GrandMa 3D (hoe lampen invoeren?)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Q-lighting
    • Dec 2004
    • 68

GrandMa 3D (hoe lampen invoeren?)

haai,

ik heb om uit teproberen GrandMa 3D gedownload.
    ik was wat met de "samples" aan het spelen, maar nu wou ik zelf een theater bouwen met lampen er in.
    maar ik kan maar niet uitgevogeld krijgen hoe[:I].
    weet iemand dus hoe ik lampen in grandma 3d kan hangen?.

mvg, The moose
    i do it my way:p
  • Thompson
    • May 2005
    • 24

Ik zal me best doen om het voor je uit te zoekn het programma spreekt mij wel aan maar ik begrijp niet of je hier een DMX OUT op kan zetten.. Dan wordt het voor mij een een stuk interessanter..

gr,
    Lukas

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Lampen toevoegen doe je in de setup van je console voor zover ik me kan herinneren. Als je ze daarin plaatst en patched worden ze vanzelf in 3D toevoegd, tenminste op het moment dat je verbinding hebt natuurlijk. Dat kan overigens ook met de offline versie van de console software. Hoe het precies ging weet ik niet meer uit m'n hoofd maar kijk daar even naar dan kom je er wel uit.

Overigens: de handleiding kan je hierin ook verder helpen!

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Je maakt een patch op je tafel (of idd de offline). In de patch, kun je x,y en z coordinaten ingeven. Niet alleen voor de fixture, maar ook voor de richting van je lamp (in geval van conventioneel om te "stellen")

Hierna creeer je een MA network (tools menu) en bij een werkende communicatie zul je je lampen werkend en wel mogen begroeten in de 3D editor.

Ik vind het persoonlijk een ruksysteem, maar het werkt... Tafels zijn helemaal super, maar die 3D...gemiste kans...

groet AJB
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Tiemen
          • Dec 2001
          • 944

Je opent GMA 3D, je kiest het tabblad "fixture library" (staat onderaan je scherm), en je sleept de fixtures die je wil in je ruimte. Geen console, geen offline, geen MA-net, hoeft allemaal niet.

Comment

• BS
            • Feb 2005
            • 24

Beste AJB,

..... maar die 3D is wel gratis .... en als je het enigszins doorhebt valt dat "ruk" best mee ... zeker voor gratis software.

grt

BS

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Als gratis de maatstaf is; prachtig product...
              Zuurstof is ook gratis, maar voor 3D werkzaamheden ongeschikt...

Maar voor pre-productie; heb ik er niets aan...
              Voor renderings/visualisatie; heb ik er niets aan...
              Om efficient een beeld te krijgen van mogelijke problemen op locatie; heb ik er niets aan...

Vandaar mijn reactie; compleet ruk...

Arvid Buit

Comment

• BS
                • Feb 2005
                • 24

GrandMa 3D is welicht niet voor de doelen gemaakt waarvoor jij het wilt gebruiken. Ik gebruik Word ook niet om mee te tekenen ... Om een globale indruk te krijgen kan de 3D handig zijn.

Dan werk je vast al lang met een ander programma, lijkt me. Wat heeft jouw voorkeur?

BS

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Ik werk met wyswiwyg en Martin ShowDesigner, waarbij de laatste mijn sterke voorkeur heeft. Technische (nauwkeurige) tekeningen gaan met name via Wyg, terwijl renders, en pre-programming allemaal in MSD geschieden.

groet AJB
                  Arvid Buit

Comment

• Dasquo
                    • Aug 2004
                    • 10

Ik zet het eventje in dit forum:

Weet iemand of je in grandMA 3D een library van Prolyte kan toevoegen?
                    En waar ge die dan zou kunnen vinden!
                    Standaard staat er alleen Eurotruss in!

Bedankt!

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

De enige downloads voor MA zijn te vinden op ma-share.net Vraag anders een van de gebruikers om een Prolyte Library.

Oud topic trouwens Voor de geinteresseerden: sinds het ontstaan van dit topic tot nu zijn er gygantische veranderingen geweest op MA3D gebied, en het is tegenwoordig een zeeeer serieuze tekentool geworden. Downloaden en testen dus !
                      Arvid Buit

Comment

• NIVA
                        • Apr 2004
                        • 62

Ik vind GMA3D nog steeds een leuk programma om een beetje thuis wat te proberen. Om lampen in te voegen kan je het beste je patch maken in de tafel/offline versie en als je die dan met 3D verbindt, laat hij je patch automatisch. Ik vind het vaak makkelijker om het invoeren van de x,y,z waardes en het stellen in 3D te doen. Als je pc een beetje een fatsoenlijke grafische kaart heeft, kan je best leuke plaatjes maken.

Best leuk voor gratis software !!
                        If you mess with me, I'll fade you out !!!

Comment

Working...