Nieuw discolicht dmx (Futurelight)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

@Basement-club, verander de namen van de foto's, dat zal dan wel werken

Ik heb de foto's wel wat kleiner gemaakt

Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• LJ Fransis-go
      • Jun 2005
      • 88

Thanks for the pix.
      Hartstikke bedankt
      Zou diegene die de foto's er op heeft gezet ook fotos van de kleuren en de gobos de op willenzetten.

Greetzzzzz
      Het is een makkie met Mackie!

Comment

• Basement-club
        • Mar 2005
        • 32

Ziezo de kleuren en gobo's. Staan wel niet men eigen webruimte dus kunnen niet van naam verandert worden.

http://home.hetnet.nl/~eric-ingrid-joris-gijs/gobo's.jpg

greetz

Comment

• LJ Fransis-go
          • Jun 2005
          • 88

Hey mensen

allemaal heel bedankt. mijn keuze is vrij zeker. mijn keuze gaat dan toch uit naar de Aztek dj Robe Scan. maar toch heb ik nog 2 vragen.
          1 Is de dimmer mechanis of elektronisch

2 Welke licht tafel is goed geschikt om dit te sturen dus 4 a 8 scans en 16 pars met 6 kleurenwisselaars tegelijk.

Woord uitleg
          Mechanis = door een klep die voor lamp gaat en bepaalde hoeveelheid licht door laat
          Elektronis dat de lamp dimt. en is dat goed voor de lamp dan

Greetzzzzzz
          Ps: hoe kan je fotos op internet zetten.

Comment

• Basement-club
            • Mar 2005
            • 32

Het is de elektronica die ervoor zorgt dat lamp gedimd wordt. Of dit goed is voor de lamp kan ik je niet vertellen. Hallogeenlampjes moeten normaal op volle lichtsterkte branden iets i.v.m. het gas dat erin zit. Heb dit ooit gezien tijdens men opleiding. Maar echt slecht zal het wel niet zijn. Je gaat je dimmer trouwens niet gebruiken om het licht in of uit te schakellen. Dit doe je best wel met je shutter.

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

gedimde halo lampjes gaan idd minder lang mee. ik denk niet dat je ze een hele avond gedimd gaat laten staan?

voor het geheel heb je wel een iets grotere tafel nodig(en ik denk niet dat die onder de 350 zal graken)

wat je ook kan doen is een combinatie van een scanmaster en een 24/48 kanaal par paneel(hierop kunnen de color's ook)
              exit night into LIGHT

Comment

• LJ Fransis-go
                • Jun 2005
                • 88

En hoe zit dat dan met pc gestuurd. welke prijzen zitten daar dan aan vast. en is een laptop wel snel genoeg om alles te sturen

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

een laptop kan zeker snel genoeg zijn als er maar geen andere progs op staan(dit geld ook voor pc) prijzen zijn er van 500 tot 2000 euro
                  exit night into LIGHT

Comment

• LJ Fransis-go
                    • Jun 2005
                    • 88

F**ck wat duur zeg najou valt dat alleen maar af word de keus alleen maar makkelijker

Greetzzzzzz

Comment

• stekelvarke
                      • Dec 2004
                      • 1062

er zijn wel systeemen die iets goedkoper zijn
                      sommigen zijn zelfs gratis maar hiervoor moet je dan zelf een interface in elkaar knutselen. bovendien zijn die systemen niet zo geavenceerd als de andere
                      exit night into LIGHT

Comment

• LJ Fransis-go
                        • Jun 2005
                        • 88

citaat:Geplaatst door stekelvarke

gedimde halo lampjes gaan idd minder lang mee. ik denk niet dat je ze een hele avond gedimd gaat laten staan?

voor het geheel heb je wel een iets grotere tafel nodig(en ik denk niet dat die onder de 350 zal graken)

wat je ook kan doen is een combinatie van een scanmaster en een 24/48 kanaal par paneel(hierop kunnen de color's ook)
                        Heb jij dan een voorbeeld van een 24/48 licht tafel

Greetzzzzzz

Comment

• Funkmaster
                          • Dec 2004
                          • 204

Botex scene setter 2448 is zo'n tafel... 8x24 scenes, 48 dmx kanalen...
                          It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• LJ Fransis-go
                            • Jun 2005
                            • 88

Jeetje wat een grote tafel zeg. Ik heb op internet gekeken naar foto's. zie ik maar 1 dmx out. En ik wil er 6 Aztek Dj Robe Scan + nog wat parren + 4 kleuren wisselaars en 1 (2) Showtec dataflower er op zetten.

Wat moet ik er nog bij kopen om de set compleet te maken. Dat de tafel alles aanstuurt tegelijk. Ik heb het hier over de Botex Scene Setter 2448.

Greetzzzzzzzzz
                            weet iemand waar ik de handleiding op internet kan vinden (heeft Botex een eigen internet site?)

Comment

• hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

1 dmx out is meer dan genoeg voor jou.

Namelijk je koppelt alle effecten met elkaar door. (tafel uitgang-->effect1-->effect2-->effect3-->etc.)
                              Op elke lamp geef je dan een start adres op, dan weet de lamp naar welke kanalen op de tafel hij moet 'luisteren'. Pas als je meer dan 512 kanalen gaat gebruiken heb je een tafel nodig die doorgaat op een 2e dmx aansluiting voor de volgende 512 kanalen.

Groeten Hugo
                              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• LJ Fransis-go
                                • Jun 2005
                                • 88

citaat:Geplaatst door hugovanmeijeren

1 dmx out is meer dan genoeg voor jou.

Namelijk je koppelt alle effecten met elkaar door. (tafel uitgang-->effect1-->effect2-->effect3-->etc.)
                                Op elke lamp geef je dan een start adres op, dan weet de lamp naar welke kanalen op de tafel hij moet 'luisteren'. Pas als je meer dan 512 kanalen gaat gebruiken heb je een tafel nodig die doorgaat op een 2e dmx aansluiting voor de volgende 512 kanalen.

Groeten Hugo
                                Dus ik moet dan op mijn Aztek Dj Robe Scan gewoon aangeven dat hij naar kanaal 1 tot en met 6 moet luisteren. Maar hoe gaat dan. Zit er dan een display op de Scanner waarop je kan instellen naar welke kanalen hij moet luisteren. En zo ja, als de scanner is uitgeweest en stekker eruit en op een andere plek weer naar de delfde kanalen moet luister kan dat wel heeft hij hij daar geheugen voor?

En kan iemand mij vertellen of die lamp die in de Aztek Dj Robe Scanner zit snel kapot gaat dat wil mijn vader weten. van niet als ik 6 scanners heb en al m'n geld uit naar nieuwe lampen voor in de Scanners. Oftewel welke lamp is daar het meeste geschikt voor.

Greetzzzzzzzzzzzzzz

Comment

Working...