Nieuw discolicht dmx (Futurelight)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

een aztek dj scan heeft waarsch dipswitches, deze werken met het binaire talstelsel. http://www.beglec.com/PDFS/LEAFLETS_...h_settings.pdf hier zie je hoe je deze instelt voor een jb sm1612, een scanmaster werkt op dezelfde manier.
    duurdere scans kunnen wel een display hebben.
    De instelingen van de switches blijven bewaard, tenzij je eraan gaat prutsen.

een hallogeenlamp(ELC) lamp gaat weliswaar minder lang mee als een gasontladings lamp(MSD/HTI)
    de branduuren van een lamp staan meestal erbij vermeld. maar deze neem je best met een korreltje zout.
    bv. philips ELc lamp= 175uur (ik doe met sommige hallogeen lampjes al een jaar of 2 dusja)
    ook neem je best een A merk van lampen (philips,osram,GE,..) omdat deze toch net iets beter zijn dan de chineesjes.
    exit night into LIGHT

Comment

• LJ Fransis-go
      • Jun 2005
      • 88

citaat:Geplaatst door stekelvarke

een aztek dj scan heeft waarsch dipswitches, deze werken met het binaire talstelsel. http://www.beglec.com/PDFS/LEAFLETS_...h_settings.pdf hier zie je hoe je deze instelt voor een jb sm1612, een scanmaster werkt op dezelfde manier.
      duurdere scans kunnen wel een display hebben.
      De instelingen van de switches blijven bewaard, tenzij je eraan gaat prutsen.

een hallogeenlamp(ELC) lamp gaat weliswaar minder lang mee als een gasontladings lamp(MSD/HTI)
      de branduuren van een lamp staan meestal erbij vermeld. maar deze neem je best met een korreltje zout.
      bv. philips ELc lamp= 175uur (ik doe met sommige hallogeen lampjes al een jaar of 2 dusja)
      ook neem je best een A merk van lampen (philips,osram,GE,..) omdat deze toch net iets beter zijn dan de chineesjes.
      Maar kan ik dan geen 24 volt 250 watt gasontladingslamp in mijn Aztek Dj Robe Scanner doen. Of is dat niet mogelijk door de hitte van de gasontladingslamp.

Greetzzzzzzzz
      Het is een makkie met Mackie!

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

een gasontladingslamp is iets geheel anders als een hallogeen lampje, het heeft een ballast enz. nodig.
        gasontlading is iets zoals in een tl-lamp ook plaatsvind.
        ook bestaan er geen gasontladingslampen op 24v
        ook tussen de prijs van de lampjes is een groot verschil.
        ELC250= 10/15€ MSD250=150/160€
        exit night into LIGHT

Comment

• LJ Fransis-go
          • Jun 2005
          • 88

een gasontladingslamp is iets geheel anders als een hallogeen lampje, het heeft een ballast enz. nodig.
          gasontlading is iets zoals in een tl-lamp ook plaatsvind.
          ook bestaan er geen gasontladingslampen op 24v
          ook tussen de prijs van de lampjes is een groot verschil.
          ELC250= 10/15€ MSD250=150/160€
          Oke, het was maar een idee'tje.

Thanks en greetzzzzzzz

Comment

• LJ Fransis-go
            • Jun 2005
            • 88

Ik heb van iemand gehoord dat je beter voor je intiligent licht een scanmaster kan nemen en dan voor je pars een andere lichttafel. Volgens mij maakt dat niks uit maar ik wil jullie menning weleens weten. Twee aparte of een. Het liefste ga ik voor een (Botex Scene Setter dc-2448) want dan kan ik gelijk mijn pars in mijn Scan proggramme proggrammeren. Dat is natuurlijk wel handig, voor mij dan. Of zijn er eventueel tafels die je met elkaar kan koppelen en dan alles op een proggramma draait en toch dmx en pars gescheiden zijn. En noch een vraagje. Ikzelf heb nu al 1 dataflower later wil ik nog een tweede er bij kopen plus nog een paar stand-alone licht effecten. De licht effecten wil ik dan aansluiten op de Showtec multi Switch. En dan de multi switch op de licht tafel(s). Kan dat dan. Ik bedoel als je eenmaal meet dmx bezig bent waarvoor niet gelijk alles dmx. De pars sluit ik dan op de showtec multi dim en dan pas op de lichttafel(s).

Greetzzzzzzzzzzzzzz

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

je kan idd met elke dmx tafel scans,... besturen,maar of dit makkelijk werkt? zolang je inteli effect niet meer dan eebn 6tal kanalen bezit zal dit nogwel lukken. overigens zouw ik dan voor de behringer tafel gaan ipv de botex
              exit night into LIGHT

Comment

• stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

ipp, je parren sluit je aan op een DMX-dimmer(bv.multi dim, T4) en je analoge effecten op een DMX switchpack(bv multi switch) daarna ga je met een 3polige xlr kabel vanuit je controller naar je dimpack, van je dimmer ga je naar je switch, van die switch kan je bv nog naar wat scans ofzo gaan. en op de laatste fixture zet je een DMX terminatot(weerstand van 110ohm)
                exit night into LIGHT

Comment

• LJ Fransis-go
                  • Jun 2005
                  • 88

je kan idd met elke dmx tafel scans,... besturen,maar of dit makkelijk werkt? zolang je inteli effect niet meer dan eebn 6tal kanalen bezit zal dit nogwel lukken. overigens zouw ik dan voor de behringer tafel gaan ipv de botex
                  Ik zal ff naar de behringer tafel kijken. Jij zegt:

zolang je inteli effect niet meer dan eebn 6tal kanalen bezit zal dit nogwel lukken

De Scan (Aztek Dj Robe Scan) heeft precies 6 kanalen (lucky me).

Thanks en Greetzzzzzz

Comment

• stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

het gaat er gewoon om wat jij lekker vind werken. druk je liever eerst de knopjes van je fixtures in. of schuif je liever gewoon met de schuiven zonder op die knopjes te drukken? wil je parren en intelis in dezelfde chase?of liever appart?
                    als je intelis hebt met meer als 6ch. heb je meestal ook het budget voor een betere sturing.
                    de reden dat ik de behringer aanraad is omdat je dan kan patchen. bv de kleur van de scans onder dezelfde fader zetten.
                    exit night into LIGHT

Comment

• LJ Fransis-go
                      • Jun 2005
                      • 88

Dat kan maar kan je ook alles kleuren appart regelen.
                      Ik denk dat ik over een paar weken naar winkel ga waar ze beide hebben. Om te testen welke beter is voor mij dan.

Greetzzzzzzz

Comment

• LJ Fransis-go
                        • Jun 2005
                        • 88

Ik heb eens op internet lopen zoek. En toen kwam ik de Martin scx-500 tegen. Kanalen gechekt. Verrek deze scanner heeft 2 maar kanalen. Gobos en kleuren vind ik heel mooi. Ik verder de specs doorlezen kwam ik tegen dat hij maar een 150 watt lamp. Kan iemand vertellen is die lamp die in de Martin scx-500 zit vergelijkbaar met een gewone 250 watt lamp. Geeft ie meer of minder licht. Heeft iemand hem al in werking gezien de Martin scx-500. Ik bedoel is hij snel en is hij precies (accuraat). En is het de moeite waard om 1 scx-500 te kopen of daarvan in de plaats de Aztek Dj Robe Scan (of de Eurolite ts-7 zit geen verschil tussen alleen de prijs).

Greetzzzzzzzz

Comment

• stekelvarke
                          • Dec 2004
                          • 1062

de scan zouw een vrij goede optiek hebben en zo (bijna) evenveel lichtopbrengst als een winner/dj robo.
                          maar dit heb ik enkel gelezen.verder kan ik er dus niet veel over zeggen.
                          exit night into LIGHT

Comment

• jah
                            • May 2005
                            • 27

ze hebben inderdaat een grote opbrengst.

Comment

• Controller
                              • Apr 2002
                              • 745

ik heb vandaag een demo gehad van de Mania SCX-500 en moet zeggen dat het een hele mooie scan is. En een mooi optiek heeft. Komt echt een boel licht uit. Tuurlijk doen ze onder voor een krypton die hebben we ook maar waarschijnlijk binnekort 10 SCX-500's erbij.

Comment

• LJ Fransis-go
                                • Jun 2005
                                • 88

citaat:Geplaatst door controller

ik heb vandaag een demo gehad van de Mania SCX-500 en moet zeggen dat het een hele mooie scan is. En een mooi optiek heeft. Komt echt een boel licht uit. Tuurlijk doen ze onder voor een krypton die hebben we ook maar waarschijnlijk binnekort 10 SCX-500's erbij.

En heeft hij mooi kleuren en gobos. En is hij snel.

Greetzzzzz

Comment

Working...