Scanmaster 3, mogelijkheden genoeg?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alleznet
    • Jul 2005
    • 36

Scanmaster 3, mogelijkheden genoeg?

Beste mensen,
    Ik wil eigenlijk overgaan tot de aanschaf van de ShowTec Light-Jockey (DJ Mingle) in combinatie met zover: ShowTec MultiDim (4x5A) die ik verbind met een DAP XLR Kabel AES-EBU.

Voordat ik dingen krijgen als "RTFM" o.i.d.: ik heb de sites al afgezocht, maar ik ben zeg maar een DMX beginner, en ik wil dus voorlopig 4 PARren aansluiten erop. Na wat zoeken vond ik dus een leuk setje wat (zoals ik het lees) samen zou moeten werken, alleen nu is dus mijn vraag: kan ik hier ook programma's mee mixen (b.v. pars doen A, scanners doen B, rookmachine doet C en strobos doen D)? En is het mogelijk om hier movingheids/scanners/rookmachine mee aan te sturen (als deze DMX hebben).

Verder staat er dat er 16 kanalen zijn, 8 dim en 8 switch. Ik neem aan dat ik zeg maar ook van adres kan wisselen via de een of andere manier, zodat ik dus gewoon 6 kanalen voor een scanner bij wijze van spreken kan gebruiken, en nog eens 4 voor de pars, en nog 2 voor de strobos zonder dat ik zeg maar te weinig kanalen heb. Ik denk zelf dat het 16 per direct bestuurbare faders/schakelaars zijn en dat ik per ding kan wisselen, maar dit weet ik niet zeker en kan het op internet niet vinden.

Mischien ook nog iemand die iets kwijt wil over de kwaliteit (het word voor hobby en kleine feest < 200 man gebruikt).

Alvast bedankt!

Alleznet

Ik heb nog even wat verder gezocht, zit nu ongeveer 20 euro hoger, maar deze heeft wel een joystick erbij (lijkt me wel praktisch met besturing van scanners en movingheads):

Kost bij mijn leverancier €198,00, type: Scanmaster 3 DMX Scanner Controller with Joystick 16 Bit Resolut

Is deze beter? Ik heb wel wat extra geld om eventueel een iets betere te kopen, maar ik heb geen geld voor een pro Behringer controller o.i.d.
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

De DJ-Mingle is uitsluitend geschikt om 4 dim- en 4 switchkanalen aan te sturen. Scanners programmeren op deze tafel is dus niet mogelijk.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

citaat:Geplaatst door alleznet

Verder staat er dat er 16 kanalen zijn, 8 dim en 8 switch. Ik neem aan dat ik zeg maar ook van adres kan wisselen via de een of andere manier, zodat ik dus gewoon 6 kanalen voor een scanner bij wijze van spreken kan gebruiken, en nog eens 4 voor de pars, en nog 2 voor de strobos zonder dat ik zeg maar te weinig kanalen heb. Ik denk zelf dat het 16 per direct bestuurbare faders/schakelaars zijn en dat ik per ding kan wisselen, maar dit weet ik niet zeker en kan het op internet niet vinden.
      Alvast bedankt!

Alleznet
      dus 8 dim en 8 switch geen 4
      nuja alles kan. Je kan hier scans met aanstuuren, maar dit is echt verre van ideaal!
      verder heb je dus 8 faders waar je bv. parren op kan zetten.
      deze kunnen dus 256 verschillende waardes aannemen. Hier kan dus ook een strobo op.
      Dan heb je 8 switches die enkel op waarde '0' kunnen staan of op waarde '255' dus zo kan je een switchpack aansturen met analoge effecten.
      exit night into LIGHT

Comment

• alleznet
        • Jul 2005
        • 36

Maar een scanner/movinghead aansturen is dus onmogelijk?

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

niet onmogelijk. Maar stel je hebt 1 scan met 6 kanalen. Dan kan je dus maximaal 1 scan aansturen en bv. nog een DMX strobo en nog 8 analoge effecten. dus het gaat wel maar dat is helemaal niet aan te raden!
          exit night into LIGHT

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

citaat:Geplaatst door alleznet

Ik wil eigenlijk overgaan tot de aanschaf van de ShowTec Light-Jockey (DJ Mingle) in combinatie met zover: ShowTec MultiDim (4x5A) die ik verbind met een DAP XLR Kabel AES-EBU.
            Koop gewoon DMX kabel van DAP ipv AES/EBU die bedoeld is voor audiosturing.

Comment

• alleznet
              • Jul 2005
              • 36

Ok, maar heeft iemand nog iets te zeggen met betrekking tot het aansturen van dimpacks, switchpacks, scanners en of movingheads? Wat kan allemaal met deze controller (die ik nieuw heb gevonden dus!)

Comment

• stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

Ik neem aan dat het over de scanmaster gaat?
                Deze is erg handig voor het besturen van allemaal dezelfde scans!
                Zet je hier nog andere dingen op wordt het live aansturen wat moeilijker.
                Ook scans/heads aansturen die meer als 8 kanalen hebben is ook moeilijk.
                Het aansturen van parren gaat hier natuurlijk mee maar dit is ook wat minder makkelijk
                hij heet niet voor niets de SCANmaster.
                Het programmeren dan: je kan maar 6 chases maken en dat is dus zeer weinig.
                Als je met deze sturing parren aanstuurt moeten zij dus meelopen met de scans wat minder makkelijk kan zijn.
                Dus conclusie: goede budget tafel voor budget scans. Voor parren kijk je beter naar een andere sturing.
                exit night into LIGHT

Comment

• alleznet
                  • Jul 2005
                  • 36

Ok, bedankt! Mijn oog is gevallen op 2 losse panelen, namelijk de:
                  Lite-8 DMX dimmer tafel
                  Scanmaster 1/2/3 (weet nog niet welke)

Comment

Working...