit forum.

Martin is wel een degelijker merk, en hebben nu ook een nieuwe betaalbare scan uit. Is wel 150W halogeen, maar ze zeggen bij de dealer dat er evenveel uitkomt dan bij een HTI 150W omdat hun optiek zeer deglijk opgebouwd zit.
                        Verder is deze scan digitaal met display, dus geen gepruts met die kleine dip-switchen.
                        Prijs hier in België +/- 380€ / stuk

Comment

• LJ Fransis-go
                          • Jun 2005
                          • 88

je bedoelt de ene martin mania scx500. Hij is wel goed maar een beetje te duur. hier kost die rond de 400 euro. Dat brengt me het volgend. ik ben op zoek naar een geschikte tafel om de 4 scans aan te sturen weer niet te duur. onder de 400 euro is goed ik dacht zelf aan.

Showtec Scanmaster 2
                          showtec Light Desk Pro 136
                          JB Systems SM1612

Greetzzzz

Comment

• voederbietel
                            • Feb 2005
                            • 197

citaat:Showtec Scanmaster 2
                            showtec Light Desk Pro 136
                            JB Systems SM1612
                            ik heb de scanmaster 2, is een leuk en gebruiksvriendelijk bedieningspaneel (voor als je alemaal dezelfde effecten hebt (dus bijv: 4 dezelfde scans))
                            als je er dan ook colorchangers bij gaaat hangen kan dat prima als je alles inprogt! dus nie live!
                            dan blijf je schakelen tussen de scanknoppen omdat je maar 8 faders hebt
                            dit geld ook voor als je er bijv parren aan gaat hangen

maar het is een leuke tafel en zeker aan te raden als je het bij 4 scans houd

de JB Systems SM1612 is een copy van de scanmaster 3 (en die werkt vrijwel hetzelfde als de scanmaster 2 (het verschil is het uiterlijk en de joystick)(verbeter me als ik het fout heb!)

met de light desk heb ik geen ervaring, lijkt mij ook een goede tafel, mischien de behringer lc1224?

Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Basement-club
                              • Mar 2005
                              • 32

Heb wat foto's van het binnenwerk van de DJ-robo gevonden. Opgelet! URL kopiëren naar adresbalk. Mss kan iemand wel afbeeldingen vand deze links maken?

http://home.hetnet.nl/~eric-ingrid-joris-gijs/Scan%20binnen%20(1).jpg
                              http://home.hetnet.nl/~eric-ingrid-joris-gijs/Scan%20binnen%20(2).jpg
                              http://home.hetnet.nl/~eric-ingrid-joris-gijs/Scan%20binnen%20(3).jpg
                              http://home.hetnet.nl/~eric-ingrid-joris-gijs/Scan%20binnen%20(4).jpg
                              http://home.hetnet.nl/~eric-ingrid-joris-gijs/Scan%20binnen%20(5).jpg
                              http://home.hetnet.nl/~eric-ingrid-joris-gijs/Scan%20binnen%20(6).jpg

Comment

Working...